Joi, 20 martie, are loc evenimentul: Impozitul minim global de 15%: Cadrul de implementare a Directivei Pillar 2 în România. Participă →
Facilitățile fiscale pentru cercetare-dezvoltare sunt oferite de mai multe țări și pot constitui un avantaj competitiv în atragerea de investiții în proiecte ce implică activități de cercetare-dezvoltare și în dezvoltarea accelerată a societăților care întreprind astfel de activități. Citește articolul
Companiile care au o activitate economică mare, adică au foarte multe înregistrări contabile și informații de transmis prin fișierul standard de control fiscal (SAF-T), vor trebui să depună mai multe declarații 406 pentru aceeași perioadă (lună sau trimestru). Citește articolul
În condițiile în care normele privind fișierul standard de control fiscal (SAF-T - declarația 406) au fost oficializate marți printr-un ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), stabilindu-se astfel cum și când va fi acesta implementat în funcție de diferitele categorii de contribuabili, vă prezentăm, în continuare, ce tipuri de firme vor trebui să depună, concret, fișierul SAF-T. De asemenea, trecem în revistă și principalele provocări de care se vor lovi aceste firme în procesul de implementare a raportării, potrivit specialiștilor. Citește articolul
Companiile obligate să transmită, prin declarația 406, fișierul standard de control fiscal (SAF-T) vor beneficia de o perioadă de grație pentru primele raportări, conform ordinului prin care Fiscul a stabilit normele procedurale în domeniu. În acest fel, cei care depun formularul cu întârziere nu vor risca să fie amendați cu până la 5.000 de lei. Citește articolul
Normele procedurale pentru fișierul standard de control fiscal (SAF-T - declarația 406) au fost publicate aseară în Monitorul Oficial de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Din ordinul ce le include reiese că marile firme vor fi obligate să transmită formularul din ianuarie 2022 (dacă au fost încadrate la această categorie și în 2021) sau din iulie 2022 (dacă devin mari contribuabili la 1 ianuarie 2022), în timp ce firmele mijlocii o vor face din ianuarie 2023 și firmele mici o vor face din ianuarie 2025. În rest, Fiscul mai prevede ce informații vor trebui raportate, cum și la ce termene. Citește articolul
Așa cum scriam zilele trecute, în ultimii ani sesizăm o tendință a autorităților de a impune treptat noi raportări obligatorii pentru mediul de afaceri. Pentru a se conforma, companiile trebuie să aloce resurse financiare și umane adecvate. Însă ce se poate face efectiv? În esență, specialiștii indică trei mari soluții - fie dezvoltarea unui departament intern specializat, fie automatizarea, fie externalizarea (sau o versiune hibridă). Fiecare opțiune vine cu propriile avantaje și dezavantaje și trebuie luate în calcul mai multe aspecte pentru a lua decizia potrivită. Citește articolul
Firmele mari trebuie să întocmească dosarul prețurilor de transfer până la termenul legal pentru declararea anuală a impozitului pe profit, potrivit unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). În contextul în care în 2022 acest termen de declarare va fi mutat provizoriu pe 25 iunie, rezultă că marile firme vor avea, automat, mai mult timp să întocmească dosarul prețurilor de transfer. Citește articolul
În condițiile în care eșalonarea simplificată la plată a devenit, începând cu data de 1 octombrie 2021, o opțiune permanentă pentru datornicii la Fisc, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a stabilit procedura pentru aplicarea acesteia printr-un ordin publicat astăzi în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Totodată, prin acest ordin s-au stabilit, printre altele, și modelele formularelor care se pot folosi în procedură. Citește articolul
Persoanele fizice și juridice care vor opta pentru folosirea sistemului de facturare electronică al statului (e-Factura) vor trebui să aibă cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru a-l accesa efectiv, conform unui ordin publicat aseară în Monitorul Oficial de Ministerul Finanțelor. e-Factura va avea două mari componente, facturile emise în relația cu statul (B2G) și cele emise în relația cu partenerii de afaceri (B2B), însă momentan numai prima va fi operațională. Citește articolul
În ultimii ani a început să se contureze tot mai mult o tendință a autorităților de a impune treptat noi raportări obligatorii pentru mediul de afaceri. Astfel, firmele trebuie să gestioneze un volum din ce în ce mai mare de declarații care trebuie să ajungă la diverse instituții ale statului, fapt ce duce la o creștere a costurilor de conformare. Citește articolul