avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1090 soluții astăzi
Aspecte juridice

Aspecte juridice

ACCES PREMIUM

Semnătura electronică, potențiala soluție în încheierea contractelor la distanță

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
24 Octombrie 2017 | 0 | 2808 | Timp de citire: 2 min.

În cadrul unui eveniment recent, specialiștii de la Deloitte au discutat, din mai multe perspective, implicațiile schimbărilor tehnologiei asupra fiscalității. Printre altele, a fost prezentată și insuficiența reglementărilor legale în ceea ce privește utilizarea pe scară largă a tehnologiei. Spre exemplu, în cazul contractelor comerciale încheiate la distanță, prin intermediul e-mail-ului, folosirea semnăturii electronice poate reprezenta soluția atunci când apare un litigiu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Magazinele online vor avea nevoie de un DPO, dacă strâng informații despre clienți

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Octombrie 2017 | 2 | 6740 | Timp de citire: 3 min.

În mod obișnuit, magazinele online își profilează clienții care au conturi cu scopul de a-și adapta ofertele comerciale în funcție de aceștia. Într-o asemenea situație, dintr-un regulament european aplicabil din mai 2018 inclusiv în România reiese că magazinele online vor avea obligația să-și desemneze un responsabil cu protecția datelor („data protection officer” sau DPO, pe scurt). DPO-ul va putea să fie ori un salariat nou sau actual, ori un colaborator extern (avocat sau altă firmă, de exemplu). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Top cinci capcane privind proprietatea intelectuală pe rețelele sociale

Cosmovici Intellectual Property în Aspecte juridice
6 Octombrie 2017 | 1 | 8981 | Timp de citire: 3 min.

Rețelele sociale sunt deja un stereotip al lumii contemporane. Sunt un mijloc de promovare, un instrument de divertisment, dar ne pot conduce și către experiențe neplăcute dacă nu suntem atenți la anumite aspecte cum ar fi respectarea drepturilor de proprietate intelectuală. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Cum afli online dacă afacerea ta necesită autorizare pentru securitatea la incendiu

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
2 Octombrie 2017 | 2 | 14205 | Timp de citire: 8 min.

Data de 30 septembrie 2017 a fost termenul-limită până la care localurile care funcţionează fără autorizaţie de securitate la incendiu erau obligate să obţină un astfel de document. În acest sens, reprezentanții Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (IGSU) are un ghid pentru obținerea avizului/autorizației pentru securitatea la incediu, cu ajutorul căruia antreprenorii pot afla în orice moment dacă au sau nu o astfel de obligație pentru clădirile deținute. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Localurile fără autorizație de securitate la incendiu trebuie să obțină documentul până mâine

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
29 Septembrie 2017 | 8 | 51926 | Timp de citire: 3 min.

Ziua de sâmbătă reprezintă termenul-limită până la care localurile care funcţionează fără autorizaţie de securitate la incendiu sunt obligate să obţină un astfel de document, în condițiile în care termenul a fost oricum prelungit, în două rânduri, tocmai pentru a da tuturor beneficiarilor posibilitatea de a se conforma obligaţiei amintite, fără a fi necesară aplicarea unor măsuri coercitive. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Protejarea datelor personale la firme: Cum organizezi activitatea internă pentru a evita problemele

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Septembrie 2017 | 0 | 5256 | Timp de citire: 3 min.

Protejarea datelor personale prelucrate de către companii este un aspect ce a fost readus în prim-plan odată cu decizia de a schimba radical cadrul legal al acestor prelucrări începând din mai 2018. Din acest motiv, autoritățile de la noi din țară au elaborat un ghid care cuprinde, printre altele, sfaturi pentru organizarea procedurilor interne pentru protejarea datelor personale. În esență, aproape orice firmă se ocupă, fie că-și dă seama, fie că nu, de prelucrări de date personale, motiv pentru care intervine obligația respectării unei legislații specifice. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Soluție de referință la CJUE

Fiscul nu poate refuza nerezidenților rambursarea de TVA pentru motive ulterioare achiziției de bunuri

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
26 Septembrie 2017 | 0 | 1045 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care organele fiscale de la noi au condiționat rambursarea taxei pe valoarea adăugată (TVA), pentru o firmă nerezidentă, de dovedirea anumitor aspecte ulterioare achiziției, Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a sesizat Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), la solicitarea unei echipe de avocați. Prin decizia instituției europene, s-a obținut practic invalidarea practicii eronate a organelor fiscale române de a condiționa rambursarea TVA, achitată pentru un import de bunuri, de dovedirea „circuitului ulterior” al acestora. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Proiect: Nu vor mai exista firme cu acțiuni la purtător

Marian Dumitrache în Aspecte juridice
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
21 Septembrie 2017 | 0 | 2765 | Timp de citire: 2 min.

Societățile comerciale pe acțiuni ar putea fi obligate să renunțe la acțiunile la purtător, în scopul evitării practicilor de spălare a banilor și a conflictelor de interese, potrivit unui proiect de act normativ aflat în dezbatere la Senat. În prezent, societățile comerciale înregistrate ca societăți pe acțiuni pot emite acțiuni nominative, care conțin toate datele de identificare ale proprietarului de drept și acțiuni la purtător. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce poți face online, ca firmă, în relația cu statul

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
18 Septembrie 2017 | 0 | 3713 | Timp de citire: 7 min.

În țara noastră, cea mai întâlnită formă juridică pentru o societate comercială este, cu prisosință, societatea comercială cu răspundere limitată (SRL), cea care se poate dovedi soluția optimă și în cazul firmelor mici, dar și pentru companiile cu mulți angajați și o cifră de afaceri importantă. De altfel, antreprenorii care vor să înființeze o astfel de entitate au la dispoziție, de câțiva ani, un portal online, pus la dispoziție de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Și după constituirea firmei, relația cu autoritățile poate fi ușurată cu ajutorul internetului, în contextul în care declarațiile fiscale pot fi transmise Fiscului, în marea lor parte, online, prevedere valabilă și în cazul transmiterii registrului general pentru evidența salariaților, cunoscut ca „Revisal".  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Soluții legale care te ajută să scapi de executarea silită a creditelor

Gabriel Dragomir în Aspecte juridice
11 Septembrie 2017 | 2 | 18857 | Timp de citire: 7 min.

Articolul îți prezintă soluții legale care te pot ajuta să scapi definitiv de executarea silită dacă nu ai mai putut plăti ratele creditului de cel puțin un an și ești asaltat de societățile de recuperări creanțe. Citește articolul