Lista produselor riscante vizate de e-Transport urmează să fie extinsă, din iulie 2024, cu mai multe bunuri de larg consum, printre care se numără carnea, laptele, ouăle, mierea și tutunul, dar și cu bunuri mai neobișnuite, cum ar fi hainele uzate și zdrențele. Măsura apare într-un proiect de ordin republicat miercuri în dezbatere la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
De la finalul anului trecut, autoritățile au stabilit că toate transporturile internaționale trebuie raportate în e-Transport, nu doar cele cu bunuri riscante. Totuși, era neclar dacă vorbim sau nu de absolut toate transporturile, fără să conteze greutatea vehiculelor și greutatea sau valoarea bunurilor. În acest context, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) ne-au confirmat că sunt vizate numai vehiculele de cel puțin 2,5 tone, dacă sunt încărcate cu bunuri care cântăresc peste 500 kg sau care au o valoare de peste 10.000 lei. Citește articolul
O măsură care vizează transportatorii a fost pusă în dezbatere publică. Ea stabilește procedurile de suspendare a dreptului de utilizare a unui autovehicul prin reținerea plăcuțelor de înmatriculare și certificatului de înmatriculare. Totodată, este formulată și modalitatea de demonstrare a îndeplinirii condițiilor legale pentru continuarea deplasării și încetarea măsurii de imobilizare. Citește articolul
Diurnele netaxabile acordate de angajatori salariaților, atunci când aceștia își desfășoară activitatea în altă localitate, în țară sau în străinătate, vor deveni mai mari, potrivit unui proiect de lege adoptat luni la Senat. Pentru sumele ce depășesc plafoanele legale trebuie plătite taxe salariale. Citește articolul
Anumite schimbări importante referitoare la rovinietele pe care trebuie să le achite transportatorii rutieri de mărfuri și transportatorii rutieri de persoane se aplică din data de 11 martie 2024, conform unei ordonanțe recent oficializate de către Executiv. Citește articolul
În cazul transporturilor rutiere de mărfuri ce vor fi selectate pentru monitorizarea prin e-Sigiliu, montarea și demontarea sigiliilor inteligente se fac prin intermediul personalului Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) sau al Autorității Vamale Române (AVR). În acest proces, inspectorii de stat interacționează cu șoferii transportatorilor. Citește articolul
Pentru a operaționaliza sistemul e-Sigiliu, autoritățile trebuie să pună la punct o întreagă infrastructură care să permită monitorizarea non stop a transporturilor rutiere pe care se aplică sigilii inteligente. Totodată, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Autoritatea Vamală Română (AVR) vor dispune de echipe mobile pentru situațiile în care e nevoie de intervenții rapide. Citește articolul
Transporturile rutiere de bunuri vizate de sistemul e-Transport trebuie monitorizate, mai nou, în timp real prin dispozitive GPS. Totuși, transportatorii care nu respectă această obligație vor risca amendarea abia din iulie 2024. Citește articolul
Sistemul e-Sigiliu, care va fi implementat în 2024 de autoritățile fiscale, implică monitorizarea anumitor transporturi rutiere cu sigilii inteligente. Dacă aceste sigilii sunt deteriorate sau dispar, se vor aplica două sancțiuni - amendarea șoferilor și plata de despăgubiri de către transportatori. Citește articolul
Sistemul e-Sigiliu a fost introdus în legislație pe finalul anului trecut, însă fără a exista un orizont concret pentru operaționalizarea sa. Conform unui reprezentant al Autorității Vamale Române (AVR), sistemul va deveni funcțional abia în a doua parte a anului 2024, pentru că este necesară o achiziție publică importantă în acest sens. Citește articolul