Planul autorităților de a reduce treptat numărul de plătitori de impozit micro existent în momentul de față va lua în calcul și introducerea unei limitări a numărului de microîntreprinderi deținute de aceeași persoană, conform reprezentanților Ministerului Finanțelor. În acest fel, nu va mai fi posibilă „fragmentarea” afacerilor pentru a evita trecerea la plata impozitului pe profit. Citește articolul
PNRR - Componenta C3 - Managementul deșeurilor - este un subiect extrem de important pentru problematica de mediu. Locul de frunte, precum și alocarea bugetară aferentă (în cadrul PNRR) par să confirme faptul că autoritățile române au înțeles să acorde prioritate acestui subiect. O confirmare a faptului că principala orientare a României trebuie să fie atingerea țintelor de pregătire pentru reutilizare și reciclare a deșeurilor municipale (în condițiile în care avem 11% grad de reciclare în 2019, față de ținta de 50% prevăzută pentru anul 2020 și 55% pentru anul 2025). Ca și reducerea la 10% a cantității de deșeuri municipale eliminate prin depozitare până în anul 2035. Citește articolul
Printr-un proiect de OUG pus miercuri seara în dezbatere la Ministerul Finanțelor era prevăzută o reducere a plafonului în funcție de care se stabilește cine plătește impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, care s-ar fi aplicat de la 1 ianuarie 2022. În urma nemulțumirilor venite din partea mediului de afaceri, inițiatorii au scos măsura din proiect și ordonanța oficială s-a dat fără reducerea plafonului la regimul micro. Totuși, vorbim doar de o amânare, din moment ce Guvernul și-a asumat reducerea numărului de microfirme prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Citește articolul
Finanțările pentru mediul de afaceri, pentru care banii vor veni prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), sunt în pregătire la nivelul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) și al Ministerului Finanțelor (MF), conform unui comunicat de presă apărut miercuri. Citește articolul
Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), aprobat recent de Comisia Europeană (CE), prevede, dincolo de direcțiile asumate pentru absorbția celor 29 de miliarde de euro, și un set de reforme fiscale de implementat până la finalul anului 2026. Printre acestea se numără modernizarea administrației cu două obiective principale: creșterea veniturilor fiscale cu 2,5 puncte procentuale din PIB până la finalul anului 2025 și reducerea deficitului de încasare la TVA cu cel puțin cinci puncte procentuale până la jumătatea anului 2026 (ambele în raport cu 2019). Cel de-al doilea obiectiv poate fi considerat conservator, raportat la experiența țărilor vecine cu privire la reducerea evaziunii fiscale ca urmare a implementării unor metode eficiente de creștere a colectării, precum SAF-T sau facturarea electronică. Citește articolul
Angajații ar putea avea în sfârșit acces la Registrul de evidență a salariaților - pe cont propriu și pe cale electronică, aceștiar ar putea să confrunte cele promise de angajator și cele declarate sau nedeclarate în evidențele autorităților. Prin planul pentru care România va primi 29,2 miliarde de euro ar urma să se implementeze Revisalul online, care va ușura activitatea angajatorului, pe de o parte, dar va oferi mai multă transparență față de angajați. Citește articolul
Comisia Europeană (CE) a aprobat luni Planul de Redresare şi Rezilienţă al României (PNRR), țara noastră putând astfel să obțină fonduri în valoare de aproape 29,2 miliarde euro, potrivit unui comunicat al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). Cu ajutorul acestor bani, România va lua măsuri care să ajute inclusiv persoanele fizice și juridice să treacă mai ușor, în următorii ani, peste efectele pandemiei de coronavirus. Citește articolul
Cei de la Ministerul Economiei propun înjumătățirea numărului de documente necesare angajatorilor care solicită subvențiile de șomaj, precum și eliminarea obligației de a transmite agențiilor de muncă posturile vacante. Cele două măsuri se regăsesc într-un proiect de memorandum pus recent în dezbatere. Citește articolul
Planurile de debirocratizare ale Guvernului, ce au fost publicate luni de Ministerul Economiei, cuprind mai multe măsuri fiscale importante pentru companii. Printre altele, vorbim de simplificarea înființării firmelor și a documentelor ce țin de folosirea caselor de marcat, de eliminarea anumitor obligații pe care le au cei cu multe puncte de lucru sau sedii secundare, dar și a unor amenzi valabile în prezent. Citește articolul
Microfirmele ar putea fi scutite de amenzi, dar nu și de sancțiunile pentru fapte grave precum evaziunea fiscală sau munca la negru, potrivit unui proiect de memorandum pus luni în dezbatere publică la Ministerul Economiei. Ca să se aplice efectiv, măsura trebuie introdusă, însă, prin lege sau ordonanță, un simplu memorandum nefiind de ajuns. Citește articolul