avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 396 soluții astăzi
Ghidul antreprenorului

Ghidul antreprenorului

ACCES GRATUIT

Bootstrapping: Cum să îți finanțezi afacerea și să controlezi costurile

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
5 Ianuarie 2018 | 0 | 2016 | Timp de citire: 4 min.

Mulți antreprenori, în încercarea de a-și optimiza și conduce cât mai eficient afacerile, se preocupă de analiza fluxului de numerar, identificarea unor noi surse de venituri sau de analiza unor soluții de finanțare a afacerii prin intermediul fondurilor nerambursabile. Cu toate că sunt aspecte deosebit de importante pentru orice antreprenor și fără a minimiza importanța acestora, în cadrul articolului de astăzi vom analiza o soluție alternativă pe care antreprenorii o au la dispoziție pentru finanțarea unei afaceri. Aceasta este denumită bootstrapping și se referă la optimizarea proceselor interne, astfel încât cheltuielile inutile și supraevaluate să fie eliminate sau reduse, folosind surplusul de bani pentru dezvoltarea anumitor zone ale afacerii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Salarizare 2018: Tot ce trebuie să știi ca angajat, conform ultimelor modificări

Simona Voiculescu în Ghidul antreprenorului
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Ianuarie 2018 | 35 | 323852 | Timp de citire: 4 min.

Când spunem salarizare ne referim nu doar la nivelul minim al unui venit salarial în România, la contribuțiile sociale ce se plătesc obligatoriu la stat lună de lună și la impozitul pe salariu. Ne referim și la eventualele deduceri din acest impozit, la diurnă, tichete ori norme de hrană, la abonamente de sănătate la sisteme private, ajutorul de deces sau beneficii oferite salariaților prin lege. Iar pentru anul 2018 multe dintre aceste variabile s-au schimbat: de exemplu, impozitul pe venit a scăzut, s-a făcut transferul contribuțiilor sociale la salariat, s-au schimbat datele pentru deducerile personale etc. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Revisal: Angajatorii au mai mult timp să raporteze majorarea salariului minim din ianuarie

Alexandru Boiciuc în Ghidul antreprenorului
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Decembrie 2017 | 16 | 75313 | Timp de citire: 2 min.

Angajatorii care au persoane plătite cu sume aflate sub nivelul viitor al salariului minim brut trebuie să raporteze autorităților majorarea salariilor până la sfârșitul lunii martie 2018, conform unui act normativ apărut recent în Monitorul Oficial, însă numai dacă actele adiționale sunt încheiate începând cu data de 19 decembrie 2017. Vechea regulă era că modificările de salariu trebuiau raportate în Registrul general de evidență a salariaților (Revisal) înainte să se aplice efectiv. În cazul majorării din ianuarie 2018 a salariului minim, asta ar fi însemnat că raportarea s-ar fi făcut luna asta. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Vrei să începi o afacere în 2018? Iată cinci provocări pentru care trebuie să găsești soluții

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
19 Decembrie 2017 | 0 | 3915 | Timp de citire: 4 min.

Anul 2018 va aduce multe oportunități celor care vor să își lanseze o afacere pe cont propriu și sunt pregătiți pentru provocările pe care această decizie le va aduce. Este vorba, în primul rând, de probleme de lichiditate pe care orice afacere nouă le înregistrează în primele luni de activitate și care ar putea să afecteze chiar existența noii afaceri. De aceea, orice antreprenor trebuie să își planifice cu precizie deciziile pe care le va lua în noua sa ipostază. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Obiectivele SMART în proiecte: Cum poți verifica în orice moment dacă afacerea ta e pe drumul cel bun

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
18 Decembrie 2017 | 2 | 6884 | Timp de citire: 6 min.

Un obiectiv formulat SMART are mai multe șanse de a fi atins, pentru că este mai clar și, în felul acesta, vei cunoaște exact la ce rezultate trebuie să ajungi. Astfel, un obiectiv trebuie să fie Specific, Măsurabil, Abordabil, Realist și încadrat în Timp (adică, pe scurt, SMART, care, tradus din engleză în română, înseamnă inteligent). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Analiza de risc la firme: Ce poți să faci ca să eviți pierderile în afacerea ta?

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
12 Decembrie 2017 | 0 | 14900 | Timp de citire: 6 min.

Riscurile pe care le asumăm atunci când decidem să investim într-o afacere pot avea efecte negative asupra obiectivelor pe care ni le-am stabilit. De aceea, se impune o analiză a tuturor factorilor de risc identificați și formularea unei strategii de răspuns, care să diminueze efectele resimțite. Riscul reprezintă posibilitatea de a pierde sau de a suferi prejudicii, ca urmare a producerii unor evenimente viitoare care în prezent sunt incerte. Totodată, se impune formularea unei strategii de răspuns care să conducă la eliminarea completă a acestor riscuri, iar atunci când nu este posibil acest lucru, se urmărește cel puțin diminuarea efectelor negative. Citește articolul

ACCES GRATUIT

În ce afaceri să investești în 2018? Domeniile de activitate care vor crește puternic în anul viitor

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
8 Decembrie 2017 | 0 | 18238 | Timp de citire: 4 min.

Creșterea economică înregistrată în primele nouă luni ale anului a determinat mulți antreprenori să privească cu o mai mare atenție posibilitățile de investiții pe care diverse sectoare economice le oferă în prezent, dar și în lunile următoare. Demararea unor astfel de afaceri nu ar necesita investiții foarte mari, iar în unele cazuri ele pot fi recuperate cel puțin parțial prin intermediul fondurilor nerambursabile. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cinci idei de afaceri care funcționează mai bine în perioadele de criză economică

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
5 Decembrie 2017 | 0 | 12519 | Timp de citire: 4 min.

După orice perioadă de creștere economică este așteptată o scădere a volumului afacerilor, iar o asemenea posibilitate ar putea fi mai aproape decât ne-am aștepta sau dori. Avertizările lansate de specialiști sunt din ce în ce mai dese, astfel că ar trebui să ne luăm câteva măsuri de precauție suplimentară. Totuși, în perioadele de criză economică, nu toate afacerile înregistrează pierderi și am putea spune că o parte a lor chiar înfloresc în acest mediu incert. În articolul de astăzi discutăm câteva idei de afaceri care pot avea succes în perioadele de criză economică. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Analiza de diagnostic a unei firme: Cum identifici problemele din afacerea ta?

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
1 Decembrie 2017 | 2 | 14319 | Timp de citire: 6 min.

Dacă am compara o întreprindere cu un organism, analiza de diagnostic urmărește, în ambele situații, determinarea stării de sănătate, identificarea tuturor problemelor existente și propunerea acelor măsuri de corecție care se impun. Orice societate își desfășoară activitatea în cadrul unui mediu dinamic, fiind supusă influențelor externe provenite atât de la concurenți, cât și de la clienți și furnizori. Identificarea din timp a problemelor și oferirea unor soluții pentru eliminarea acestora poate asigura societății premisele unei dezvoltări optime în viitor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Funcționarea legală a unei firme nou-înființate: Autorizațiile de care ai nevoie pentru a demara activitatea

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
30 Noiembrie 2017 | 5 | 15442 | Timp de citire: 6 min.

Deschiderea unei afaceri presupune, de multe ori, și obținerea unor autorizații pentru desfășurarea activității de la una sau mai multe instituții publice. În multe situații, nu este suficientă înregistrarea la Oficiul Registrului Comerțului și înscrierea în actul constitutiv al societății a codurilor CAEN dorite. În condițiile în care firmele nou-înființate vor putea cere și anul viitor diverse fonduri nerambursabile, prezentăm astăzi de ce autorizații de funcționare ar putea avea nevoie companiile înainte de demararea activității, în funcție de domeniul vizat. Citește articolul