Și ONG-urile pot acorda sponsorizări, nu numai societățile comerciale. Finanțările acordate prin sponsorizare pot contribui pe scară largă la susținerea unor proiecte non-profit, firmele, dar și organizațiile non-profit care sponsorizează beneficiază pe de o parte de avantaje fiscale, concomitent cu susținerea unor cauze de interes general. Citește articolul
Includerea în pachetul de beneficii a remunerării vacanțelor angajaților ar trebui luată în considerare de mai mulți angajatori. Lăsând la o parte beneficiile psiho-sociale, dacă analizează costurile implicate, angajatorul va vedea, în funcție de bugetul său, ce variantă îl ajută mai bine. Partea bună este că există trei moduri în care firmele pot da bani de vacanță ori acoperi într-un fel sau altul costurile vacanțelor salariaților. O scurtă analiză, în materialul de azi: Citește articolul
În contextul în care consolidarea fiscală în domeniul impozitului pe profit, care permite gruparea firmelor pentru o perioadă de 5 ani fiscali, se va aplica începând cu 1 ianuarie 2022 pentru firmele care au solicitat Fiscului înființarea grupurilor până la termenul-limită (2 noiembrie 2021), asta înseamnă că următoarele grupuri de impozit pe profit se pot înființa, conform legii, abia în anul 2023. În acest sens, firmele interesate vor trebui să depună cereri la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) în 2022, tot până pe data de 2 noiembrie, pentru a putea aplica sistemul de consolidare fiscală în domeniul impozitului pe profit începând cu anul următor (2023). Citește articolul
Începând cu luna decembrie 2021, companiile care cumpără case de marcat trebuie să le conecteze la sistemul național de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) în ziua în care le instalează, conform legislației în vigoare. Citește articolul
În condițiile în care firmele se confruntă cu diverse probleme financiare, pe fondul pandemiei de coronavirus, opțiunile juridice și fiscale de recuperare a creanțelor au devenit o preocupare esențială în acest sens. Astfel, vă prezentăm în continuare principalele aspecte de luat în calcul cu privire la recuperarea datoriilor. De la calea amiabilă, la procedurile judiciare, executarea silită și procedura insolvenței, iată tot ce trebuie să știi dacă ai bani de recuperat de la partenerii de afaceri sau de la Fisc. Citește articolul
Firmele, PFA-urile și profesioniștii pot beneficia în sezonul rece de facturi mai mici la energie (gaze naturale și electricitate), conform unei legi recente. Pentru a accesa facilitatea începând cu luna noiembrie 2021, Ministerul Energiei a oficializat sâmbătă regulile procedurale și modelele actelor necesare, astfel că solicitările deja pot fi depuse la furnizori. Citește articolul
Ca să acorde cadouri în bani sau tichete cadou care să nu fie impozitate sau taxate cu contribuțiile obligatorii, angajatorii le pot oferi salariaților lor de Crăciun (alte sărbători similare, din alte culte religioase) -- fiecăruia, mai exact -- cadouri sau tichete de câte cel mult 150 de lei. Dacă acestea sunt acordate pentru copii, atunci limita e aplicabilă pentru fiecare copil. Citește articolul
Agenții și dezvoltatorii imobiliari fac parte dintre specialiștii care pot identifica, în funcție de anumite indicii, care dintre clienții lor prezintă un risc ridicat de spălare a banilor, potrivit unui ghid publicat recent de către Oficiul Național pentru Prevenirea și Combaterea Spălării Banilor (ONPCSB). Aceștia sunt considerați a fi, potrivit legii, entități raportoare în anumite cazuri și sunt obligați să raporteze unele tranzacții către ONPCSB, în funcție de situația pe care o întâlnesc în practică. Citește articolul
În ultimele luni, redacția noastră a scris în mai multe rânduri despre chestiunile urmărite în prezent la controale de către inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Astfel, venim azi cu o sintetizare a acestor teme de interes pentru autoritățile fiscale, pentru a le avea în vedere în eventualitatea unor verificări. Citește articolul
Companiile au început în primăvară procesul de conectare a caselor de marcat cu jurnal electronic (aflate în funcțiune deja) la sistemul de monitorizare al Fiscului, acesta fiind la doar câteva zile de finalizare (30 noiembrie 2021). Din moment ce există aparate aflate în zone fără acces la internet, acestea pot funcționa mai departe offline, dar numai dacă firmele anunță Fiscul prin transmiterea online a unei declarații pe propria răspundere până la finele lunii curente. Din decembrie, însă, regula se schimbă: declarația trebuie trimisă în două zile lucrătoare de la instalarea casei de marcat ce funcționează offline. Citește articolul