La finalul anului trecut, prin Legea 296/2020 au fost făcute modificări la taxele datorate (impozit pe venit și contribuții la pensii și sănătate) pentru anumite beneficii pe care angajatorii le pot acorda salariaților. Noile reguli sunt valabile începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021, ceea ce înseamnă că ele se aplică efectiv la raportarea pe care angajatorii o fac în februarie 2021, adică până azi. Citește articolul
Începând de luna asta, angajatorii trebuie să folosească o nouă versiune a formularului 112, necesar în principal la declararea taxelor salariale, conform unui ordin oficializat vineri seară. Formularul a fost adaptat la noutățile legislative recente, iar sâmbătă a apărut și versiunea electronică ce poate fi depusă deja de angajatori, termenul-limită fiind joi. Citește articolul
Din cauză că declarația fiscală 112 încă nu se poate depune la Fisc pentru luna ianuarie 2021, dar și din cauza unor probleme tehnice pe care le au agențiile teritoriale de muncă, contribuabilii au dificultăți la transmiterea documentației prin care obțin bani de la stat pentru stimularea angajărilor. Citește articolul
Printre altele, azi este termenul-limită pentru îndeplinirea obligațiilor contribuabililor legate de plata trimestrială a impozitelor micro și pe profit, a impozitului pe dividendele distribuite, dar neplătite în 2020, dar și a taxelor salariale aferente lunii decembrie 2020. Citește articolul
Termenul fiscal din data de 25 a lunii, care este poate cel mai important termen lunar în relația cu autoritățile, se mută în decembrie 2020 în data de 21, conform calendarului disponibil pe site-ul Fiscului. Citește articolul
Autoritățile fiscale au modificat recent declarația 112, prin care se declară la stat taxele salariale ale angajaților, conform unui ordin care se aplică începând cu luna noiembrie 2020. Schimbările au intervenit ca urmare a mai multor modificări legislative din ultima vreme, iar, în acest context, Fiscul a publicat online o versiune electronică pentru declarație. Citește articolul
După ce foarte mulți salariați care s-au aflat în șomaj tehnic au rămas fără asigurarea la sănătate, deși teoretic trebuiau să fie asigurați, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunțat azi că a rezolvat problema, cel puțin în linii mari. Astfel, în jur de 90.000 de persoane au redevenit asigurate la sănătate, dar autoritățile spun că încă există indivizi cu situația neclară. Citește articolul
Angajatorii care primesc bani de la stat pentru indemnizațiile de șomaj tehnic ale salariaților proprii trebuie să declare taxele aferente prin formularul 112. În acest sens, declarația va fi modificată înainte de primul termen de raportare a taxelor pentru șomajul tehnic (cel din luna mai), conform unui comunicat recent al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Soluția pe care o pregătește MFP pentru modificarea declarației 112 va consta într-o declarare separată a taxelor pentru șomaj tehnic. Citește articolul
Angajatorii care în aceste zile urmează să primească bani de la stat pentru plata indemnizațiilor de șomaj tehnic aferente lunii martie 2020 trebuie să declare și să achite taxele aferente până la data de 25 mai 2020, conform Ordonanței de urgență a Guvernului 30/2020. Citește articolul
Statul va subvenționa indemnizațiile de șomaj tehnic pentru companiile afectate de epidemia de coronavirus, însă, în acest context, apare întrebarea ce taxe trebuie plătite pentru aceste sume și din banii cui? Răspunsul vine chiar de la Guvern: autoritățile vor vira angajatorilor indemnizațiile brute, iar aceștia vor plăti salariaților indemnizațiile nete și apoi vor returna statului taxele aferente. Aseară a apărut și o completare: chiar dacă nu se plătește contribuția de muncă, salariații sunt asigurați automat pentru concedii medicale. Citește articolul