Decizia de impunere prin care organele fiscale recalifică diurnele în venituri de natură salarială poate fi anulată în instanță dacă lipsește analiza, în baza legislației în vigoare, a aplicării instituțiilor juridice ale detașării transnaționale sau delegării, potrivit unui comunicat de presă al Țuca Zbârcea & Asociații (TZA). Așa s-a întâmplat într-o speță recentă în care echipa TZA a obținut anularea impunerii, precum și anularea deciziei de soluționare a contestației într-o astfel de situație. Citește articolul
Procedura pentru folosirea unuia dintre cele trei regimuri speciale de TVA (UE, nonUE și de import), oficializată recent în contextul intrării în vigoare, de la 1 iulie 2021, a regulilor noi de TVA pentru comerțul electronic în statele membre UE, a fost modificată pentru a include noi categorii de firme care să poată folosi regimul UE, potrivit unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat astăzi în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Citește articolul
Există anumite situații în care firmele, PFA-urile și profesioniștii nu pot beneficia de reducerea la cerere a facturilor de energie în sezonul rece 2021 - 2022, așa cum reiese din cadrul legal al facilității. Citește articolul
Pentru a verifica dacă o casă de marcat cu jurnal electronic este conectată la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), există trei variante, conform informațiilor furnizate de reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România. Citește articolul
În ultimele luni, tot mai mulți contribuabili au fost subiectul unor popriri înființate în mod eronat. Popririle în discuție nu au fost înființate conform prevederilor Codului de Procedură Fiscală ori ca urmare a înregistrării unor obligații fiscale restante, ci din alte motive, care ar putea ține de breșe din infrastructura Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Despre ce este vorba și ce este de făcut? Citește articolul
Vama, care este acum în subordinea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), va trece în subordinea Ministerului Finanțelor (MF) în viitorul apropiat și va fi cunoscută ca Autoritatea Vamală Română, prevede o lege care a intrat azi în vigoare. Această măsură vine după ce anul trecut s-a stabilit că activitatea de soluționare a contestațiilor fiscale va trece, de asemenea, la minister. Citește articolul
Cererile pentru eliberarea certificatelor de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu se pot depune exclusiv online, iar certificatele de atestare sunt eliberate, mai nou, în mod similar, doar în format electronic, potrivit unui ordin al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) publicat astăzi în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Acest demers de digitalizare vine în contextul în care și Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) intenționează, de aproape doi ani, ca declarația de mediu să se poată depune exclusiv online, demers amânat de mai multe ori, ultima dată pentru decembrie 2021. Citește articolul
În contextul în care declararea impozitului pe profitul din 2021 și a impozitului micro pe ultimul trimestru din 2021 se va face mai târziu în 2022, se pune întrebarea dacă se amână automat și obligația acestor firme de a depune declarația privind sponsorizările acordate în 2021? Conform specialiștilor consultați de redacția noastră, răspunsul este nu. Citește articolul
Recent, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat cu privire la faptul că, atâta timp cât poate fi stabilită o legătură directă și imediată între achiziții și livrări sau între achiziții și întreaga activitate economică a unei persoane impozabile, trebuie acordat dreptul de deducere a TVA pentru aceste achiziții, indiferent de (i) costul acestor achiziții și rezultatul acestora pentru societate sau de (ii) impactul favorabil sau nefavorabil asupra cifrei de afaceri ulterioare. Citește articolul
Companiile care și-au externalizat contabilitatea trebuie să caute cea mai bună variantă pentru a se achita de obligația de transmitere a fișierului standard de control fiscal (SAF-T), spun specialiștii. Asta înseamnă să identifice la cine sunt informațiile necesare completării declarației 406 și să stabilească, de comun acord cu furnizorul de servicii contabile, o procedură adecvată de lucru. Citește articolul