avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 227 soluții astăzi
Ghidul antreprenorului

Ghidul antreprenorului

ACCES GRATUIT

Soluții pentru creșterea vânzărilor în mediul online: Marketplace-ul, dropshipping-ul și externalizarea

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
15 Martie 2018 | 0 | 2449 | Timp de citire: 5 min.

Principalul avantaj de care beneficiezi atunci când iei decizia de a investi în cadrul unei afaceri online este acela că îți poți reduce și eficientiza cheltuielile operaționale foarte mult, lucru care va conduce, ca o consecință, la o creștere a profitului și o îmbunătățire a indicatorilor economico-financiari. Spre deosebire de o afacere clasică, localizată într-un spațiu fizic, un magazin online își poate reduce sau chiar elimina complet cheltuielile cu depozitarea, stocurile și managementul operațiunilor de aprovizionare și vânzare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum să elimini principalele greșeli făcute de antreprenori în conducerea afacerii lor

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
8 Martie 2018 | 0 | 1838 | Timp de citire: 3 min.

Atunci când avem o afacere personală, vom căuta în permanență noi și noi modalități prin care să creștem numărul de clienți, numărul de vânzări, încasările și profitul acesteia. Prin urmare, din când în când, strategia societății se va schimba, implementând noi și noi strategii pe termen lung. Cu toate acestea, unele lucruri ar trebui încercate cu precauție, efectele asupra afacerii putând fi extrem de puternice, iar eliminarea efectelor negative nu se va putea face fără costuri suplimentare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum să asiguri creșterea afacerii tale, având clienți mulțumiți

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
6 Martie 2018 | 0 | 1569 | Timp de citire: 4 min.

Creșterea constantă a unei afaceri pe termen lung este dependentă de felul în care nevoile și așteptările clienților sunt îndeplinite. Nu este un secret pentru nimeni faptul că dezvoltarea unei afaceri este determinată de menținerea unor clienți mulțumiți. Cu toate acestea, atunci când consumatorii tăi reclamă anumite probleme pe care le-au avut cu produsele sau serviciile tale, ar trebui să utilizezi informațiile în scopul îmbunătățirii tuturor aspectelor care țin de afacerea ta. Utilizează chestionare pentru a măsura gradul de satisfacție al clienților tăi și utilizează aceste date pentru a elimina cauzele nemulțumirii lor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ai nevoie de un credit bancar în 2018? Iată ce rată trebuie să plătești la restituirea împrumutului

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
2 Martie 2018 | 16 | 12630 | Timp de citire: 3 min.

Dorința de achiziționa o casă, un autoturism, pornirea unei afaceri sau plata unui concediu mai scump pot fi, în egală măsură, motive pentru obținerea unui împrumut bancar. În timp ce unele condiții sunt impuse de către bancă, precum rata dobânzii la care se va acorda împrumutul, clientul are o flexibilitate destul de mare în configurarea plăților viitoare: poate alege o periodă de rambursare mai mică sau mai mare sau poate solicita acordarea unei perioade de grație, în care plățile către bancă vor fi păstrate la un nivel minim. Descarcă de la finalul acestui articol o aplicație prin care poți estima sumele pe care va trebui să le rambusezi băncii, în cazul în care ai de gând ca în perioada următoare să soliciți un credit bancar. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Credit bancar vs. fonduri nerambursabile: Ce variantă de finanțare e preferabilă, în 2018, pentru afacerea ta?

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
2 Martie 2018 | 7 | 7036 | Timp de citire: 4 min.

Punerea în practică a unei idei de afaceri nu poate fi realizată fără o investiție mai mare sau mai mică, iar strategiile de dezvoltare ale unei firme necesită, de asemenea, resurse financiare. Indiferent că este vorba de demararea unei activități sau dezvoltarea uneia existente, orice proiect necesită bani. Deși obținerea unei finanțări nerambursabile este soluția mai populară, contractarea unui credit bancar poate reprezenta o soluție mai rapidă și mult mai eficientă pentru implementarea unui plan de afaceri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Înainte de a porni o afacere, dezvoltă-ți aceste trei trăsături esențiale

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
27 Februarie 2018 | 0 | 3577 | Timp de citire: 2 min.

Așa cum nici afacerile nu sunt identice, nici antreprenorii nu au un singur mod de a înțelege mediul, competiția sau oportunitățile din piață. Prin urmare, experiențele personale de muncă și de viață, educația financiară, dar și așteptările pe care aceștia le au dictează felul în care aceștia își construiesc și conduc viitoarele afaceri. Cu toate acestea, antreprenorii au o serie de trăsături comune, iar în cele ce urmează vor fi prezentate trei aspecte cheie pe care trebuie să le urmărești întotdeauna. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Începi o afacere în 2018? Ce trebuie să faci, pas cu pas, pentru autorizarea unei firme debutante

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
21 Februarie 2018 | 0 | 4561 | Timp de citire: 4 min.

Ca o măsură anterioară demarării oricărei activități economice, antreprenorul trebuie să solicite și să obțină  o serie de avize și autorizații specifice din partea autorităților statului. Numărul acestora, dar și complexitatea documentației solicitate de către autorități în vederea autorizării activității depind într-un grad foarte mare de domeniul de activitate vizat de către antreprenor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ai clienți dificili? Iată cum poți gestiona încasarea cu întârziere a facturilor emise

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
20 Februarie 2018 | 0 | 8172 | Timp de citire: 6 min.

Multe societăți comerciale, din dorința de a-și spori numărul de clienți și de a-i fideliza pe termen lung, le oferă acestora posibilitatea plății la un anumit termen facturile emise. Cu toate acestea, există în continuare riscul ca plata să întârzie și după ce termenul agreat a expirat, astfel că oricine este implicat în derularea unei relaţii comerciale simte nevoia de a avea mai multe garanții din partea partenerilor de afaceri. Încasarea cu întârziere a facturilor emise generează mari probleme de lichiditate companiilor și de aceea prezentăm, în cadrul articolului de astăzi, câteva soluții prin care vei putea gestiona mai bine încasarea cu întârziere a facturilor emise. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum să eviți cele mai frecvente greșeli care determină eșecul afacerilor mici

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
14 Februarie 2018 | 0 | 2580 | Timp de citire: 3 min.

Multe afaceri mici eșuează în primii ani de activitate, iar explicațiile pot fi multe: lipsa fondurilor necesare, probleme cu resursele umane, costurile subevaluate sau încasările supraevaluate. Multe dintre cauzele care împing afacerile în faliment pot fi intuite și corectate de către antreprenori, atunci când aceștia își planifică suficient timp pentru identificarea și analiza problemelor care pot influența obiectivele asumate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ai o afacere online? Iată trei strategii care îți asigură vânzări mai mari

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
7 Februarie 2018 | 0 | 2480 | Timp de citire: 3 min.

Spre deosebire de afacerile clasice, prezente fizic în cadrul unor magazine de prezentare sau în birouri, afacerile online se caracterizează printr-o interacțiune virtuală cu potențialii clienți. Resursele financiare economisite la plata chiriei sau a salariilor pot fi direcționate către îmbunătățirea prezenței în mediul online, atragerea unui număr mai mare de potențiali clienți și îmbunătățirea proceselor automate de vânzare. Afacerile prezente fizic în cadrul supermarketurilor sau magazinelor mici de cartier, pe străzi, în centre comerciale sau în clădiri de birouri se caracterizează printr-o eficiență scăzută atunci când le comparăm cu magazinele virtuale. Citește articolul