Joi, 20 martie, are loc evenimentul: Impozitul minim global de 15%: Cadrul de implementare a Directivei Pillar 2 în România. Participă →
Automatele comerciale deținute de companii trebuie să fie dotate cu case de marcat până la 31 decembrie 2023. Deși vorbim de un termen care a tot fost amânat în anii recenți, Guvernul a decis recent să nu mai facă asta. În schimb, firmele primesc o perioadă de grație în care nu riscă amendarea dacă n-au respectat termenul. Citește articolul
Începând cu 1 ianuarie 2024, prevederile OUG nr. 115/2023 permit aplicarea efectivă a facilităților fiscale pentru educația timpurie. Sumele suportate de angajator sau de angajat pentru plasarea copiilor angajaților proprii în unități de educație timpurie, în limita de maximum 1.500 lei/lună pentru fiecare copil, vor fi considerate venit neimpozabil. Aceste sume vor fi scutite și de contribuții sociale, iar la angajatorii care aplică impozitul pe profit aceste cheltuieli vor fi considerate deductibile în limitele prevăzute de lege. Citește articolul
Legea privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar a fost din nou modificată, printr-o ordonanță ce a apărut vineri în Monitorul Oficial, cu aplicare imediată. Printre aceste modificări se numără și majorarea plafonului zilnic pentru plățile din avansuri spre decontare, se introduce plafon nou, destul de ridicat, pentru sumele în numerar aflate în casieria marilor magazine și se precizează că sucursalele și alte sedii secundare ale persoanelor juridice trebuie să aplice prevederile Legii 70 pentru fiecare casierie în parte. Citește articolul
Demersurile pentru implementarea raportării DAC7, ce este obligatorie din 2023 pentru operatorii de platforme online, sunt continuate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) prin oficializarea recentă a declarației ce va fi folosită efectiv. Practic, acesta este formularul prin care ANAF va ajunge în posesia informațiilor despre activitatea comercianților și prestatorilor de pe marketplace-uri și alte tipuri de platforme online. Citește articolul
Cu toate că taxele aferente veniturilor persoanelor fizice se declară, în principal, prin declarația 112, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a decis ca în cazul lucrătorilor culturali să se folosească declarația 114 pentru contribuția asiguratorie ce trebuie plătită de angajatori. Măsura e cuprinsă într-un nou ordin oficializat recent. Citește articolul
Declarația privind obligațiile la Fondul pentru mediu a fost înlocuită cu totul de către Ministerul Mediului, așa cum reiese dintr-un ordin recent oficializat. Conform legislației în vigoare, obligațiile de mediu sunt asimilate obligațiilor fiscale. Citește articolul
În contextul trecerii la folosirea generalizată a e-Factura în relațiile comerciale, de la 1 ianuarie 2024, unele aspecte practice, de la emiterea și transmiterea e-facturilor și până la primirea, stocarea și arhivarea lor, cu accent pe provocările și avantajele aduse de acest sistem, rămân neclare pentru mulți dintre comercianți, în special pentru cei mai mici. Citește articolul
În plafonul global lunar de 33% pentru diversele beneficii extrasalariale primite de angajați care au un regim de netaxare, Guvernul a decis ca, începând cu 1 ianuarie, să intre două noi sume. Totodată, două tipuri de avantaje listate în cod actualmente au fost modificate prin recenta „ordonanță-trenuleț”. Citește articolul
Începând din 2024, pierderile fiscale din anii anteriori pot fi recuperate numai parțial de către plătitorii de impozit pe profit. Totodată, recuperarea pierderilor trebuie făcută într-o perioadă mai scurtă decât până acum. Schimbările sunt valabile inclusiv pentru grupurile fiscale de plătitori de impozit pe profit. Citește articolul
Atunci când e-Factura nu funcționează cel puțin 24 de ore, obligația de transmitere a facturilor electronice în sistem, pentru operațiuni în relațiile B2B și B2G, se suspendă temporar, conform unor precizări stabilite recent prin OUG. Citește articolul