În activitatea curentă a băncii, toate produsele sau serviciile bancare, prin urmare și creditul bancar, conțin anumite elemente de risc. Riscul de credit poate fi generat, în principal, de apariția pe parcursul derulării contractului de credit a unor dificultăți legate de plata la termen a obligațiilor asumate de către clienții băncii. Prin urmare, riscul de credit este calculat la analiza și aprobarea dosarelor de creditare. Citește articolul
Indiferent că vorbim de finanțarea afacerilor din fonduri nerambursabile sau nu, anul 2018 aduce o serie de oportunități deloc de neglijat în ceea ce privește demararea unor afaceri în mai multe domenii de activitate. Fie că este vorba de activități de producție, servicii sau comerț, activități desfășurate în mediul online sau nu, următoarele idei de afaceri prezentate în acest articol înregistrează toate caracteristicile pentru a fi considerate de succes: au înregistrat creșteri puternice în ultimii ani, preferințele consumatorilor sunt diversificate pentru a permite mai multe poziționări pe piață, iar investițiile necesare sunt accesibile. Citește articolul
Posibilitatea de a obține venituri pasive reprezintă idealul urmărit de toți antreprenorii, indiferent de volumul activităților pe care le desfășoară sau stabilitatea propriilor afaceri. Veniturile pasive asigură echilibrarea fluxului de numerar, antreprenorul fiind nevoit să depună un efort minim pentru generarea încasărilor din aceste surse. Totodată, celelalte resurse ale firmei pot fi canalizate către alte aspecte ale afacerii care necesită o supraveghere suplimentară. În articolul de astăzi vom prezenta câteva dintre sursele care pot genera venituri pasive. Citește articolul
Din momentul înregistrării la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) și pe toată durata de funcționare și desfășurare a activității economice, o societate comercială va avea nevoie, pentru completarea echipei de specialiști interni, de mai mulți specialiști. Printre aceștia, juriștii, contabilii, dar și specialiștii în resurse umane sunt solicitați de către firmele nou-înființate, dar și de către cele cu activitate demarată pentru derularea în bune condiții a afacerii proprii. Citește articolul
Activitățile desfășurate zi de zi acasă sau la birou ne consumă mult timp, iar pentru a evita supraaglomerarea cu sarcini ce nu se mai termină niciodată putem utiliza diverse instrumente de management al timpului. Pentru a ne spori productivitatea, este recomandat să ținem o evidență zilnică a sarcinilor pe care trebuie să le îndeplinim, să stabilim prioritățile și să ne concentrăm asupra activităţilor importante. Citește articolul
Într-o perioadă în care accesul la informație este extrem de facil, clienții au posibilitatea de a compara un număr foarte mare de oferte și prezentări înainte de a lua decizia de a achiziționa bunuri sau servicii. Tocmai de aceea, procesul de vânzare trebuie să anticipeze nevoile și așteptările clienților potențiali, să cunoască piața și concurența și să asigure o transparență totală. În principal, orice client își pune patru întrebări înainte de a cumpăra, iar răspunsurile pe care i le oferi îl vor determina să aibă încredere în tine sau să caute o alternativă. Citește articolul
Ţi s-a întâmplat vreodată să ai de îndeplinit atâtea sarcini la birou încât în ziua respectivă să ajungi primul, să îţi bei cafeaua în faţa laptopului, şi nu cu restul colegilor ca de obicei, să amâni masa de pranz şi, în plus, să rămâi peste program pentru că nu ai reuşit să termini la timp ce ţi-ai propus? Oamenii sunt atât de preocupati să muncească, încât nu-şi dau seama că de multe ori greşesc direcţia abordată. Ne concentrăm asupra activităţilor stringente și omitem priorităţile. Din acest motiv, îți explicăm astăzi cum poți tu, ca manager de proiect, să îți eficientizezi munca. Citește articolul
Spre deosebire de antreprenorii experimentați care au lansat și condus una sau mai multe afaceri, antreprenorii debutanți nu cunosc detaliile privind începerea și coordonarea unei activități noi. Deși unele sfaturi pot fi extrase și din eșecuri, cu toții ne-am dori să nu fim nevoiți să învățăm din cele proprii, ci doar să aflăm despre experiențele altora. În articolul de astăzi sunt prezentate zece sfaturi pe care toți antreprenorii ar trebui să le ia în calcul atunci când intenționează să înceapă o afacere nouă. Citește articolul
Cash-flow-ul (sau fluxul de numerar) al unei afaceri este unul dintre cele mai importante instrumente utilizate de către manageri și antreprenori, dar și de către investitori sau analiștii financiari în fundamentarea deciziilor de afaceri. Analiza fluxului de numerar este solicitată în cadrul tuturor prognozelor economice, atât pentru obținerea unui credit bancar, cât și pentru finanțarea unui proiect prin intermediul fondurilor nerambursabile europene sau naționale. În ceea ce urmează vom discuta despre pașii necesari pentru întocmirea unui cash-flow, iar de la finalul articolului poți descărca un model pentru această analiză. Citește articolul
Principala sursă de finanțare pe care antreprenorii o au la dispoziție pentru dezvoltarea afacerilor proprii o reprezintă creditele bancare, un instrument care generează pe termen mediu și lung costuri suplimentare pentru afacere, dar care are marele avantaj de a fi rapid și personalizat nevoilor punctuale ale afacerii. Sursele alternative de finanțare la care antreprenorii pot apela sunt variate, iar în cadrul acestui articol le vom prezenta pe cele mai importante dintre acestea. Citește articolul