avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Aspecte juridice

Aspecte juridice

ACCES PREMIUM

Cum încasăm facturile cu scadența depășită fără a ne afecta relația cu clienții?

Straetus România în Aspecte juridice
2 Septembrie 2016 | 0 | 4515 | Timp de citire: 4 min.

Colectarea sumelor restante este o activitate complexă de care mulți se feresc. Sunt persoane care, dacă sunt sunate pentru a achita o datorie, se simt insultate și adesea abordează o atitudine defensivă. Ce anume trebuie să facem pentru a ne recupera banii, calm, amiabil și eficent? Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE În spitale trebuie făcute teste pentru verificarea eficienţei curăţărilor şi dezinfectărilor

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Septembrie 2016 | 2 | 5446 | Timp de citire: 2 min.

În spitalele publice şi private trebuie respectate noi reguli pentru testarea eficienţei curăţărilor şi dezinfectărilor, în plus faţă de prevederile de verificare a eficienţei sterilizărilor, conform unui act normativ care a intrat astăzi în vigoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Cum vei putea avea statutul de întreprindere socială? Regulile, publicate în Monitor

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
30 August 2016 | 0 | 22841 | Timp de citire: 6 min.

Recent, în legislaţia românească a fost creat cadrul legal pentru apariţia a două noi tipuri de entităţi, respectiv întreprinderea socială şi întreprinderea socială de inserţie, adică acele entităţi care trebuie să asigure inserţia profesională a persoanelor aparţinând grupurilor vulnerabile şi implicarea acestora în activităţi cu caracter social şi/sau economic. De altfel, normele pentru aplicarea actului normativ care reglementează cele două noi entităţi au fost publicate recent în Monitorul Oficial, ceea ce înseamnă că prevederile se şi pot aplica efectiv de-acum.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce informaţii conţine certificatul constatator al firmei şi cum îl obţii de la ONRC?

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
29 August 2016 | 2 | 33896 | Timp de citire: 3 min.

Certificatul constatator este acel document care prezintă starea la zi a unei societăţi şi cuprinde informaţiile esenţiale despre activitatea firmei şi persoanele care o conduc. De altfel, certificatul constatator poate fi obţinut direct de la ghişeele Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) sau ale oficiilor registrului de pe lângă tribunale, cât şi online, prin intermediul unui serviciu electronic pe care contribuabilii îl pot accesa din 2014.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce persoană din firmă ajunge efectiv după gratii atunci când angajatorul este condamnat la închisoare

Andra Stana în Aspecte juridice
18 August 2016 | 2 | 106055 | Timp de citire: 6 min.

Angajatorii care încalcă legislația muncii pot să primească amenzi contravenționale sau, în unele cazuri mai grave, chiar o condamnare la închisoare. Am aflat, cu ajutorul unor avocați, care persoană din firmă poate ajunge după gratii atunci când normele legale stabilite de Codul muncii sunt încălcate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Pentru ce clădiri este nevoie de autorizația de securitate la incendiu? Noi reguli PSI se aplică deja

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
17 August 2016 | 9 | 78127 | Timp de citire: 7 min.

Prevederile legale referitoare la categoriile de clădiri pentru care este necesară autorizarea de securitate la incendiu au fost schimbate recent, potrivit unui act normativ publicat în Monitorul Oficial. În principal, pentru anumite construcții s-au introdus arii minime de autorizare, iar pentru altele acestea au fost micșorate sau chiar mărite. Citește articolul

ACCES PREMIUM

PFA 2016: Ce cheltuieli nu poţi deduce ca persoană fizică autorizată?

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
11 August 2016 | 3 | 31618 | Timp de citire: 5 min.

Legislaţia privind impozitarea veniturilor obținute din activităţi independente a fost modificată semnificativ de la 1 ianuarie, odată cu intrarea în vigoare a noului Cod fiscal. Astfel, persoanele fizice autorizate (PFA) îşi pot deduce numai anumite cheltuieli, prevăzute expres în actul normativ, atunci când îşi calculează venitul net, existând totodată o serie de cheltuieli pe care aceste entităţi nu le pot deduce. De altfel, în articolul de faţă vom avea în vedere principalele cheltuieli considerate nedeductibile de către legiuitor la calculul impozitului pe venitul din activități independente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ai neînțelegeri cu asociatul? Soluțiile sunt excluderea acestuia sau dizolvarea firmei

Gabriel Dragomir în Aspecte juridice
10 August 2016 | 1 | 15476 | Timp de citire: 5 min.

Ești în situația în care nu te mai înțelegi cu asociatul, iar sursa principală a neînțelegerilor este reprezentată de neimplicarea activă a acestuia în activitatea societății. Pentru tine, poate și pentru el, este clar că nu mai puteți continua împreună. Prin prezentul articol explicăm ce soluții legale există în cazul neînțelegerilor cu asociatul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reprezentarea firmelor în instanță de către alte firme nu mai este posibilă. Care sunt efectele?

Andra Stana în Aspecte juridice
9 August 2016 | 3 | 20118 | Timp de citire: 5 min.

De trei luni, firmele nu mai pot fi reprezentate în instanță de alte firme, după ce Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a luat o decizie în acest sens. În articolul următor am analizat care sunt principalele efecte ale acestei măsuri, pentru a trece în revistă, apoi, avantajele și dezavantajele acesteia. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Înregistrarea unei mărci la OSIM: Cum trebuie să procedezi?

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
29 Iulie 2016 | 1 | 20985 | Timp de citire: 7 min.

Dobândirea drepturilor la nivel naţional asupra unei denumiri, unui slogan sau desen presupune înregistrarea acestora la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM), situaţie în care solicitantul trebuie să urmeze anumiţi paşi şi să achite taxele aferente stabilite de legislaţia în vigoare. În ceea ce priveşte procedura înregistrării unei mărci la nivel european, aceasta este asemănătoare celei de la nivel naţional, doar că înregistrarea nu se face pe teritoriul ţării noastre şi necesită costuri ceva mai mari.  Citește articolul