Utilizatorii de telefonie mobilă au la dispoziție o hartă interactivă care oferă informații despre zonele în care telefonul se poate conecta involuntar la rețelele din țările vecine, informează Autoritatea Națională pentru Administrarea și Reglementarea în Comunicații (ANCOM). În plus, utilizatorii hărții pot afla și nivelul de semnal în funcție de localitate și de rețeaua de telefonie. Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a confirmat, printr-o decizie emisă recent, faptul că sumele compensatorii achitate de clienți pentru rezilierea contractelor înainte de termen, din motive imputabile acestora, sunt supuse TVA. Hotărârea curții în speța Vodafone Portugalia a fost așteptată cu real interes, încă de la transmiterea întrebărilor preliminare, și vine în completarea unei decizii mai vechi a CJUE, în cauza MEO. Citește articolul
Prin Decretul președintelui țării prin care a fost prelungită perioada stării de urgență până în 14 mai 2020, a apărut, printre altele, și o prevedere expresă ce permite furnizorilor de servicii de comunicații electronice (de exemplu, servicii de telefonie și internet) să încheie contractele de furnizare a asemenea servicii, cu consumatorii, și prin SMS. Este important, însă, pentru consumator să rețină că dreptul său la informație, pe care îl are în temeiul legislației relevante, subzistă și, de asemenea, furnizorul de servicii de comunicații este cel obligat să demonstreze îndeplinirea condițiilor de informare. Citește articolul
Escrocii au inventat o nouă metodă prin care te pot păcăli, metodă care se poate răspândi rapid la nivel mondial. De data aceasta se pot folosi de operatori ca Orange, Digi sau Telekom. Primele cazuri au apărut în Canada, unde o femeie a primit un mesaj suspect pe telefon. Citește articolul
Românii trebuie să știe că mai au de parcurs niște pași după ce au acceptat, în cadrul unei convorbiri telefonice, o ofertă pentru serviciile de telefonie mobilă, internet sau televiziune. Exprimarea acordului verbal nu este de ajuns pentru a se încheia un contract la distanță. Citește articolul
Marți a avut loc o dezbatere în Senat în care s-au discutat majorările tarifelor companiilor de telefonie mobilă și măsurile ce pot fi luate pentru combaterea acestora. În urma acestei dezbateri, senatorii au ajuns la concluzia că ar fi necesară creșterea cuantumului amenzilor aplicate operatorilor de telecomunicații care folosesc clauze abuzive în contractele cu clienții. Citește articolul
Utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă au dreptul, potrivit legislației, să-și porteze numărul de telefon folosit la un alt operator decât cel la care are înscris numărul de telefon. Portarea este gratuită, dar pentru a se putea face, utilizatorul trebuie să facă o cerere și să îndeplinească anumite condiții. Recent, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a adus lămuriri privind motivele pentru care o cerere de portare poate fi refuzată de către un operator de telefonie. Citește articolul
Cei care au cumpărat telefoane mobile de la operatorii de telefonie din țară au observat, probabil, că unele dintre ele sunt codate în rețea. Ce înseamnă acest lucru? Că nu pot fi folosite cu o cartelă dintr-o altă rețea. Însă cei care vor să scape de acest impediment pot să ceară operatorului de la care au cumpărat telefonul să-l deblocheze - contra cost. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) ne explică însă care sunt și celelalte condiții în care poate fi cerută deblocarea. Citește articolul
Motivul pentru care am ales să vă povestesc experiența mea cu operatorul de telefonie mobilă X (a se înlocui X cu operatorul dumneavoastră de telefonie) este următorul: e a treia oară în ultimele luni de zile când aflu ori mă confrunt direct cu încercările operatorului X de a-și bate joc de clientul său - unul fidel, cu o vechime de peste zece ani de zile. Și această ultimă experiență, cât și întâmplările precedente au legătură cu același subiect: serviciul de roaming - acela care ne permite să vorbim în străinătate, pentru care înainte plăteam niște tarife suplimentare, iar, de la 15 iunie, nu mai plătim nimic. Citește articolul
Mâine se face o lună de când nu se mai plătesc taxe suplimentare pentru serviciul de roaming în mai multe țări din Europa. Totuși, potrivit Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), gratuitatea în roaming nu se aplică decât celor care au serviciul inclus în abonament. Asta înseamnă, pe de o parte, că trebuie să fim atenți când cumpărăm un nou plan tarifar, astfel încât el să includă serviciul. Iar, pe de altă parte, trebuie să fim atenți să nu ne trezim fără el. ANCOM îi avertizează pe cei interesați că, dacă operatorii de telefonie fac modificări în contracte, ele trebuie să respecte niște reguli stricte. Citește articolul