Cabinetele medicale individuale nu sunt obligate să transmită facturi electronice, prin sistemul e-Factura, către casele teritoriale de sănătate, ne-au spus reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Obligația folosirii e-Factura în relația business to government (B2G) revine exclusiv celor care au contracte de achiziții publice, achiziții sectoriale sau de concesiuni de lucrări ori servicii. Citește articolul
Din iulie 2022, companiile sunt obligate să folosească sistemul e-Factura în relația business to government (B2G). Însă, așa cum subliniază specialiștii, nu este vorba de orice fel de relație cu autoritățile statului, ci numai de relațiile ce implică achiziții publice, achiziții sectoriale sau concesiuni de lucrări ori servicii. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală a publicat pe pagina sa de internet, în secțiunea e-Factura, o listă cu aproape 14.000 de instituții publice, actualizată la 1 iulie 2022. Deși nu are niciun fel de informații adiacente, putem presupune că lista marchează entitățile din relațiile B2G care generează pentru firmele private obligația de a raporta facturile de bunuri ori servicii în e-Factura. Totuși, lista trebuie tratată cu precauție, căci, în lipsa unor confirmări oficiale, nu putem ști cu certitudine dacă lista conține toate entitățile pentru care trebuie raportate facturile sau mai sunt și alte structuri publice care intră sub incidența acestei obligativități. Citește articolul
Procesul accelerat de digitalizare prin care trece, în prezent, relația firmelor și persoanelor fizice cu Fiscul are o bornă importantă la 1 iulie 2022. Concret, anumite categorii de contribuabili sunt obligate să facă noi raportări către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), folosind sistemele e-Factura, e-Transport și declarația SAF-T. Însă cât de pregătiți sunt contribuabilii pentru această schimbare majoră? Conform specialiștilor, lucrurile nu arată prea bine, cel puțin momentan. Citește articolul
Companiile care sunt obligate să folosească, de la 1 iulie 2022, sistemul e-Factura pentru produsele riscante vândute în relația B2B trebuie să comunice, în continuare, facturile către clienți așa cum au făcut-o și până acum, atrag atenția specialiștii. Dacă vor să comunice facturile clienților exclusiv prin e-Factura, firmele trebuie să încheie acorduri cu aceștia. Citește articolul
Așa cum s-a stabilit în ultimele luni, sistemul e-Factura devine obligatoriu, în relația B2G, adică pentru achiziții publice, și în relația B2B, pentru produse riscante, de la 1 iulie 2022. În acest sens, specialiștii au clarificat că nici firmele care vând produse riscante în relația B2B, nici cele implicate în achiziții publice nu trebuie să se înregistreze în registrul e-Factura prin depunerea formularului 084. Așadar, facturile electronice vor fi transmise în e-Factura fără a fi nevoie de o înregistrare prealabilă datei de 1 iulie 2022. Citește articolul
Sistemul e-Factura este funcțional în România din noiembrie 2021. Acesta este opțional în primă fază și vizează relația B2G (achiziții publice) și relația B2B (vânzarea de produse riscante). Însă, de la 1 iulie 2022, e-Factura va deveni obligatoriu în cadrul ambelor relații. În acest context, în sinteza de astăzi am reunit tot ce știm până acum despre sistem. Citește articolul
Două dintre cele trei mari proiecte de digitalizare pe care Fiscul le implementează în 2022 vizează inclusiv PFA-urile. Este vorba despre sistemele e-Factura și e-Transport, care vor trebui folosite, în anumite condiții, de la 1 iulie 2022, și de către persoanele fizice autorizate. Citește articolul
În momentul de față, nu există un termen-limită în care facturile electronice să fie raportate în sistemul e-Factura, atenționează specialiștii. Însă autoritățile deja se gândesc să introducă unul în perioada următoare. Citește articolul
În cazul în care vorbim de vânzări de bunuri riscante în relația B2B, ambele părți fiind înregistrate în e-Factura, data comunicării facturii, pentru a calcula scadența, este considerată a fi data la care factura electronică devine disponibilă pentru descărcare, pentru beneficiar, în Spațiul Privat Virtual (SPV). Dacă beneficiarul nu este înregistrat în sistem, atunci scadența se calculează așa cum se înțeleg părțile. Citește articolul