Pentru a solicita și obține anumite servicii ori documente, atât firmele, cât și cetățenii pot interacționa de-acum cu reprezentanții Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP) și Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) aproape exclusiv online, după ce Ministerul Muncii a finalizat un mecanism ce implică, pentru rezolvarea unor situații în raport cu autoritățile, doar o singură deplasare la acestea. Citește articolul
Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a implementat un program prin care părțile la un dosar pot să acceseze electronic acel dosar, care va deveni operațional din 18 mai (cu excepția dosarelor de pe rolul Secției de Contencios Administrativ și Fiscal, unde serviciul va fi operațional doar din septembrie). Practic, tot ce trebuie să facă părțile este să depună o cerere în acest sens, pentru dosarul la care vor să aibă acces electronic. Citește articolul
Firmele sunt obligate să se supună controalelor și investigațiilor făcute pentru strângere de informații de către încă o autoritate, pe lângă cele cu care erau deja cunoscute (cum ar fi Consiliul Concurenței sau Autoritatea română pentru protecția datelor, de exemplu). E vorba de Autoritatea pentru digitalizarea României, care poate investiga o firmă, putând verifica orice document sau solicita orice informație legată de respectarea dreptului protecției consumatorului, atunci când o posibilă încălcare cu interes pentru Uniunea Europeană (UE) ar fi avut loc. Citește articolul
În mod tradiţional, activitatea bancară este scutită de TVA, fără drept de deducere. Astfel, ca regulă generală, băncile nu colectează TVA pentru activităţile realizate şi nici nu deduc TVA pentru achiziţiile efectuate. Însă, este această abordare cea mai benefică pentru bănci? Există soluţii de reducere a costurilor cu TVA? Dacă da, unde găsim aceste soluţii şi cum le putem implementa? Citește articolul