În contextul noilor reguli de TVA privind comerțul electronic aplicabile de la 1 iulie, firmele care sunt plătitoare de TVA trimestrial și cumpără de pe platforme de marketplace trebuie să se asigure că, în urma emiterii facturii, nu fac, de fapt, o achiziție intracomunitară, de la un furnizor din UE și, deci, nu vor fi obligate, conform legii, să treacă la plata lunară a TVA-ului. Citește articolul
Schema de ajutor de stat ce permite reducerea facturilor la energie în perioada sezonului rece 2021 - 2022 este destinată în special PFA-urilor, profesioniștilor, microîntreprinderilor și întreprinderilor mici și mijlocii (IMM). Astfel, reiese indirect că întreprinderile mari nu pot accesa, teoretic, facilitatea. Citește articolul
În situația în care o companie are salariați care sunt plecați în mai multe rânduri în decursul unui an din țară, în timp ce continuă să presteze activitate pentru respectiva firmă, este extrem de important să se cunoască modul de stabilire a rezidenței fiscale a persoanelor fizice pe teritoriul țării noastre. Asta pentru că, la stabilirea rezidenței fiscale, sunt avute în vedere inclusiv convențiile de evitare a dublei impuneri (nu doar legislația fiscală) pe care România le are încheiate cu alte state, iar lipsa ei poate avea implicații fiscale asupra companiilor-angajatoare. Citește articolul
Până acum, peste 530.000 de case de marcat cu jurnal electronic au fost conectate la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a afirmat luni Mirela Călugăreanu, președintele instituției. Ultimul termen al calendarului de legare a aparatelor a trecut, acesta vizând firmele mici și medii. Cei care nu s-au conformat în timp util riscă de-acum amendarea cu până la 10.000 de lei, însă șefa ANAF subliniază că inspectorii vor fi înțelegători momentan. Citește articolul
Domeniul prețurilor de transfer este unul dintre cele frecvent întâlnite în controalele inspectorilor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), conform specialiștilor NOA. În acest context, ei au conturat, în linii mari, ce pași sunt pentru întocmirea dosarului prețurilor de transfer, dar și ce urmăresc inspectorii ANAF la verificări. Citește articolul
Prin tradiție, decembrie este luna bilanțurilor, a pregătirilor de sărbători sau a planurilor pentru un nou an. Dar decembrie este și luna recunoștinței. Și, chiar dacă indicatorii economici, în unele cazuri, ar putea să nu arate așa cum au fost estimați, companiile vor în continuare să își manifeste recunoștința față de parteneri și clienți, pentru încredere și colaborare, față de angajați, cărora vor să le mulțumească pentru un an greu și, nu în cele din urmă, să-i bucure pe copiii care au nevoie de ajutor. Dar care sunt acele cadouri ce pot fi oferite de către companii, care pot beneficia de facilități fiscale sau deduceri: tichete cadou, cadouri sau sume de bani? La ce aspecte fiscale trebuie să fie atente companiile? Citește articolul
În cazul în care raportarea fișierului standard de control fiscal (SAF-T), prin intermediul formularului 406, se face cu greșeli, firmele pot să fie amendate cu până la 1.500 lei. Totuși, cei care fac corecturi ulterior pot scăpa de riscul sancționării. Citește articolul
Cu toate că România este, de șapte ani, codașa Uniunii Europene (UE) la colectarea taxei pe valoarea adăugată (TVA), în lumina implementării SAF-T și a sistemului e-Facturare, acest lucru se va schimba în mod radical în următorii ani. Practic, deși, potrivit datelor oficiale ale Comisiei Europene (CE), deficitul de încasare la TVA al României este, pentru al șaptelea an consecutiv, cel mai mare din UE, SAF-T și e-Factura sunt, potrivit specialiștilor, principalele instrumente care vor conduce la îmbunătățirea semnificativă a colectării TVA-ului. Citește articolul
Fiscul începe să facă verificări în cazul firmelor mici și mijlocii care nu și-au îndeplinit obligația de a conecta casele de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) până la termenul-limită, 30 noiembrie 2021, potrivit unui comunicat de presă publicat recent pe site-ul instituției. Firmele vizate ar fi trebuit să facă acest demers, fără a risca amenzi de până la 10.000 de lei, până la data amintită, care a fost totodată și termenul-limită de raportare a aparatelor care continuă să funcționeze offline la acești contribuabili. În acest sens, peste 466.000 de aparate au fost legate la sistemul ANAF până la sfârșitul lunii noiembrie, după cum reiese dintr-un comunicat recent al Patronatului Caselor de Marcat. Citește articolul
Întreprinderile mici și mijlocii (IMM) care au mai beneficiat în ultimele trei exerciții financiare de ajutoare de stat pot rata schema recent introdusă de Guvern pentru reducerea facturilor la energie. Restricția este prevăzută în normele procedurale ale schemei, care au fost oficializate de curând. Citește articolul