Pentru a genera declarația SAF-T cu stocurile (formularul 406), contribuabilii au la dispoziție patru abordări posibile, potrivit fiscaliștilor. Acestea pot fi aplicate în funcție de cum este ținută contabilitatea (intern, extern sau hibrid), dar și în funcție de volumul de activitate al companiei. Citește articolul
În procesul pentru implementarea raportării SAF-T este recomandat să fie implicat un fiscalist care are cunoștințe în domeniu. În caz contrar, pot apărea situații în care firma își asumă inutil un volum suplimentar de muncă - de exemplu, dacă se alege atât raportarea informațiilor obligatorii, cât și a informațiilor opționale. Citește articolul
De principiu, contribuabilii pot folosi sistemele EDI („electronic data interchange”) și după momentul la care singurele facturi ce vor mai produce efecte fiscale vor fi cele transmise prin e-Factura, sunt de părere specialiștii. Totuși, este nevoie de unele adaptări tehnice interne în acest sens. Citește articolul
După ce Guvernul a bătut în cuie calendarul pentru trecerea la folosirea sistemului e-Factura pentru toate tranzacțiile din relația B2B, companiile trebuie să înceapă cât mai repede implementarea internă a facturării electronice. În acest sens, specialiștii spun că sunt patru mari faze ce trebuie bifate în procesul de implementare. Citește articolul
În condițiile în care trecerea la facturarea electronică obligatorie generalizată în relația B2B este programată pentru anul 2024, contribuabilii trebuie să se gândească serios la automatizarea întregului proces de emitere și preluare a facturilor electronice, spun specialiștii de la Țuca Zbârcea & Asociații Tax. Practic, numai cei care au de a face cu un număr foarte redus de facturi pot face față manual la emiterea și preluarea facturilor electronice. Citește articolul
Trecerea, în relația B2B, la obligația generalizată de facturare electronică, ce este așteptată în 2024, va veni la pachet cu o serie de dificultăți majore pentru afacerile din România, sunt de părere specialiștii de la Țuca Zbârcea & Asociații Tax. Însă lucrurile s-ar putea dovedi complicate, în contextul folosirii sistemului e-Factura, atât în relația dintre contribuabili și stat, cât și în relațiile cu clienții sau partenerii de afaceri. Citește articolul
Pentru firme, trecerea la facturarea electronică obligatorie va veni cu unele provocări, astfel că specialiștii atrag atenția asupra aspectelor esențiale de avut în vedere. Guvernul dorește ca toate firmele să folosească e-Factura, în relația dintre ele, de la 1 ianuarie 2024. Și, din moment ce derogarea necesară de la autoritățile europene a venit deja, acum rămâne doar ca autoritățile de la noi să se hotărască asupra detaliilor tehnice și legislative. Citește articolul
Raportările în scop financiar-contabil și fiscal devin din ce în ce mai complexe și mai sofisticate. În contextul digitalizării continue și al direcției tot mai evidente înspre tehnologizare, și România a adoptat, în ultimii ani, măsuri pentru modernizarea sistemelor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), care vizează schimbul de informații în timp real între ANAF și contribuabili. Sunt, însă, sistemele contabile de gestiune utilizate de societăți pregătite pentru acest avans tehnologic? Sau sunt necesare investiții suplimentare atât din partea companiilor de tehnologie, cât și din partea contribuabililor pentru a ține pasul cu toate aceste noi modificări și cerințe legislative? Citește articolul
Sistemul RO e-Factura ar putea deveni obligatoriu, la nivel generalizat, chiar începând cu 1 ianuarie 2024, pentru toate tipurile de tranzacții între firmele stabilite în România. În acest context, EY România a derulat un sondaj pentru a înțelege cât de pregătiți sunt agenții economici să se integreze în sistemul RO e-Factura generalizat şi care ar fi perioadele de care au nevoie pentru o înrolare cu succes în sistem. Citește articolul
Raportarea SAF-T va fi folosită de autoritățile fiscale pe termen lung, astfel că și companiile ar trebui să se gândească la măsuri adecvate pentru gestionarea acesteia. De exemplu, în privința sistemelor din care se extrag informațiile fiscal-contabile. Conform specialiștilor, soluția ideală ar trebui implementată în funcție de sistemele folosite acum și în funcție de specificul afacerii. Citește articolul