Firmele și PFA-urile care activează în domeniul transportului alternativ de persoane (ridesharing) și care nu-și îndeplinesc obligațiile fiscale de angajatori, în relație cu șoferii lor, urmează să fie depistate printr-o declarație nouă, potrivit unui proiect de ordin pus recent în dezbatere. În urma verificărilor pe care le-a făcut, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a descoperit că numărul șoferilor care lipsesc din evidențele oficiale (adică pentru care nu se achită taxe salariale) se ridică la ordinul zecilor de mii. Citește articolul
Inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au început să facă verificări la persoanele fizice autorizate (PFA) și întreprinderile individuale (II) care derulează activități IT, conform surselor avocatnet.ro. Controalele vin în contextul în care, din 2024, activitățile IT derulate prin PFA sau II sunt excluse din lista celor pentru care se pot aplica normele de venit, fiind obligatoriu sistemul real de impunere. Citește articolul
De la 1 ianuarie 2025, sistemul e-TVA urmează să fie complet operațional pentru contribuabili. Astfel, cei la care se depistează diferențe între decontul de TVA depus și decontul precompletat generat de e-TVA vor trebui să răspundă la notificările de conformare trimise de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). În caz contrar, vor exista riscuri deloc neglijabile. Citește articolul
Contribuabilii care au de a face cu sistemul e-Transport ar trebui să păstreze o evidență internă a raportărilor făcute în aplicația Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), sunt de părere specialiștii de la Deloitte România. Această practică este deosebit de utilă în cazurile în care, ulterior desfășurării transporturilor raportate, autoritățile vin în control. Citește articolul
Noua amnistie fiscală acoperă și obligaţiile bugetare principale care au scadenţe anterioare datei de 31 august 2024 și care sunt individualizate în decizii de impunere emise ca urmare a unui control fiscal aflat în derulare la data de 6 septembrie 2024. În plus, trebuie precizat că Executivul a introdus aici și unele completări noi. Citește articolul
Din 1 iulie 2024, veniturilor din surse neidentificate li se va aplica un impozit de 70%, în urma controalelor derulate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) la persoanele fizice. Mai precis, noua măsură se aplică începând cu deciziile de impunere emise de ANAF de la acea dată, au clarificat specialiștii, doar că lucrurile sunt neclare când vine vorba de veniturile efectiv vizate. Pe scurt, autoritățile ar putea să vizeze inclusiv venituri anterioare datei de 1 iulie 2024, cu riscul încălcării principiului neretroactivității legii. Citește articolul
Corecturile la impozitele și taxele declarate de contribuabili după ce primesc notificări de conformare vor fi monitorizate separat de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), așa cum reiese dintr-un ordin oficializat luni. Măsura vine în contextul în care autoritățile vor să monitorizeze separat veniturile aduse la bugetul de stat în urma digitalizării. Citește articolul
Într-o situație în care s-a constatat înregistrarea cu mare întârziere în scopuri de TVA, inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au făcut o impunere suplimentară de taxă pentru o perioadă de peste un an. Cazul a fost prezentat recent în raportul cu controalele fiscale terminate în februarie 2024. Citește articolul
Nu este surprinzător că inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) se axează tot mai des, în controalele la societăți și persoane fizice, pe chestiuni ce țin de taxarea afacerilor imobiliare. Dezvoltatorii imobiliari persoane juridice care încearcă să evite cota standard de TVA sau antreprenorii persoane fizice care nu-și îndeplinesc obligațiile fiscale reprezintă ținte principale în verificările ANAF, ajungându-se cu ușurință la impuneri suplimentare. Citește articolul
1 aprilie 2024 reprezintă o dată importantă în calendarul îndelungat pentru digitalizarea relației dintre Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și contribuabili, cel puțin în teorie. Până în această zi ar trebui să fie operaționalizat un modul special pentru analiza informațiilor care ajung de la comercianți și prestatori, prin sistemul e-Case de marcat, la ANAF. Citește articolul