Autoritățile fiscale au modificat recent declarația 112, prin care se declară la stat taxele salariale ale angajaților, conform unui ordin care se aplică începând cu luna noiembrie 2020. Schimbările au intervenit ca urmare a mai multor modificări legislative din ultima vreme, iar, în acest context, Fiscul a publicat online o versiune electronică pentru declarație. Citește articolul
Angajatorii din domeniul transportului de marfă și de persoane vor beneficia, până în anul 2028, de facilități fiscale (taxe salariale mai mici pentru șoferii angajați), se arată într-o propunere legislativă adoptată azi la Senat. În același timp, pentru acest domeniu de activitate va exista un salariu minim brut diferențiat. Ideea este de a pune pe picior de egalitate domeniul transporturilor cu cel al construcțiilor, pentru care regulile respective se aplică deja. Citește articolul
Pentru că sectorul turismului e unul din cele mai afectate de efectele coronavirus și de măsurile luate de stat pentru a limita răspândirea virusului, în Parlament a fost inițiat în iunie un proiect de lege prin care se dorește acordarea unor facilități pentru firmele din acest domeniu. Beneficiile propuse sunt multiple, începând cu măsuri de ordin fiscal și terminând cu măsuri de susținere a activității turistice, prin diverse modalități. Senatul nu a mai apucat să voteze proiectul și a fost adoptat astfel tacit. Citește articolul
Controalele fiscale începute anul trecut la companiile care au dat tichete cadou partenerilor de afaceri au fost reluate recent de autorități, au anunțat specialiștii de la Darian DRS Tax. Inspectorii au luat în vizor companiile care acordă tichete cadou în acest fel deoarece tratamentul fiscal aplicabil este unul neclar actualmente. Citește articolul
Redacția noastră a scris pe larg anul trecut despre revenirea deciziilor de impunere pentru persoanele fizice autorizate (PFA) care vor să evite plata taxelor pe venituri. În contextul în care mai e puțin până la termenul-limită de finalizare a situației fiscale pe 2019, am sintetizat azi cele mai importante aspecte legate de stabilirea din oficiu a impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale pentru pensii (CAS) și sănătate (CASS). Citește articolul
În cazul veniturilor obținute din evenimentele reprogramate din cauza epidemiei de coronavirus, Guvernul a stabilit prin ordonanță unele reguli speciale referitoare la declararea și plata impozitului. Acestea se aplică atât celor care stau sau au afacerea în România, cât și celor care stau sau au afacerea în alt stat. Citește articolul
Angajatorii care primesc bani de la stat pentru indemnizațiile de șomaj tehnic ale salariaților proprii trebuie să declare taxele aferente prin formularul 112. În acest sens, declarația va fi modificată înainte de primul termen de raportare a taxelor pentru șomajul tehnic (cel din luna mai), conform unui comunicat recent al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Soluția pe care o pregătește MFP pentru modificarea declarației 112 va consta într-o declarare separată a taxelor pentru șomaj tehnic. Citește articolul
Taxele salariale reduse pentru anumite categorii de salariați sunt suspendate cât timp România se află în stare de urgență, dacă acele persoane primesc din banii statului indemnizație de șomaj tehnic sau indemnizație de stat acasă cu copiii, conform unei noi ordonanțe de urgență. Regula se aplică inclusiv în cazul persoanelor fizice autorizate și altor profesioniști, care primesc indemnizații de la stat. Citește articolul
Încă un proiect de lege pentru impozitarea drastică a pensiilor speciale a fost înregistrat de curând la Senat, după ce altele asemănătoare deja se află în dezbatere în Parlament de mai multe luni. Citește articolul
Statul acoperă indemnizația de șomaj tehnic a salariaților doar până la o limită maximă de 4.072 de lei brut. Dincolo de această sumă, angajatorul poate suplimenta indemnizația pe cheltuiala proprie, așa cum reiese din Ordonanța de urgență a Guvernului 30/2020. În acest context, e util de știut cum trebuie gestionate taxele aferente indemnizației, dacă statul asigură o parte a banilor și angajatorul suportă o altă parte. Citește articolul