Nu numărul de mașini rulate vândute de o persoană fizică într-un an contează pentru a stabili dacă trebuie plătită TVA sau nu, ci alt aspect trebuie urmărit. Venim cu aceste clarificări în urma unei întrebări puse de un cititor pe forumul avocatnet.ro. Citește articolul
Un nou caz al unei persoane care vindea constant mașini second hand fără a-și îndeplini obligațiile fiscale a fost prezentat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform raportului despre controalele fiscale terminate în martie 2024. Citește articolul
Așa cum reiese din practica recentă din controalele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), persoanele fizice care vând constant locuințe sau care vând constant mașini la mâna a doua trebuie să se autorizeze ca PFA și, dacă depășesc plafonul legal de scutire, trebuie să devină inclusiv plătitori de TVA. În acest context, explicăm astăzi când intervine, pentru PFA-uri, obligația de a plăti TVA și ce trebuie făcut concret pentru a evita problemele la controalele ANAF. Citește articolul
Achiziția și vânzarea constantă de mașini la mâna a doua este văzută de autorități ca o activitate independentă pentru care persoanele fizice trebuie să se autorizeze ca PFA, să depună periodic declarația unică și să achite impozit pe venit și, dacă e cazul, contribuții sociale pentru pensii (CAS) și sănătate (CASS) sau chiar TVA, conform Codului fiscal. Această interpretare reiese din practica prezentată în urma controalelor derulate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) în lunile recente. Citește articolul
Pentru a accelera procesul de trecere la vehicule electrice și reducerea emisiilor poluante, vânzarea mașinilor noi cu motoare pe combustie internă, cele mai cunoscute fiind cele ce funcționează cu benzină sau motorină, va fi interzisă în Uniunea Europeană (UE) din 2035, potrivit unui regulament adoptat recent de autoritățile europene și care va intra în vigoare curând. Citește articolul
Achizițiile din Uniunea Europeană de mașini de lux second hand se află, în această perioadă, în atenția inspectorilor antifraudă din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), conform unui comunicat de presă publicat marți. Aceștia fac verificări pe tot lanțul tranzacțiilor, folosindu-se de mai multe surse pentru a identifica evazioniștii, printre care schimbul de informații cu Registrul Auto Român (RAR) sau anunțurile online de vânzări. Citește articolul
În urma inspecțiilor fiscale finalizate în ianuarie 2023, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a prezentat cazul unei persoane fizice care, deși vindea constant mașini second hand, nu achitase TVA-ul aferent tranzacțiilor după ce depășise plafonul de scutire. Astfel, persoana respectivă a fost obligată să achite taxa retroactiv pentru perioada iulie 2016 - decembrie 2020. Citește articolul
Cei interesați pot afla acum online atât istoricul unei mașini înmatriculate în țara noastră, cât și avariile suferite de aceasta în timp, prin intermediul unei aplicații gestionate de Registrul Auto Român (RAR). Aceste informații sunt utile, de cele mai multe ori, atunci când se dorește cumpărarea unei mașini la mâna a doua. Citește articolul
Recent, informațiile despre persoanele fizice și juridice care cumpără mașini second hand din UE și le aduc în România au început să circule între Registrul Auto Român (RAR) și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). În acest context, șeful Fiscului spune că inspectorii deja au început să identifice contribuabili care încearcă să evite plata TVA-ului în România. Citește articolul
Recent s-a încheiat un protocol, între Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Registrul Auto Român (RAR), pentru transferul de informații despre persoanele fizice și juridice care cumpără mașini second hand din Uniunea Europeană (UE). Astfel, RAR a anunțat că deja implementează acest protocol la toate reprezentanțele sale. Citește articolul