Anumite beneficii netaxabile pentru salariați, printre care ajutoarele sau cadourile, pot fi stabilite concret prin regulamentul intern al angajatorului, începând cu veniturile aferente lunii martie 2021, conform unei recente ordonanțe de urgență. Până acum, acestea trebuiau să fie stabilite exclusiv prin contractul individual de muncă (CIM), astfel că includerea în regulamentul intern vine ca o alternativă. Conform specialiștilor, schimbarea va simplifica destul de mult activitatea firmelor. Citește articolul
Cei care obţin venituri din premii de orice fel, în bani sau natură, precum şi cei ce obţin venituri ca urmare a participării la jocuri de noroc, în ţară sau străinătate, au obligaţia de a declara sumele primite şi să plătească impozite la bugetul de stat. Citește articolul
Restricțiile impuse de autorități în contextul crizei coronavirusului au afectat în 2020 și vor continua să afecteze în 2021 felul în care persoanele fizice își desfășoară munca. Există multe situații în care persoanele fizice au preferat să părăsească România sau să vină în țară, în condițiile în care angajatorii le-au permis să lucreze de la distanță. Din acest motiv, este foarte important pentru persoanele fizice să știe cum li se stabilește rezidența fiscală în România, iar Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat miercuri un ghid oficial exact pe această chestiune. Citește articolul
La finalul anului trecut, prin Legea 296/2020 au fost făcute modificări la taxele datorate (impozit pe venit și contribuții la pensii și sănătate) pentru anumite beneficii pe care angajatorii le pot acorda salariaților. Noile reguli sunt valabile începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021, ceea ce înseamnă că ele se aplică efectiv la raportarea pe care angajatorii o fac în februarie 2021, adică până azi. Citește articolul
De puțin timp, în Codul fiscal au apărut două facilități importante pentru acordarea de bani pentru educația timpurie a copiilor salariaților. Deși s-a discutat mult despre faptul că aceste sume pot fi scăzute din impozitul pe profit, trebuie subliniat că scutirea de impozit pe salariu și de contribuții pentru pensii și sănătate se aplică tuturor angajatorilor, deci inclusiv microîntreprinderilor. Citește articolul
Atunci când vine vorba de vânzarea imobilelor, persoanele fizice trebuie să fie foarte atente la intențiile pe care le au când vor să facă aceste tranzacții, spun specialiștii. Există situații la limită, în care linia dintre a fi considerat vânzător ocazional sau a fi considerat vânzător afacerist este destul de greu de tras, iar ceea ce contează, în final, ține de detalii. Citește articolul
Mai nou, salariații ce au copii înscriși într-o unitate de învățământ timpurie – creșă sau grădiniță –, cu acordul angajatorului, ce este plătitor de impozit pe profit, pot beneficia de decontarea cheltuielilor cu educația timpurie a copiilor minori în sumă de până la 1.500 lei lunar. Prezenta procedură de decontare se adresează în principal societăților plătitoare de impozit pe profit înființate conform Legii nr. 31/1990 și, în subsidiar, asociațiilor și fundațiilor plătitoare de impozit pe profit înființate conform OUG nr. 26/2000. Citește articolul
Banii netaxabili pentru telemuncă și pentru educația timpurie, dar și scutirile pentru testarea și vaccinarea salariaților se numără printre noile beneficii ce pot fi acordate de companii. În plus, avem o limitare importantă nou-introdusă în privința banilor de vacanță. În acest context, specialiștii Deloitte România ne-au explicat cum trebuie să procedeze angajatorii pentru a le implementa. Citește articolul
Finalul anului trecut a adus noi facilități fiscale pentru companiile care au salariați, acestea putând fi folosite pentru a obține scutirea de plata impozitului pe venit și a contribuțiilor la pensii și sănătate. Citește articolul
Controalele fiscale cu privire la tichetele cadou acordate de companii partenerilor de afaceri nu mai reprezintă, cu siguranță, de mult timp, o noutate și nici o surpriză pentru contribuabili. Cu toate acestea, acordarea tichetelor cadou este un subiect departe de a fi fost clarificat, iar modificările legislative survenite în decembrie 2020 nu doar că lasă în continuare mari semne de întrebare, ci, dimpotrivă, îngreunează și mai mult situația contribuabililor aflați astăzi la răscrucea de drumuri dintre practicile trecute și necesitatea de structurare pe viitor a modelului lor de business, asupra ambelor aspecte urmând a ne apleca atenția și a prezenta sumare comentarii, întâi separat, iar apoi corelat. Citește articolul