La ce trebuie să fiți atenți atunci când redactați/primiți un e-mail? Poate un singur e-mail să incrimineze o companie? Citește articolul
Actualul cadru normativ al autorizării lucrărilor de construcții va fi înlocuit în viitor de un proiect normativ pus recent în dezbatere la Ministerul Dezvoltării. Proiectul nu aduce însă modificări majore în legislație, pentru că preia cea mai mare parte din Legea nr. 50/1991 într-un cadru mai clar și mai organizat. Dar se vor schimba, în mare, aspecte care țin de lucrările ce se pot face fără autorizație, se vor clarifica documentele necesare pentru obținerea autorizației și a certificatului de urbanism și se vor modifica unele chestiuni din regimul sancționator. Citește articolul
Aplicarea Legii prevenției va însemna, totodată, creșterea importanței unui document pe care aproape toate firmele trebuie să-l aibă în momentul de față. Este vorba, mai exact, de registrul unic de control, a cărui absență va echivala, practic, cu imposibilitatea companiilor de a scăpa la prima abatere doar cu avertisment. Citește articolul
Acele documente sau mesaje, pe suport hârtie sau în format electronic, care îndeplinesc anumite condiții și cuprind informații expres prevăzute în Codul fiscal sunt facturile, documentele financiar-contabile cele mai întâlnite în activitatea firmelor și persoanelor fizice autorizate (PFA). Chiar dacă regulile pentru întocmirea facturilor nu au cunoscut, în principiu, modificări majore, vi le reamintim astăzi, pentru a ne asigura că le întocmiți corect și în 2018. Asta mai ales în contextul apariției sistemului split TVA și a posibilității de a face afaceri cu firme ce aplică mecanismul plății defalcate a TVA. Citește articolul
În cursul anului 2017, autoritățile, fie că vorbim de Guvern și de instituțiile sale subordonate, fie că vorbim de Parlament, au introdus în legislația autohtonă șase obligații pe care firmele nu le aveau până acum. Din acest motiv, vă informăm astăzi care sunt noutățile legale apărute pentru companiile din România în 2017 și de când trebuie puse ele efectiv în aplicare. De exemplu, vorbim de introducerea sistemului de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (TVA), colectarea separată a deșeurilor de către firmele ce le produc sau dețin sau depunerea online obligatorie a unor declarații fiscale. Citește articolul
Proprietarii de autovehicule au scăpat, la începutul anului 2017, de obligația de a plăti timbrul de mediu. Firmele private au fost scutite, în cursul anului trecut, de obligația de a înregistra datoriile și creanțele în mod distinct, pentru fiecare partener de afaceri. De asemenea, firmele nu vor mai depune o serie de formulare fiscale, însă această înlesnire a fost acordată doar pentru o perioadă determinată de timp. Citește articolul
Anul 2017 a adus pentru firme și persoanele fizice autorizate (PFA) mai multe schimbări importante: un nou cod de identificare la Registrul Comerțului, eliminarea obligației de a ștampila contractele cu autoritățile publice, responsabilități suplimentare pentru dezvoltatorii imobiliari care acordă credite, dar și reguli noi pentru recepția construcțiilor. Citește articolul
Guvernul a aprobat unele modificări și completări ale legislației achizițiilor publice cu scopul de a reduce termenele în procesul de atribuire a contractelor publice. Astfel, procedurile de atribuire reglementate de Legea achizițiilor publice vor fi aplicate de la un nou prag, iar achizițiile directe mici nu vor mai fi publicate în SEAP. De asemenea, criteriul prețului cel mai scăzut nu va fi aplicat pentru contracte de proiectare și execuție, pentru a grăbi, în acest fel, derularea unor contracte importante pentru activitatea autorităților contractante. Modificările au fost deja publicate vineri în Monitorul Oficial, astfel că ele sunt deja în vigoare în acest moment. Citește articolul
În cursul anului 2017, autoritățile au intervenit cu unele modificări la legislația controalelor desfășurate la firme. În principal, este vorba de inspecțiile fiscale, însă au apărut ceva schimbări și în cazul transportatorilor rutieri. Citește articolul
Mai multe schimbări legislative importante pentru persoanele fizice autorizate (PFA) au fost adoptate în cursul anului 2017, iar dintre acestea amintim eliminarea taxelor de înmatriculare pentru firme, ceea ce a condus, așa cum era de așteptat, la o creștere a numărului de PFA-uri și microîntreprinderi înregistrate. Mai mult PFA-urile se pot înscrie și ele, începând din acest an, în Spațiul Privat Virtual, astfel că relația dintre contribuabil și Fisc a fost îmbunătățită semnificativ. O altă schimbare importantă se referă la eliminarea obligației PFA-urilor de a ștampila contractele încheiate în relația cu statul. Citește articolul