Un nou serviciu electronic, webinariile, a fost implementat de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pentru contribuabili, conform unui comunicat de presă apărut azi. Primele webinarii sunt programate chiar în această lună și contribuabilii se pot înscrie la ele. Citește articolul
Lucian Heiuș o înlocuiește pe Mirela Călugăreanu în funcția de președinte al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), conform unui comunicat de presă al Guvernului. Citește articolul
Reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au un drept legal de a cere unui contribuabil informații despre partenerii săi de afaceri, așa cum prevede Codul de procedură fiscală. Amintim această chestiune în contextul unor noutăți recente ce implică acordarea de informații de către terți. Citește articolul
Într-o încercare de transparentizare a activității de control fiscal, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat două rapoarte în care a inclus principalele probleme pe care le-a găsit în cadrul verificărilor la companii și persoanele fizice. Deficiențele au fost identificate în controalele terminate în cursul anului 2021, iar publicarea lor se face pentru ca toți contribuabilii să știe ce să evite în propria activitate. Citește articolul
Responsabilitatea declarării în sistemul e-Transport a datelor bunurilor cu risc fiscal ridicat, ce sunt transportate în România pe căile rutiere, este stabilită în funcție de traseul transportului. Conform ordonanței care reglementează e-Transport, sistemul o să devină opțional curând, iar apoi obligatoriu de la 1 iulie 2022. Citește articolul
Sistemul e-Transport (sau „Radarul mărfurilor”, cum mai este numit) urmează să devină operațional opțional în curând, pentru bunurile riscante transportate pe căile rutiere, și apoi obligatoriu de la 1 iulie 2022, conform unei ordonanțe oficializate aseară. În caz contrar, companiile vor risca amenzi de până la 100.000 de lei. Totuși, momentan este nevoie și de norme de implementare. Citește articolul
Extinderea aplicabilității e-Factura, de la 1 aprilie 2022, vine cu numeroase neclarități pentru firmele și PFA-urile vizate de sistemul care, în primă fază, este opțional pentru bunurile cu risc fiscal ridicat vândute în relația B2B. În acest context, avocatnet.ro a încercat să acopere cât mai multe nedumeriri cu ajutorul fiscaliștilor. Citește articolul
Plățile pe care PFA-urile și profesioniștii le fac la vechiul organ fiscal care îi administra nu se mai redirecționează din oficiu către noul organ fiscal competent. Redirecționarea din oficiu se face numai până azi, în contextul schimbării competenței de administrare a acestor persoane de la 1 ianuarie 2022. Citește articolul
Ministerul Finanțelor (MF) a început marți demersurile pentru modernizarea serviciilor electronice pe care le pune la dispoziție contribuabililor Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). A fost inițiată o consultare a pieței pentru conturarea unei achiziții publice de produse și servicii pentru a extinde serviciile disponibile în Spațiul Privat Virtual (SPV), a lansa o aplicație mobilă ANAF (inclusiv cu acces la SPV) și a redesena site-ul Fiscului. Citește articolul
Finalul lunii martie aduce mult-așteptata mutare a activității de soluționare a contestațiilor fiscale, dar și un termen-limită petru schimbarea regimului de impozitare sau plata impozitelor locale. Iar începutul lunii aprilie vine cu extinderea sistemului e-Factura, o nouă versiune pentru declarația 394 și posibilitatea de a începe demersurile pentru împărțirea profitului aferent primului trimestru al anului 2022. Citește articolul