Pentru a limita efectele coronavirusului în privința turismului și pentru a-i ajuta pe operatorii activi în acest domeniu, Ministerul Economiei ia în calcul crearea unor facilități fiscale și adoptarea unor măsuri ce ar putea crea un imbold pentru turismul românesc. De asemenea, s-a decis stabilirea unui grup ministerial (numit „celulă de criză”), care să fie în contact constant cu operatorii turistici. Citește articolul
Începând de duminică și până la sfârșitul acestei luni, manifestările cu peste 1.000 de participanți sunt interzise în țara noastră, din cauza înmulțirii cazurilor de îmbolnăvire cu COVID-19. Totuși, evenimente cu un număr mai mic de participanți vor putea fi organizate, dar doar după ce autoritățile își vor da acordul în acest sens. Iată care sunt criteriile folosite de autorități atunci când decid dacă un eveniment mic poate avea sau nu loc. Citește articolul
O serie de autorități publice au început să-și suspende programul cu publicul la ghișee, în contextul răspândirii coronavirusului. Din acest motiv, companiile și persoanele fizice ar trebui să știe că au căi alternative pentru a lua legătura cu reprezentanții instituțiilor de stat sau pentru a transmite și primi documente. De principiu, vorbim de diverse aplicații și portaluri online, dar și de folosirea serviciilor poștale sau de asistența telefonică. Citește articolul
În contextul economic actual, afectat de măsurile impuse în pandemie, capabile să afecteze serios activitatea și situația financiară a firmelor, nu este exclus ca acestea să opteze, ca salvare, pentru reduceri salariale și chiar disponibilizări. Nicio variantă nu se poate face însă în mod abuziv sau fără măsuri interne, iar pentru reducerile salariale nici nu se poate vorbi de lipsa unui acord cu salariații. Citește articolul
În contextul acutizării efectelor Coronavirusului la nivel mondial și posibilei agravări a situației și în țara noastră, companiile sunt puse în fața unui scenariu pentru care nu s-au pregătit, iar cele mai afectate sunt întreprinderile mici și mijlocii (IMM). Poate cea mai precaută măsură ce poate fi luată de firmele din România acum este reducerea pe cât posibil a cheltuielilor. Citește articolul
Una dintre măsurile anunțate duminică de autorități, dincolo de restricționarea zborurilor către și dinspre Italia, este interzicerea intrării în România a transporturilor de marfă care au sub 3,5 tone, potrivit lui Marcel Vela, ministrul afacerilor interne. Aceasta vine în contextul răspândirii coronavirusului la nivel mondial, inclusiv în România. Citește articolul
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) le impune firmelor să acorde o importanță deosebită riscurilor de securitate a datelor personale prelucrate. O încălcare a securității datelor este cea care duce, în mod accidental sau ilegal, la distrugerea, pierderea, modificarea, sau divulgarea neautorizată a datelor prelucrate ori la accesul neautorizat. Cum angajații pot constitui veriga slabă în multe scenarii de incidente de securitate, e necesară instruirea lor în spiritul GDPR-ului. O atenție sporită trebuie acordată însă celor care nu lucrează de la birou, ci din alte locuri, pentru că riscurile de securitate cresc semnificativ în cazul lor. Cum multe firme se gândesc serios în perioada asta să le permită angajaților să lucreze de acasă, e cazul să redeschidem acest subiect. Citește articolul
În contextul răspândirii coronavirusului la nivel mondial și mai ales la nivel național, companiile din România se pot găsi în situația de a nu-și putea continua temporar activitatea. În acest caz, specialiștii EY România spun că există două opțiuni pentru angajatori. Citește articolul
Ce opțiuni o firmă în cazul în care decide să-și trimită angajații să lucreze de acasă, în măsura în care se poate face asta? Legal, nu are altă variantă decât să modifice contractele acestora, pentru că relocarea muncii trebuie să fie reflectată în documentele de muncă dintre angajatori și angajații lor. Citește articolul
În contextul răspândirii cazurilor de coronavirus, autoritățile au luat mai multe măsuri pentru prevenirea răspândirii infecției. Astfel, Poşta Română se alătură acestor demersuri, dispunând măsuri pentru protejarea salariaţilor poştali care intră în contact cu persoanele aflate în carantină sau autoizolare. În același timp, angajatorii sunt obligați să asigure salariaților săi materiale igienico-sanitare pentru prevenirea contaminării cu coronavirus. Citește articolul