avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 546 soluții astăzi
Acasă Subiect: transportatori rutieri
Subiect: transportatori rutieri
ACCES PREMIUM

Firmele de curierat care transportă bunuri riscante sunt vizate de e-Transport?

Alexandru Boiciuc în Specialistul răspunde
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Mai 2022 | 0 | 6346 | Timp de citire: 3 min.

Deși urmează să devină obligatoriu de la 1 iulie 2022, sistemul e-Transport încă este nefuncțional, iar în rândul contribuabililor există tot felul de nelămuriri. Printre acestea se numără dilema bunurilor riscante transportate de firmele de curierat -- dacă sunt vizate sau nu de raportare --, dar și ideea că e-Transport ar afecta în principal transportatorii rutieri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Specificațiile tehnice pentru e-Transport, publicate

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
26 Mai 2022 | 0 | 2799 | Timp de citire: 1 min.

Sistemul e-Transport urmează să devină operațional opțional în curând, motiv pentru care Ministerul Finanțelor a publicat azi specificațiile tehnice de care vor avea nevoie firmele ce vor raporta transporturile de bunuri riscante. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Cum se poate cere restituirea banilor plătiți după recalificarea diurnelor. Procedura de aplicare a noii amnistii fiscale, oficializată

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Mai 2022 | 0 | 2683 | Timp de citire: 2 min.

Inclusiv cei care au apucat să achite sumele suplimentare, stabilite pentru diurnele reîncadrate în ultimii ani în venituri salariale taxabile, pot beneficia de noua amnistie fiscală dată recent. În acest sens, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat azi în Monitorul Oficial un ordin cu regulile de urmat. De fapt, actul nu reprezintă altceva decât procedura de punere în aplicare a amnistiei, aceasta acoperind atât contribuabilii care și-au plătit datoriile rezultate din recalificări, cât și contribuabilii care n-au apucat să facă asta. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Șoferilor li se acordă indemnizația de detașare transnațională sau indemnizația de mobilitate?

avocatnet.ro în Specialistul răspunde
18 Mai 2022 | 0 | 5142 | Timp de citire: 1 min.

Atunci când vine vorba de șoferii de transport rutier internațional, la ce categorie ar trebui încadrați aceștia? La detașarea transnațională, pentru care se acordă indemnizația de detașare transnațională, sau la categoria salariaților mobili, pentru care se acordă așa-zisa indemnizație de mobilitate? Citește articolul

ACCES PREMIUM

ANAF: Sistemul e-Transport va fi operaționalizat după ce se oficializează normele sale

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Mai 2022 | 0 | 1786 | Timp de citire: 2 min.

e-Transport urmează să fie operaționalizat după ce Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va aproba și oficializa ordinul cu normele de aplicare ale sistemului, au precizat reprezentanții instituției pentru avocatnet.ro, lucru care ar putea fi făcut chiar în această lună. În primă fază, e-Transport va fi opțional, dar se va trece la obligativitate de la 1 iulie 2022. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE e-Transport: Lista produselor riscante a fost oficializată. Aceasta se suprapune doar parțial cu lista pentru e-Factura

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Mai 2022 | 0 | 13008 | Timp de citire: 2 min.

Lista produselor riscante ce vor trebui declarate în e-Transport a fost publicată aseară în Monitorul Oficial. Conform ordinului oficializat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), lista produselor care vor trebui declarate atunci când sunt transportate pe căile rutiere din România se suprapune doar parțial cu lista stabilită pentru e-Factura (relația B2B). Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Transport are impact asupra importatorilor şi exportatorilor. Codul UIT se trece pe CMR sau pe avizul de expediție

EY Romania în Contabil și fiscal
3 Mai 2022 | 0 | 2345 | Timp de citire: 3 min.

Importatorii și exportatorii sunt vizați direct de noul sistem național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat, ce ar urma să devină obligatoriu de la 1 iulie 2022. Recent, Guvernul a stabilit că Ro e-Transport va monitoriza și transportul bunurilor cu risc ridicat provenite din achiziții intracomunitare, al bunurilor care fac obiectul livrărilor intracomunitare, precum și transportul bunurilor provenite din import sau al celor care fac obiectul exportului. Cu alte cuvinte, statul va putea monitoriza, odată ce platforma va fi gata, nu doar transportul achizițiilor locale cu risc ridicat, ci toate transporturile de bunuri riscante fiscal, chiar și al acelora care doar tranzitează România. Scopul declarat - creșterea gradului de colectare a impozitelor și taxelor datorate bugetului de stat, precum și prevenirea și combaterea comerțului ilicit de bunuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Transport: E neclar, momentan, dacă sistemul va viza numai bunurile riscante transportate în relația B2B

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Aprilie 2022 | 0 | 1383 | Timp de citire: 2 min.

Sistemul e-Transport, prin care autoritățile vor monitoriza bunurile riscante din punct de vedere fiscal ce sunt transportate pe căile rutiere, va deveni operațional opțional în curând și apoi obligatoriu de la 1 iulie 2022. În acest moment, însă, este neclar dacă sistemul vizează exclusiv relația B2B sau dacă va viza inclusiv relația B2C, de exemplu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Transport: Inclusiv cei care activează ca PFA, II sau IF vor declara în sistem bunuri riscante, nu doar firmele

Alexandru Boiciuc în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Aprilie 2022 | 0 | 2022 | Timp de citire: 3 min.

În curând, autoritățile vor monitoriza transporturile rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat prin sistemul e-Transport. Iar o precizare importată în acest context este că vor fi vizați toți operatorii economici, nu doar firmele. Asta înseamnă inclusiv PFA-uri, întreprinderi individuale (II) sau întreprinderi familiale (IF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Mai există, pe viitor, riscul ca inspectorii să se uite greșit la indemnizațiile de deplasare și să reconsidere sumele de bani acordare șoferilor?

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Aprilie 2022 | 0 | 1626 | Timp de citire: 5 min.

În ce măsură recenta Lege nr. 72/2022, care a pus același regim fiscal pe toate cele trei tipuri de indemnizații de deplasare, va curma orice neînțelegeri ale inspectorilor asupra situației conducătorilor auto în transportul transfrontalier, rămâne de văzut, iar speranța specialiștilor în fiscalitate și dreptul muncii, acum că reglementarea din Legea 72 este încă „proaspătă” este că peste cinci ani nu ne vom trezi din nou în situația de a trebui să vedem o amnistie fiscală pentru a scăpa firmele de niște datorii uriașe impuse prin reconsiderarea unor sume de bani. Pentru că problema în cazul șoferilor s-a pus mereu de la aspectul locului de muncă (fix-mobil), ar trebui ca și organele de control, în special Inspecția Muncii, să nu se rezume pe viitor, când se uită la situațiile acestor angajați, doar la prevederile Codului muncii, ci și la reglementările specifice la nivel european. Citește articolul