avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 713 soluții astăzi
Ghidul antreprenorului

Ghidul antreprenorului

ACCES GRATUIT

Cum pot fi gestionate conflictele apărute în afacerile de familie

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
6 Iunie 2018 | 0 | 2486 | Timp de citire: 3 min.

Luarea unei decizii, realizarea unui obiectiv sau soluționarea unei probleme sunt doar o parte dintre cauzele care pot determina stări conflictuale la locul de muncă. Lucrurile devin cu atât mai complicate când vorbim despre o afacere de familie în care rude (fie că este vorba despre părinți și copii sau soț și soție) lucrează împreună. În acest caz, soluționarea conflictelor are mai multe particularități, având în vedere că o stare conflictuală la birou poate conduce la apariția unor dispute familiale majore. Câteva soluții practice adoptate de către managerii români au fost identificate și într-un studiu recent efectuat de către PwC România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Finanțarea prin leasing: Principalele dezavantaje pe care firmele trebuie să le cunoască

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
4 Iunie 2018 | 0 | 2375 | Timp de citire: 1 min.

Prin intermediul contractelor de leasing, societățile își pot procura utilajele, echipamentele sau autovehiculele necesare dezvoltării societății la costuri mult mai mici decât în cazul altor instrumente de finanțare. Cu toate acestea, contractele de leasing nu aduc doar beneficii acestor societăți, multe obligații fiind stabilite în favoarea instituției financiare. În articolul de astăzi vom aminti principalele aspecte pe care utilizatorii trebuie să le urmărească cu o atenție sporită. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Principalele avantaje pentru care societățile apelează la finanțarea prin leasing a investițiilor

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
31 Mai 2018 | 0 | 2344 | Timp de citire: 1 min.

Leasingul reprezintă un instrument financiar utilizat pe termen mediu de către companii  cu scopul de a-și procura echipamente, utilaje, autovehicule, iar flexibilitatea graficului de plăți reprezintă principalul avantaj pentru care această formă de finanțare este preferată în detrimentul unui contract de creditare bancară sau al finanțării din surse financiare proprii. Totuși, acesta nu este singurul avantaj pe care încheierea unui contract de leasing îl conferă, iar în articolul de astăzi sunt prezentate principalele argumente în favoarea acestui instrument de finanțare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De ce e în avantajul antreprenorilor să-și angajeze un contabil

CIEL Romania în Ghidul antreprenorului
29 Mai 2018 | 0 | 2967 | Timp de citire: 2 min.

Noi, echipa CIEL România, știm că tu, ca antreprenor, îți dorești să economisești cât mai mulți bani și de aceea preferi să te ocupi singur de latura financiară a afacerii tale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Leasing operațional sau leasing financiar: Care este soluția optimă de finanțare pentru antreprenori

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
29 Mai 2018 | 0 | 3839 | Timp de citire: 4 min.

Achiziția unui bun de folosință îndelungată ridică problema finanțării adecvate, care să asigure simultan atât costuri sustenabile, cât și flexibilitate ridicată. Discutând doar de posibilitățile oferite de leasing, beneficiarii pot opta între leasing operațional sau leasing financiar, iar avantajele și dezavantajele acestor două sisteme de finanțare snut prezentate în articolul de astăzi. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Leasing, credit sau bani proprii? Care este soluția de finanțare cea mai potrivită pentru o firmă

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
25 Mai 2018 | 0 | 2871 | Timp de citire: 4 min.

Achiziția unui bun de folosință îndelungată, fie că este autoturism, apartament, sau echipamente tehnologice, ridică problema finanțării acestora și alegerea instrumentului financiar potrivit. Atât plata din surse proprii, cât și contractarea unui credit bancar sau achiziția prin leasing au atât avantaje, cât și dezavantaje, iar în articolul de astăzi vom prezenta succint aceste trei variante de procurare a bunurilor mobile sau imobile. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce trebuie să știe antreprenorii care vor să lase contabilitatea pe mâinile unui profesionist din afara firmei

CIEL Romania în Ghidul antreprenorului
24 Mai 2018 | 0 | 2294 | Timp de citire: 3 min.

Atunci când ești antreprenor, îți dorești ca afacerea ta să funcționeze cât mai bine și știi că tu nu poți să excelezi în fiecare parte a proceselor ce se desfășoară. Dacă vrei să externalizezi serviciile de contabilitate, trebuie să ai în vedere mai multe aspecte. CIEL România ți-a pregătit lista acestora. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Profitabilitatea firmei: Cum se poate planifica creșterea acesteia în trei pași

Alina Demeter în Ghidul antreprenorului
Consultant în management financiar,
22 Mai 2018 | 0 | 5587 | Timp de citire: 3 min.

Ca manager sau antreprenor depuneți eforturi pentru a crește vânzările și profitabilitatea firmei. Dar vi se întâmplă ca atunci când reușiți să creșteți vânzările să fiți dezamăgiți în ceea ce privește profitul realizat, care este sub așteptări? Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum circulă banii într-o firmă și care sunt fluxurile operaționale, indiferent de tipul firmei

Alina Demeter în Ghidul antreprenorului
Consultant în management financiar,
15 Mai 2018 | 0 | 6513 | Timp de citire: 3 min.

Vi se întâmplă să aveți insuficient cash pentru a onora datoriile? Sau contabilul vă anunță că niște datorii semnificative au devenit scadente, nu aveți suficient cash să le plătiți și acest lucru v-a luat prin surprindere? Nu știți exact cam care sunt intrările și ieșirile de cash în firmă zilnice/lunare/trimestriale și nu aveți o estimare a încasărilor și plăților viitoare? Nu știți dacă în viitorul apropiat cash-ul generat de firmă va fi suficient pentru onorarea datoriilor sau dacă va trebui să apelați la un credit? Sau, altfel spus, planificați și controlați suficient cash-ul în firmă? Citește articolul

ACCES PREMIUM

PFA în sistem real vs. PFA cu normă de venit: Cine are o povară fiscală mai mare?

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
11 Mai 2018 | 2 | 24454 | Timp de citire: 1 min.

Contribuabilii care desfășoară activități economice ca persoanele fizice autorizate (PFA) și titulari ai unor întreprinderi individuale (ÎI) sau familiale (ÎF) au un regim fiscal diferit față de cel întâlnit anul trecut, unul ce poate fi considerat mai avantajos. Dincolo de acest aspect, obligațiile fiscale sunt diferite în funcție de felul în care se determină impozitul pe venituri: în sistem real sau pe baza normelor de venit. În articolul de astăzi este prezentat modul de calcul al obligațiilor fiscale totale în cele două cazuri. Citește articolul