Joi, 20 martie, are loc evenimentul: Impozitul minim global de 15%: Cadrul de implementare a Directivei Pillar 2 în România. Participă →
Procedura de înscriere în Registrul e-Factura, care va fi utilă pentru companiile care vor dori să folosească facturarea electronică în relația cu alte firme (B2B), a fost stabilită luni printr-un ordin publicat în Monitorul Oficial de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Astfel, autoritățile au început să pună la punct cadrul legal secundar necesar pentru ca sistemul de facturare electronică să devină operațional până pe 6 noiembrie 2021. Totuși, în primă fază, operațională va fi partea de facturare electronică în relația cu statul (B2G), partea pentru relația dintre firme urmând să devină operațională ulterior. Citește articolul
Companiile mici și mijlocii, PFA-urile și profesioniștii pot beneficia, la cerere, de facturi mai mici pentru consumul de energie electrică și gaze naturale din perioada 1 noiembrie 2021 - 31 martie 2022, conform unei legi noi. Citește articolul
În contexul în care sistemul național de facturare electronică, denumit e-Factura, va fi implementat până pe data de 6 noiembrie, firmele care vor alege să se înscrie în Registrul RO e-Factura vor respecta, în relația partenerii de afaceri care nu vor aplica acest sistem, aceleași reguli de emitere a facturii ca și până acum. Mai exact, vor emite celor înscriși în sistem facturi electronice, în timp ce le vor emite facturi colaboratorilor care nu aplică RO e-Factura respectând aceleași reguli și folosind aceleași sisteme sau programe informatice de contabilitate ca și până acum. Citește articolul
Contribuţia de asigurări sociale (CAS) și contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS) aferente veniturilor obținute din indemnizațiile de pandemie acordate PFA-urilor și altor profesioniști pentru întreruperea sau reducerea activității se stabilesc, mai nou, din oficiu, de către autorități, dacă beneficiarii acestora nu le-au declarat la timp prin intermediul declarației unice (formularul 212), potrivit unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat astăzi în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Citește articolul
Pandemia de coronavirus a determinat o serie de incertitudini în parteneriatele de afaceri, astfel că din ce în ce mai multe firme caută soluții de recuperare cât mai rapidă a datoriilor. În acest sens, principalele proceduri de recuperare a creanțelor pentru care se poate opta sunt, în afară de calea amiabilă, procedurile judiciare, arbitrajul, executarea silită, dar și procedura insolvenței. Trecem în continuare în revistă principalele modalități de recuperare a creanțelor, astfel cum se prezintă acestea, ca importanță, în opinia specialiștilor, proceduri la care se poate apela atunci când creditorii nu reușesc să obțină, în mod amiabil, o înțelegere cu debitorul în scopul recuperării datoriilor. Citește articolul
Din moment ce șomajul tehnic subvenționat de stat a fost reintrodus începând din octombrie 2021, angajatorii pot solicita bani de la stat începând din noiembrie, conform legislației în vigoare. Mai precis, de la 1 noiembrie 2021 se pot cere banii pentru indemnizațiile aferente lunii octombrie 2021, iar taxele aferente vor trebui declarate și plătite abia în decembrie 2021. Citește articolul
De principiu, în contextul parteneriatelor de afaceri, mai ales al celor încheiate pe fondul pandemiei de coronavirus, firmele ar trebui să ia în calcul procedurile de recuperare a creanțelor încă de la încheierea unui contract. Astfel, atât debitorul, cât și creditorul vor avea o imagine mai clară asupra a ceea ce urmează în caz de încălcare a prevederilor contractului, iar lucrurile vor deveni mult mai simple pentru partea care solicită îndeplinirea unei anumite obligații. De asemenea, claritatea termenilor din contract, stipularea unor termene clare de plată și a modului în care se fac comunicările între părți nu poate aduce decât beneficii părții de bună-credință. Citește articolul
În contextul în care firmele se confruntă cu diverse probleme financiare, pe fondul pandemiei de coronavirus, opțiunile juridice și fiscale de recuperare a creanțelor au devenit o preocupare esențială pentru creditori. Cu toate acestea, opțiunea principală rămâne aceea ca debitorul și creditorul să ajungă la o înțelegere în mod amiabil, după cum au recomandat specialiștii în cadrul unei conferințe organizate joi de către avocatnet.ro. Pe de altă parte, datul în judecată se află la polul opus, fiind opțiunea cea mai evitată de creditori, din cauza multiplelor dezavantaje pe care le prezintă. Citește articolul
Deși procedura de implementare și administrare a grupurilor de impozit pe profit, precum și documentele necesare acesteia, au fost oficializate în august 2021, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a pus la dispoziție abia astăzi versiunea electronică a cererii de înființare a grupurilor (formularul 173). Conform Codului fiscal, consolidarea fiscală la impozitul pe profit poate fi aplicată începând din 2022, dacă există firme care să ceară online intrarea în sistem până la 2 noiembrie 2021. Citește articolul
Fiscul a publicat recent online lista datornicilor din trimestrul al treilea al anului 2021, conform legislației în vigoare. Citește articolul