Atunci când vine vorba de gestionarea facturilor electronice începând din 1 ianuarie 2024, este important de precizat că nu vorbim de o muncă ce trebuie alocată neapărat contabililor. Potrivit specialiștilor, gestionarea documentelor trebuie alocată în funcție de volumul activității unei companii, iar automatizările pot reduce destul de mult munca respectivă. Citește articolul
Digitalizarea relației dintre contribuabili și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va continua în 2024 cu trei etape majore, conform legislației în vigoare în momentul de față. Dincolo de extinderea obligativității de a folosi e-Factura, ne mai referim la noul sistem e-Sigiliu și la raportările SAF-T. Citește articolul
Regulile actuale privind arhivarea vor rămâne la fel și în 2024, atrag atenția specialiștii. Astfel, în contextul folosirii obligatorii a e-Factura în relația B2B, firmele vor trebui să se asigure doar că, în plus, păstrează fișierele XML sigilate de Ministerul Finanțelor după transmiterea lor în sistem. În același timp, e bine de știut că autoritățile lucrează la posibilitatea de a transmite automatizat și anexele facturilor. Citește articolul
Implementarea facturării electronice obligatorii în relația dintre firme, începând din ianuarie 2024, aduce cu sine tot felul de nelămuriri ale contribuabililor. Iar una dintre ele este ce efecte va avea această măsură asupra regimului documentelor justificative? Citește articolul
Ca urmare a regulilor din specificațiile tehnice aferente sistemului e-Factura, reprezentanții Camerei Consultanților Fiscali (CCF) atrag atenția că există situații în care firmele trebuie să dubleze facturile care includ operațiuni cu și fără TVA. Astfel, ideal ar fi să se transmită în sistem o singură factură pentru aceste situații, pentru ca firmele să nu fie supuse unei sarcini administrative excesive și costisitoare. Citește articolul
Din ianuarie 2024, companiile trebuie să folosească sistemul e-Factura pentru toate operațiunile din relația B2B, în paralel cu regulile tradiționale de facturare. Însă, din iulie 2024, e-Factura va deveni unicul canal de transmitere a facturilor de la emitent la destinatar, iar nefolosirea sistemului poate genera trei mari probleme, conform specialiștilor. Citește articolul
După ce Guvernul a bătut în cuie calendarul pentru trecerea la folosirea sistemului e-Factura pentru toate tranzacțiile din relația B2B, companiile trebuie să înceapă cât mai repede implementarea internă a facturării electronice. În acest sens, specialiștii spun că sunt patru mari faze ce trebuie bifate în procesul de implementare. Citește articolul
Nomenclatura combinată (NC) a UE se actualizează la data de 1 ianuarie 2024, conform unui regulament european recent oficializat. Deoarece NC stă la baza mai multor operațiuni fiscale, specialiștii atrag atenția că firmele ar trebui să analizeze dacă sunt efecte pentru activitatea lor. Citește articolul
Guvernul a stabilit recent calendarul de trecere, în 2024, la facturarea electronică obligatorie în relația B2B, adică pentru toate tranzacțiile dintre operatorii economici. Având în vedere că e-Factura va deveni unicul canal de transmitere a facturilor abia de la 1 iulie 2024, este important de știut că până atunci se folosesc (cu o excepție), în paralel cu raportarea facturilor în e-Factura, și regulile vechi de transmitere a facturilor către clienți și parteneri de afaceri. Citește articolul
Autoritățile au stabilit recent, prin lege, noi prevederi ce vizează companiile care emit facturi în relația cu entitățile statului. Pe de o parte, se introduce o interdicție de a plăti facturile pentru achiziții publice, în lipsa transmiterii facturilor prin e-Factura, și, pe de altă parte, se extinde indirect sfera facturilor ce trebuie transmise prin e-Factura în relația B2G. Citește articolul