avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 670 soluții astăzi
Acasă Subiect: e-Factura
Subiect: e-Factura
ACCES PREMIUM

e-Factura: Dacă o tranzacție vizează atât produse riscante, cât și produse obișnuite, trebuie emise două facturi?

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Martie 2022 | 1 | 1756 | Timp de citire: 1 min.

În situația în care în cadrul aceleiași tranzacții sunt vândute atât produse riscante, cât și produse obișnuite, se poate emite o singură factură electronică. Cu alte cuvinte, nu este nevoie să se emită două facturi, pentru a avea o factură separată strict cu produsele riscante, spun specialiștii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: Cum se procedează pentru a corecta o factură electronică

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Martie 2022 | 0 | 3570 | Timp de citire: 2 min.

Dacă o factură electronică transmisă prin sistemul de stat e-Factura are probleme, aceasta va trebui corectată și transmisă din nou conform unei proceduri speciale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: Exemplarul original al facturii electronice este cel semnat de Ministerul Finanțelor

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Martie 2022 | 0 | 2635 | Timp de citire: 2 min.

La folosirea e-Factura, firmele trebuie să știe că facturile electronice pe care le emit devin exemplare originale numai după ce sunt transmise în sistem și apoi verificate și semnate electronic de Ministerul Finanțelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În e-Factura doar se transmit facturi electronice, nu se și emit

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Martie 2022 | 0 | 2516 | Timp de citire: 2 min.

e-Factura, care urmează să fie operaționalizat, în relația B2B, de la 1 aprilie 2022, este un sistem prin care firmele doar vor transmite facturile electronice pe care le emit. Cu alte cuvinte, e-Factura nu este, în sine, un sistem prin care se emit facturi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sistemul e-Factura, obligatoriu din aprilie pentru firmele de turism care acceptă vouchere de vacanță

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Martie 2022 | 2 | 6334 | Timp de citire: 4 min.

Firmele de turism care acceptă vouchere de vacanță sunt obligate, începând cu data de 1 aprilie 2022, să folosească sistemul de stat de facturare electronică (supranumit e-Factura), conform unor modificări apărute pe finalul anului trecut. Citește articolul

ACCES PREMIUM
2022, an istoric pentru taxele indirecte

Implementarea SAF-T, e-Factura și e-Transport va avea un impact direct în colectarea TVA. Contribuabilii trebuie să se adapteze rapid

EY Romania în Taxe și impozite
25 Februarie 2022 | 0 | 1722 | Timp de citire: 7 min.

Anul 2022 are toate șansele să fie unul ”istoric” pentru taxele indirecte, cu precădere în sfera taxei pe valoarea adăugată (TVA). Astfel, anul acesta pare să fie unul în care Guvernele și autoritățile fiscale își propun să recupereze timpul pierdut și să implementeze cele mai bune practici privind îmbunătățirea nivelului de colectare a TVA. Cel mai recent exemplu: Comisia Europeană a lansat un proces de consultare publică, ce este așteptat să se concretizeze cu un proiect de propunere legislativă în legătură cu inițiativa sa ”TVA în era digitală”. Acesta ar urma, pe de o parte, să crească transparența în raportarea digitală - prin facturarea electronică, dar și să extindă înregistrarea unică în scop de TVA. Până la urmă, importanța impozitelor indirecte pentru guverne continuă să crească, ritmul digitalizării prinde viteză, deficitele accelerează și la fel trebuie să se întâmple și cu colectarea. La ce să fie atente companiile în 2022 în privința TVA? Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: Dacă vând produse riscante doar către persoane fizice obișnuite, comercianții nu vor trebui să folosească facturarea electronică

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Februarie 2022 | 0 | 3861 | Timp de citire: 1 min.

Sistemul de stat de facturare electronică (e-Factura) urmează să devină obligatoriu, în relația B2B, începând din iulie 2022, conform legislației în vigoare, însă numai în cazul vânzărilor de produse cu risc fiscal ridicat. Automat, asta înseamnă că, dacă vând produse riscante doar către persoane obișnuite, comercianți scapă de obligația folosirii sistemului e-Factura. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: Inclusiv PFA-urile, II-urile și IF-urile vor trebui să folosească facturarea electronică, dacă vând produse riscante

Alexandru Boiciuc în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Februarie 2022 | 1 | 13029 | Timp de citire: 2 min.

Din iulie 2022, sistemul de stat de facturare electronică (e-Factura) va deveni obligatoriu pentru toți contribuabilii care vând, în relația B2B, produse considerate de autorități ca fiind cu risc ridicat de fraudă și evaziune. Din moment ce legislația nu conține nicio excepție, rezultă că inclusiv PFA-urile, întreprinderile individuale (II) și întreprinderile familiale (IF) vor trebui să folosească e-Factura, dacă vând produse riscante. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interviu e-Factura: Ce probleme practice ar putea apărea pentru firme la implementarea obligatorie, conform specialiștilor

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Februarie 2022 | 1 | 3727 | Timp de citire: 5 min.

Trecerea la folosirea obligatorie a sistemului de stat pentru facturare electronică se face treptat, conform planului autorităților. Astfel, dacă acum sistemul e-Factura este folosit opțional numai în relația B2G, pentru achiziții publice, lucrurile se vor schimba de la 1 iulie 2022. La acel moment, folosirea e-Factura în relația B2G, pentru achiziții publice, și în relația B2B, pentru produse cu risc fiscal ridicat, va deveni obligatorie, cel puțin teoretic. În acest context, am întrebat specialiștii EY România despre problemele practice care pot apărea în procesul de implementare a facturării electronice de stat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Trei proiecte majore de digitalizare a activității ANAF sunt funcționale și avem o nouă adiție pe listă

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Februarie 2022 | 1 | 7754 | Timp de citire: 5 min.

În ultimii ani s-a vorbit destul de mult despre marile proiecte pentru digitalizarea activității Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Dacă până acum lucrurile erau neclare, în anul 2021 au început, în sfârșit, să se așeze piesele puzzle-ului, astfel că avem termene concrete de implementare. Astfel, la început de 2022, a fost introdusă obligativitatea sistemului SAF-T, după ce, pe final de 2021, sistemul e-Facturare a fost operaționalizat și calendarul conectării efective a caselor de marcat la sistemul național de monitorizare a fost încheiat. Totodată, avem un termen concret până la care interacțiunea cu Fiscul va trece aproape cu totul în online, iar pe lista autorităților a apărut și sistemul e-Transporturi. Citește articolul