În contextul în care luni a început emiterea de cărți electronice de identitate în județul Cluj, în cadrul unui proiect-pilot desfășurat pe o perioadă de șase luni de Ministerul Afacerilor Interne, vă prezentăm în continuare calendarul buletinului electronic sau, mai exact, tot ce știm până acum despre cum urmează să fie implementat, treptat, în toată țara. După cele șase luni de testare la Cluj, cel mai probabil că, la finele anului viitor, buletinele electronice vor fi accesibile tuturor, urmând ca acestea să devină obligatorii din 2031, potrivit regulamentului Uniunii Europene (UE) care le-a și impus. Citește articolul
De la începutul lunii octombrie, atunci când vor merge la medic, pacienții vor trebui să prezinte, din nou, cardul de sănătate, după ce, în luna mai, fuseseră scutiți de folosirea lui. Totuși, pentru consultațiile la distanță acordate de medicii de familie și de medicii specialiști din ambulatoriul clinic nu va fi necesară prezentarea cardului până la sfârșitul acestui an, potrivit unui comunicat recent al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS). Citește articolul
Viitoarele cărți de identitate, fie ele simple ori electronice, vor conține o serie de date cu caracter personal, printre care și numele complet al titularului, sexul, cetățenia ori data și locul nașterii acestuia, potrivit unei legi ce se va aplica de vineri. De asemenea, actul normativ stabilește și că, în locul semnăturii de mână de pe cartea de identitate simplă, cea electronică va conține o semnătură electronică. Citește articolul
Parlamentarii au adoptat o lege (ce va intra în vigoare vineri) prin care se dorește introducerea cărților electronice de identitate, ce ar înlocui și cardurile naționale de sănătate. Însă atât cărțile electronice de identitate, cât și operațiunea de înlocuire a cardurilor, nu reprezintă măsuri legislative noi propriu-zise. Existau și înainte prevederile incipiente pentru aceste schimbări, însă ele nu au putut fi implementate din cauza lipsei de tehnologie. Legea adoptată de parlamentari mai trebuie completată cu norme metodologice (ce vor depinde, cel mai probabil, de implementarea tehnologiei la care am făcut referire), pentru a se aplica. Citește articolul
Copiii sub 14 ani vor putea avea cărți de identitate simple sau electronice, dacă părinții lor vor acest lucru, potrivit unei legi ce tocmai a fost publicată în Monitorul Oficial. Termenul de valabilitate al unui astfel de buletin va fi de doi ani, iar varianta electronică nu va conține și amprentele copilului mai mic de 12 ani. Citește articolul
De la 1 iulie, persoanele care au nevoie de internări sau analize vor fi obligate să aibă la ele cardurile de sănătate. Această schimbare vine în contextul în care autoritățile stabiliseră în mai ca până la finalul lunii iunie să nu se mai utlizeze cardurile de sănătate. În același timp, unele consultaţii medicale încă se pot face de la distanță, dar până la data de 30 septembrie 2020. Aceste măsuri sunt cuprinse într-o ordonanță de urgență a Guvernului, publicată joi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Ca în cazul majorității instituțiilor publice, cei interesați pot trimite și solicita Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), începând de joi, documente prin mijloace electronice, potrivit unui act normativ oficializat recent. Această măsură a fost luată, ca și în cazul celorlalte instituții, pentru a limita interacțiunea umană directă, mai ales în contexul extinderii epidemiei de coronavirus din țara noastră. Citește articolul
Sunt câteva chestiuni - ce țin mai mult de informare decât de obținerea unor drepturi concrete - pot fi făcute online în raport cu autoritățile în domeniul sănătății: putem verifica dacă avem statut de asigurați și putem să avem acces la un dosar de sănătate electronic. Citește articolul
De la începutul acestui an au apărut sau au fost propuse mai multe schimbări ce vizează diverse chestiuni medicale. Astfel, printre altele, anumite categorii de bolnavi beneficiază acum de concedii pentru incapacitate temporară de muncă mai lungi, iar militarii și polițiștii, de concedii medicale și indemnizații pentru îngrijirea copilului bolnav. Citește articolul
Asigurații din sistemul național de sănătate vor putea primi un duplicat al cardului de sănătate european în anumite situații speciale, în termen de șapte zile lucrătoare de la înregistrarea cererii. Duplicatul va fi eliberat în situații precum pierdere, furt, deteriorare sau modificarea datelor personale. Costurile vor fi suportate de asigurat, iar valabilitatea cardului duplicat nu o va putea depăși pe cea a cardului inițial, potrivit Ordinului nr. 1.151/2019 al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS). Citește articolul