avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 829 soluții astăzi
Acasă Subiect: transportatori rutieri
Subiect: transportatori rutieri
ACCES PREMIUM

e-Sigiliu: Monitorizarea transporturilor rutiere de mărfuri se va face în funcție de analizele de risc. Nu există o listă cu produse concrete

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Ianuarie 2024 | 0 | 1031 | Timp de citire: 3 min.

În cazul sistemului e-Sigiliu nu trebuie stabilită o listă precisă a bunurilor pentru care e necesară monitorizarea de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) sau Autoritatea Vamală Română (AVR). În schimb, alegerea transporturilor rutiere de mărfuri care vor fi monitorizate se va face în funcție de analizele de risc derulate de cele două entități. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Sigiliu: Șoferii transportatorilor rutieri vor avea un rol principal în monitorizarea transporturilor cu sigilii inteligente

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Ianuarie 2024 | 0 | 1278 | Timp de citire: 3 min.

Șoferii profesioniști vor avea un rol principal în cadrul monitorizării transporturilor rutiere de mărfuri prin noul sistem e-Sigiliu, așa cum reiese din legislația acestuia. Dincolo de faptul că șoferii vor interacționa cu reprezentanții Fiscului și ai Vămii în numele transportatorilor rutieri, aceștia vor fi responsabili de integritatea sigiliilor inteligente, iar încălcarea obligației le va putea aduce amenzi drastice. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE e-Sigiliu: S-a stabilit ce transporturi rutiere pot fi monitorizate de ANAF și AVR prin noul sistem. Acesta nu funcționează încă

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Ianuarie 2024 | 1 | 6916 | Timp de citire: 5 min.

Un ordin cu normele pentru sistemul e-Sigiliu a fost oficializat recent de către Autoritatea Vamală Română (AVR) și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Actul normativ stabilește exact ce transporturi rutiere de bunuri pot fi monitorizate cu sigilii inteligente și detaliază cum se derulează efectiv operațiunile de acest fel. Teoretic, însă, e-Sigiliu nu este funcțional încă, pentru că sunt necesare unele achiziții publice. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Legea privind reforma fiscală, oficializată

UPDATE e-Sigiliu: În curând apare încă un sistem ce vizează transporturile rutiere de mărfuri. Amendarea o vor risca doar șoferii

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Noiembrie 2023 | 1 | 15674 | Timp de citire: 2 min.

Dincolo de sistemul e-Transport, care deja funcționează, autoritățile vor introduce curând și sistemul e-Sigiliu, prin acesta urmărindu-se trasabilitatea transporturilor rutiere de bunuri, potrivit unei legi recent apărute în Monitorul Oficial. Instrumentul va fi folosit pentru a preveni evaziunea fiscală. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Formalismul excesiv, criticat din nou

CJUE: Scutirea de TVA la transportul legat de importul bunurilor NU poate fi refuzată de ANAF doar pe motive de formă

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Septembrie 2023 | 2 | 3582 | Timp de citire: 3 min.

Formalismul excesiv al inspectorilor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a fost criticat din nou de judecători. Potrivit unei hotărâri recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), scutirea de TVA pentru transportul legat de importul bunurilor nu poate fi refuzată automat de ANAF doar pentru că firma prezintă alte documente decât cele cerute de legislația autohtonă. Cu alte cuvinte, inspectorii trebuie să verifice dacă sunt îndeplinite condițiile de fond pentru a acorda scutirea de taxă, trecând cu vederea, dacă este cazul, cerințele de formă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Șase noutăți fiscale recente ce vizează activitatea transportatorilor rutieri

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
13 August 2023 | 0 | 1629 | Timp de citire: 2 min.

În lunile recente, redacția noastră a aflat despre mai multe schimbări importante ce vizează, direct sau indirect, activitatea transportatorilor rutieri de mărfuri și persoane. Unele dintre ele țin de modificarea legislației fiscale, însă altele nu. Iată ce e de reținut: Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE e-Transport: Au nevoie de codul special și anumite magazine care transportă bunuri riscante cu vehicule proprii. Măsura e oficială

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Iulie 2023 | 0 | 3276 | Timp de citire: 2 min.

Inclusiv magazinele care transportă bunuri riscante cu vehiculele proprii (cele de dimensiuni mai mari) trebuie să dețină codul special (codul UIT) obținut în urma raportării în sistemul e-Transport, nu doar transportatorii rutieri. Măsura este prevăzută într-o lege oficializată joi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum arată noul regim al taxelor de drum pentru transportatorii rutieri de persoane și mărfuri, ce se va aplica din 2026. E nevoie și de ordine de aplicare

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Iulie 2023 | 0 | 2218 | Timp de citire: 2 min.

Regimul taxelor de drum urmează să se schimbe semnificativ în 2026, așa cum reiese dintr-o lege recent oficializată. Acest lucru este important mai ales pentru transportatorii rutieri de mărfuri și persoane, pentru care situația actuală o să devină mai complexă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Condițiile în care transportatorii rutieri de marfă vor putea folosi vehicule înmatriculate în alte state UE, oficializate

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Mai 2023 | 0 | 2216 | Timp de citire: 3 min.

Posibilitatea utilizării de către transportatorii rutieri români a vehiculelor închiriate care sunt înmatriculate sau puse în circulație în alte state membre ale Uniunii Europene (UE), pentru maximum două luni consecutive într-un an calendaristic, dar fără să depășească per total 25% din flota deținută de operator este acum prinsă expres în legislație. O lege publicată luni modifică ordonanța privind transporturile rutiere, care prevedea până acum că transportul rutier naţional și internațional contra cost se poate efectua numai cu (auto)vehicule rutiere înmatriculate în România. Deși legiferată permisiunea de a utiliza și alt fel de vehicule decât cele înmatriculate aici, transportatorii trebuie să țină cont că există totuși niște limitări care vor împiedica folosirea regulată a unor astfel de vehicule, dar și că ele nu pot fi conduse decât de șoferii angajați de utilizator, nu de cel de la care s-a închiriat vehiculul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

CJUE: Transportatorul nu se poate degreva de responsabilitatea de a respecta perioadele de conducere și de repaus ale conducătorilor auto transferând-o unui terț

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Mai 2023 | 0 | 865 | Timp de citire: 3 min.

Legislația Uniunii Europene (UE) se opune ca o întreprindere să poată desemna o un terț responsabil de respectarea dispozițiilor UE privind perioadele de conducere și de repaus ale conducătorilor auto și să transfere astfel către aceasta din urmă răspunderea penală pentru încălcările acestor dispoziții, atunci când dreptul național nu permite luarea în considerare a încălcărilor astfel imputate prepusului menționat pentru a aprecia dacă întreprinderea de transport se conformează cerinței privind buna reputație. Este decizia pronunțată joi de Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) într-o speță de vizează legislația austriacă, care le permitea transportatorilor să nu piardă niciodată certificarea din cauza nerespectării condiției bunei reputații dacă „pasau” responsabilitatea unui terț. Citește articolul