Începând din ianuarie 2023, angajatorii vor avea o alternativă pentru acordarea clasicelor tichete de masă, așa cum s-a stabilit prin OG 16/2022. Este vorba de asigurarea mâncării la locul de muncă, un beneficiu pentru care nu se vor datora taxe salariale, dacă firmele care îl acordă respectă o serie de condiții. Citește articolul
Angajații au dreptul să lucreze la mai mulți angajatori, dar nu au dreptul să primească anumite avantaje și colo, și colo. Exemplul cel mai bun: tichetele de masă. Dacă angajatul, chiar cu bună-știință, declară și la un angajator, și la altul că are funcția de bază acolo, primind astfel din două părți tichete de masă, se expune la două tipuri de riscuri. Citește articolul
În practică se întâmplă frecvent ca un contract de mandat să fie tratat „la grămadă” cu contractele de muncă și chiar dacă legea fiscală, de exemplu, face referiri adesea la ambele tipuri de raporturi când stipulează X sau Y tratament fiscal, administratorului nu i se cuvine tot ceea ce i se poate cuveni unui angajat în mod normal - de exemplu, beneficiul tichetelor de masă ori al altor bilete de valoare. Citește articolul
Cel mai răspândit beneficiu extrasalarial acordat de firme - tichetele de masă - au, din această vară, o valoare maximă mai mare, iar din luna februarie se pot acorda doar pe card. Deoarece au o sarcină fiscală mult mai scăzută, tichetele de masă pot fi acordate tuturor salariaților, fie full, fie part-time, inclusiv telesalariaților. Citește articolul
Deși tichetele de masă pot face parte din pachetul salarial acordat unui angajat, ele nu fac parte și nu se scad din salariul de bază, așa cum este stipulat în contractul individual de muncă. Tichetele de masă sunt beneficii extrasalariale, adică se dau în afara salariului de bază trecut în contract. Citește articolul
Unitățile emitente trebuie să țină o evidență timp de un an a biletelor de valoare tipărite emise până la data de 1 februarie 2022, deși aceastea au fost eliminate din cadrul legislativ, potrivit unei hotărâri de Guvern publicate azi, prin care se actualizează normele de aplicare ale Legii biletelor de valoare după modificările apărute în lege pe final de 2021. Citește articolul
Odată cu creșterea valorii nominale a unui tichet de masă de la 1 iulie la 30 de lei, prin același act normativ, legiuitorul a mai permis și suplimentarea valorii tichetelor aferente lunii iunie cu diferența până la noua valoare. Un exemplu pentru a înțelege mai bine acordarea acestei diferențe (opțională, desigur), în materialul de azi: Citește articolul
Biletele de valoare acordate de angajatori salariaților pentru masă, creșă, vacanță și cultură ar urma să devină neimpozabile, fără limitări, conform unei propuneri legislative aflate în lucru la Senat. Această măsură, spun specialiștii, va duce la o creștere indirectă a veniturilor salariaților care primesc asemenea tichete și s-ar aplica atât în cazul celor ce beneficiază deja de bilete de valoare, cât și în cazul celor care vor beneficia de ele pe viitor. Citește articolul
Valoarea maximă a tichetului de masă crește la 30 lei, începând cu 1 iulie, față de cei 20,17 lei din prezent, după ce legea care aduce modificarea a fost oficializată miercuri. Asta înseamnă că, dacă vor și își permit, firmele pot crește valoarea tichetelor acordate salariaților începând cu următoarea lună. Dacă aleg să o facă, angajatorii vor putea să dea salariaților în luna iulie, în plus față de cuantumul aferente zilelor lucrate în iunie, diferența dintre valoarea actuală și cea de 30 lei, după cum se menționează în lege. Citește articolul
Tichetul de masă va avea, începând cu 1 iulie 2022, o valoare maximă de 30 lei, față de 20,17 lei, cât este acum. Totodată, voucherele de vacanță acordate bugetarilor vor putea fi folosite și pentru acoperirea cheltuielilor cu taberele școlare la care se duc copiii acestora. Ambele măsuri sunt prinse într-o lege oficializată azi. Citește articolul