avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 987 soluții astăzi
Acasă Subiect: e-Factura
Subiect: e-Factura
ACCES PREMIUM

e-Factura: Sunt șanse mici ca obligația de raportare să fie extinsă, de la 1 ianuarie, pentru toate firmele, apreciază specialiștii

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Octombrie 2022 | 0 | 2293 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a extinde obligația de a raporta facturi electronice, în sistemul e-Factura, la toate operațiunile derulate în relația business to business, este nevoie de o derogare de la Comisia Europeană. Deși planul autorităților este, teoretic, ca această obligație să fie extinsă din ianuarie 2023, specialiștii spun că sunt șanse mici să vedem așa ceva, pentru că România încă n-a obținut derogarea de care are nevoie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele înscrise în registrul e-Factura trebuie să trimită în sistem toate facturile emise între ele, chiar și pentru servicii. Ieșirea din registru e imposibilă

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Octombrie 2022 | 1 | 5954 | Timp de citire: 2 min.

O clarificare foarte importantă legată de e-Factura este că acei contribuabili care se înscriu în registrul special al sistemului nu mai pot să iasă ulterior din el, informație confirmată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Automat, asta înseamnă că respectivii contribuabili sunt obligați să transmită în e-Factura toate facturile pe care le emit între ei, indiferent că sunt pentru bunuri riscante sau neriscante ori pentru servicii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Anul fiscal 2023: Firmele ar trebui să analizeze, în aceste luni, cum să se pregătească pentru schimbările majore ce le pot afecta activitatea

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Octombrie 2022 | 0 | 11080 | Timp de citire: 3 min.

Ne apropiem cu pași repezi de finalul lui 2022, un an care a adus o multitudine de schimbări fiscale majore pentru companii. În acest context, contribuabilii ar trebui să înceapă urgent (dacă n-au făcut-o deja) o amplă analiză a propriilor afaceri, pentru a vedea dacă și cum se pot adapta, până la finalul anului, la regulile actualizate din 2023 ale sistemului fiscal autohton. Iată principalele repere de avut în vedere la această analiză: Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE ANAF spune că în e-Factura trebuie transmise și facturile pentru livrări către clienți străini, dar că asta nu se poate încă: „Sistemul urmează să fie ajustat”

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Octombrie 2022 | 2 | 14367 | Timp de citire: 3 min.

De la 1 iulie 2022, contribuabilii care vând în România, în relația B2B, produse cu risc fiscal ridicat trebuie să transmită în sistemul e-Factura facturile electronice emise. Într-o serie de răspunsuri date recent, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) arată că această obligație intervine chiar dacă vorbim de livrări intracomunitare și exporturi, doar că acest lucru nu este posibil în prezent, din punct de vedere tehnic. Dar sistemul va fi ajustat curând pentru a primi și aceste facturi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: Cum trebuie comunicate, între firme, facturile pentru produse riscante, conform ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Octombrie 2022 | 0 | 2041 | Timp de citire: 2 min.

Comunicarea între firme a facturilor pentru vânzarea de produse riscante trebuie să se facă în funcție de cine este înregistrat sau nu în sistemul e-Factura, așa cum reiese dintr-un ghid publicat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Șeful ANAF: Vom renunța la multe dintre declarațiile actuale abia după ce se finalizează digitalizarea Fiscului

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Octombrie 2022 | 0 | 1683 | Timp de citire: 2 min.

Amplul proces de digitalizare prin care trece, de ceva timp, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va duce, în viitorul apropiat, la dispariția mai multor formulare pe care contribuabilii trebuie să le depună periodic în prezent. Conform șefului ANAF, cam în doi ani de zile vom putea avea discuții concrete pentru reducerea obligațiilor declarative ale firmelor și persoanelor fizice. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE ANAF confirmă: e-Factura se aplică, în relația B2B, doar pentru vânzări de bunuri, nu și pentru prestări de servicii. Restaurantele scapă de obligație

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Octombrie 2022 | 0 | 8939 | Timp de citire: 2 min.

O clarificare importantă legată de folosirea sistemului e-Factura este că acesta se folosește strict pentru vânzările de bunuri, nu și pentru prestările de servicii, subliniază specialiștii, interpretarea fiind confirmată recent și de reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). De la 1 iulie 2022, e-Factura este obligatoriu pentru bunurile cu risc fiscal ridicat vândute în relația B2B. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: Document oficial de la ANAF cu întrebări și răspunsuri

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
6 Octombrie 2022 | 0 | 3905 | Timp de citire: 1 min.

Recent, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au publicat un document cu multiple întrebări și răspunsuri pentru situații des întâlnite în activitatea celor implicați în achiziții publice sau tranzacții cu bunuri riscante, care trebuie să folosească sistemul e-Factura. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Deducerea TVA: ANAF dă de înțeles că, acolo unde e cazul, e necesară factura originală din e-Factura

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Octombrie 2022 | 1 | 1874 | Timp de citire: 3 min.

Acolo unde e vorba de tranzacții de produse riscante în relația B2B, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) dau de înțeles că factura originală necesară pentru deducerea TVA este cea sigilată de Ministerul Finanțelor prin sistemul e-Factura. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Companiile ar trebui să ia măsuri pentru a-și proteja datele financiar-fiscale de atacuri cibernetice. Riscurile pot fi majore pentru un business

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 August 2022 | 0 | 1996 | Timp de citire: 3 min.

În contextul digitalizării accelerate a relației dintre Fisc și contribuabili, specialiștii atenționează că este nevoie de măsuri suplimentare pentru a proteja datele financiar-fiscale de posibilele atacuri cibernetice. În caz contrar, companiile riscă să aibă probleme atât cu autoritățile fiscale, cât și în spațiul public. Citește articolul