Implementarea sistemului e-Factura în relația B2B vine cu tot felul de dileme practice pentru firmele care vând bunuri cu risc fiscal ridicat. De exemplu, una dintre probleme ține de accesul în Spațiul Privat Virtual (SPV) - acesta ar trebui extins pentru a permite ca o persoană sau mai multe din aceeași firmă să se ocupe exclusiv de transmiterea facturilor electronice. În prezent, acest lucru nu e posibil. Citește articolul
În situația în care un produs riscant este vândut de mai multe ori, în relația B2B, până ajunge la clientul final, cine este considerat furnizorul care va avea obligația de a transmite factura electronică prin sistemul e-Factura? Răspunsul este simplu: toți cei care vând produsul respectiv. Citește articolul
Unii comercianți ar putea avea probleme mari din cauza volumului considerabil de facturi pe care-l emit în mod curent, pentru că în prezent e imposibilă transmiterea deodată a mai multor facturi electronice în e-Factura, avertizează specialiștii. Operaționalizarea e-Factura în relația B2B va avea loc luna viitoare, însă abia din iulie se va trece la obligativitatea folosirii sistemului pentru produsele cu risc fiscal ridicat. Citește articolul
În condițiile în care operaționalizarea e-Factura în relația B2B se apropie cu repeziciune, o clarificare importantă este că sistemul va fi folosit de către firme, pentru produsele cu risc fiscal ridicat, indiferent dacă sunt sau nu plătitoare de TVA. Citește articolul
În situația în care în cadrul aceleiași tranzacții sunt vândute atât produse riscante, cât și produse obișnuite, se poate emite o singură factură electronică. Cu alte cuvinte, nu este nevoie să se emită două facturi, pentru a avea o factură separată strict cu produsele riscante, spun specialiștii. Citește articolul
Dacă o factură electronică transmisă prin sistemul de stat e-Factura are probleme, aceasta va trebui corectată și transmisă din nou conform unei proceduri speciale. Citește articolul
La folosirea e-Factura, firmele trebuie să știe că facturile electronice pe care le emit devin exemplare originale numai după ce sunt transmise în sistem și apoi verificate și semnate electronic de Ministerul Finanțelor. Citește articolul
e-Factura, care urmează să fie operaționalizat, în relația B2B, de la 1 aprilie 2022, este un sistem prin care firmele doar vor transmite facturile electronice pe care le emit. Cu alte cuvinte, e-Factura nu este, în sine, un sistem prin care se emit facturi. Citește articolul
Firmele de turism care acceptă vouchere de vacanță sunt obligate, începând cu data de 1 aprilie 2022, să folosească sistemul de stat de facturare electronică (supranumit e-Factura), conform unor modificări apărute pe finalul anului trecut. Citește articolul
Anul 2022 are toate șansele să fie unul ”istoric” pentru taxele indirecte, cu precădere în sfera taxei pe valoarea adăugată (TVA). Astfel, anul acesta pare să fie unul în care Guvernele și autoritățile fiscale își propun să recupereze timpul pierdut și să implementeze cele mai bune practici privind îmbunătățirea nivelului de colectare a TVA. Cel mai recent exemplu: Comisia Europeană a lansat un proces de consultare publică, ce este așteptat să se concretizeze cu un proiect de propunere legislativă în legătură cu inițiativa sa ”TVA în era digitală”. Acesta ar urma, pe de o parte, să crească transparența în raportarea digitală - prin facturarea electronică, dar și să extindă înregistrarea unică în scop de TVA. Până la urmă, importanța impozitelor indirecte pentru guverne continuă să crească, ritmul digitalizării prinde viteză, deficitele accelerează și la fel trebuie să se întâmple și cu colectarea. La ce să fie atente companiile în 2022 în privința TVA? Citește articolul