Sistemul e-Transport (sau „Radarul mărfurilor”, cum mai este numit) urmează să devină operațional opțional în curând, pentru bunurile riscante transportate pe căile rutiere, și apoi obligatoriu de la 1 iulie 2022, conform unei ordonanțe oficializate aseară. În caz contrar, companiile vor risca amenzi de până la 100.000 de lei. Totuși, momentan este nevoie și de norme de implementare. Citește articolul
Extinderea aplicabilității e-Factura, de la 1 aprilie 2022, vine cu numeroase neclarități pentru firmele și PFA-urile vizate de sistemul care, în primă fază, este opțional pentru bunurile cu risc fiscal ridicat vândute în relația B2B. În acest context, avocatnet.ro a încercat să acopere cât mai multe nedumeriri cu ajutorul fiscaliștilor. Citește articolul
Plățile pe care PFA-urile și profesioniștii le fac la vechiul organ fiscal care îi administra nu se mai redirecționează din oficiu către noul organ fiscal competent. Redirecționarea din oficiu se face numai până azi, în contextul schimbării competenței de administrare a acestor persoane de la 1 ianuarie 2022. Citește articolul
Ministerul Finanțelor (MF) a început marți demersurile pentru modernizarea serviciilor electronice pe care le pune la dispoziție contribuabililor Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). A fost inițiată o consultare a pieței pentru conturarea unei achiziții publice de produse și servicii pentru a extinde serviciile disponibile în Spațiul Privat Virtual (SPV), a lansa o aplicație mobilă ANAF (inclusiv cu acces la SPV) și a redesena site-ul Fiscului. Citește articolul
Finalul lunii martie aduce mult-așteptata mutare a activității de soluționare a contestațiilor fiscale, dar și un termen-limită petru schimbarea regimului de impozitare sau plata impozitelor locale. Iar începutul lunii aprilie vine cu extinderea sistemului e-Factura, o nouă versiune pentru declarația 394 și posibilitatea de a începe demersurile pentru împărțirea profitului aferent primului trimestru al anului 2022. Citește articolul
În contextul trecerii, de la 1 martie 2022, la o relaționare exclusiv online cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), este important de știut că autenticitatea documentelor emise prin Spațiul Privat Virtual (SPV) poate fi verificată online de către oricine. Aceste documente sunt semnate electronic de ANAF, fiind valabile fără semnătură olografă și ștampilă. Citește articolul
Noi categorii de acte fiscale pot fi emise, mai nou, fără a fi semnate și ștampilate, prin intermediul centrului de imprimare masivă, potrivit unui ordin oficializat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Mai multe formulare folosite de Fisc în activitatea de colectare a creanțelor, în cadrul procedurii de executare silită, au fost optimizate de autorități, conform unui ordin publicat vineri în Monitorul Oficial de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
O nouă serie de simplificări de declarații fiscale a fost finalizată luni, de către Fisc, la aproximativ o lună după termenul la care trebuia făcută de fapt. Mai precis, luni a devenit disponibilă noua versiune electronică a declarației 700, care reflectă mai multe optimizări stabilite „pe hârtie” încă de astă-toamnă. Citește articolul
O parte din regulile procedurale pentru clasificarea firmelor și PFA-urilor în funcție de riscul fiscal -- o restanță din 2019 a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) -- urmează să fie publicată, sub formă de ordin, pe finalul anului 2022, așa cum reiese din calendarul asumat de Guvern pentru implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Acesta va fi un nou pas în direcția definitivării schimbării radicale a relației dintre Fisc și contribuabili. Citește articolul