Începând cu data de 2 februarie 2022, mai multe declarații de înregistrare fiscală vor fi modificate pentru a include noi informații ce vor fi preluate din anumite formulare care astfel vor dispărea, potrivit unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat recent în Monitorul Oficial. Printre declarațiile pe care ANAF le va modifica se numără declarația de înregistrare fiscală pentru persoanele juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică, declarația de înregistrare fiscală pentru persoanele juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România, dar și declarația pentru înregistrarea sau modificarea în mediul electronic a mențiunilor ulterioare înregistrării fiscale, precum și pentru radierea înregistrării fiscale. Citește articolul
Fiscul elimină un număr de 11 declarații fiscale, informațiile cuprinse în acestea fiind preluate în formularele de înregistrare fiscală, al căror conținut va fi corelat cu recentele modificări aduse legislației fiscale și care vor putea fi transmise online autorităților, potrivit unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat astăzi în Monitorul Oficial. Acesta va intra în vigoare în 90 de zile de la data publicării, adică începând cu data de 2 februarie 2022. Printre declarațiile pe care ANAF le elimină se numără declarația privind sediile secundare, notificarea privind modificarea anului fiscal, notificarea privind aplicarea sau încetarea aplicării sistemului de TVA la încasare, dar și notificarea privind modificarea sistemului anual sau trimestrial de declarare și plată a impozitului pe profit. Citește articolul
Asistența fiscală telefonică este asigurată, de puțin timp, exclusiv de către Call center-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), prin preluarea acestei activități de la administrațiile județene ale finanțelor publice, reiese dintr-un raport publicat marți de instituție. Totodată, capacitatea de primire a apelurilor prin Call center a fost crescută. Dezvoltarea Call center-ului era unul dintre dezideratele ANAF încă de acum doi ani. Citește articolul
Persoanele fizice și juridice care cumpără mașini second hand din Uniunea Europeană sunt cele obligate, mai nou, să se prezinte la Registrul Auto Român (RAR) pentru formalitățile legale necesare, prevede o ordonanță de urgență care se aplică deja. Totodată, Fiscul va afla de la RAR informații despre toate persoanele care fac asemenea achiziții, în încercarea de a preveni fraudele cu TVA. Citește articolul
Comunicarea persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate (PFA) sau a altor entități fără personalitate juridică cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se va face, din 1 martie 2022, exclusiv online, ceea ce înseamnă că, până la acea dată, toți contribuabilii care au o relație cu Fiscul vor trebui să se înregistreze în Spațiul Privat Virtual (SPV), potrivit unei OG oficializate marți, care modifică Codul de procedură fiscală. Citește articolul
La un an de la lansarea aplicației online pentru programări, 30.000 de contribuabili au optat pentru această modalitate de a valida conturile nou-create în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după cum se arată într-un comunicat publicat luni. În acest context, reamintim cum se procedează efectiv pentru validarea unui cont nou în SPV fără a face deplasări la instituțiile statului. Citește articolul
Regulile privind activitatea de control intern în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au fost modificate recent, printr-un ordin al ANAF publicat vineri în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Citește articolul
Unul dintre obiectivele majore ale Guvernului pe zona fiscală, din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), este reducerea interacțiunii în persoană a contribuabililor cu reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Acest lucru se va face prin creșterea interacțiunii la distanță, odată cu digitalizarea ANAF. Practic, Guvernul va primi bani de la autoritățile europene pentru îndeplinirea obiectivelor din PNRR, astfel că măsurile depind în mică măsură de bugetul României și, teoretic, pot fi implementate mai ușor. Citește articolul
Versiunea electronică actualizată a declarației 700, care va permite contribuabililor efectuarea electronică a tuturor mențiunilor ulterioare înregistrării fiscale, se află încă în curs de dezvoltare și testare, urmând să fie pusă la dispoziția firmelor pe portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a precizat instituția pentru redacția noastră. Cei de la Fisc nu oferă însă nicio informație legată de data când această versiune electronică actualizată va fi disponibilă. Deși ordinul care permite ca firmele să facă aceste demersuri a intrat în vigoare la 30 martie 2021, versiunea electronică a acestei declarații încă este neactualizată pe site-ul ANAF. Citește articolul
Cei care vând online bunuri și furnizează servicii către persoanele fizice din Uniunea Europeană (UE) în materia TVA-ului pot folosi, în scopul înregistrării electronice în sistemul One Stop Shop (OSS) pe site-ul Fiscului, noile instrucțiuni publicate luni de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), cuprinse într-un ghid de utilizare a aplicației OSS. Potrivit unei directive europene, de la 1 iulie, sistemul OSS, deși opțional, va deveni operațional la nivelul UE și va permite firmelor să declare electronic și să plătească TVA-ul aferent unor bunuri și servicii furnizate consumatorilor finali. Citește articolul