Statul va compensa, în sezonul rece 2021-2022, adică între lunile noiembrie și martie, facturile la energie electrică și gaze naturale ale consumatorilor casnici, potrivit unei ordonanțe oficializate marți. Necesitatea introducerii unui mecanism de compensare a facturilor la electricitate sau gaze naturale a apărut după ce, în cursul anului, prețul la energie electrică și gaze naturale a crescut considerabil, iar numeroase familii au acum dificultăți în acoperirea costurilor suplimentare. Citește articolul
Clienții care nu primesc servicii de calitate din partea furnizorilor de electricitate sau gaze naturale vor primi, începând de anul viitor, compensații de cel puțin 100 de lei (sumă fixă), la care se adaugă o compensație de suplimentară de 50 lei, calculată pe fiecare zi de întârziere, atunci când furnizorii răspund greoi la cererile clienților, după cum apare într-un Ordin nr. 83/2021 al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), oficializat astăzi. Citește articolul
Dreptul Uniunii Europene le permite consumatorilor să primească rambursarea prețului plătit pentru biletele de avion, atunci când zborul este anulat. Totuși, nu era clar dacă rambursarea se referea și la ceea ce s-a plătit terților, până recent. Totuși, Curtea de Justiția a Uniunii Europene (CJUE) a clarificat anumite aspecte legate de posibilitatea rambursării comisionelor plătite intermediarilor. Citește articolul
Se spune că orice om care călătorește cu avionul își pierde bagajul cel puțin o dată în viață, iar asta nu din vina lui, ci a companiei de zbor. Dar chiar și dacă nu e pierdut, orice situație care presupune că bagajul nu ajunge odată cu dumneavoastră la destinație trebuie reclamată companiei aeriene cu care ați zburat. Preferabil, inclusiv pentru deteriorarea obiectelor din bagaj, reclamația trebuie făcută cât încă vă mai aflați în aeroport, iar despăgubirile pe care le puteți obține depind de cât de mare e prejudiciul suferit și de cât puteți dovedi, în fapt. Citește articolul
Legislația Uniunii Europene (UE) ne permite să cerem compensații și alte drepturi de la operatorii de zbor atunci când nu putem ajunge la destinație la data plănuită. Iată, mai exact, ce putem cere de la operator atunci când există întârzieri, zborul e anulat sau ni se refuză chiar îmbarcarea în avion și când anume nu avem dreptul la despăgubiri. Citește articolul
Cei cărora li se refuză accesul în avion împotriva voinței lor, deși aveau o rezervare, plătiseră biletul și îndeplineau toate condițiile de zbor, au dreptul să fie despăgubiți de către companie. Fie că aleg să primească înapoi banii pe bilet sau mai așteaptă câteva ceasuri până să se urce în alt avion și să ajungă la destinația finală, pasagerii refuzați la îmbarcare trebuie să primească nu doar bani, ci și mese și băuturi răcoritoare, uneori chiar cazare la hotel. Citește articolul
Cu ocazia sărbătorilor de iarnă, salariaţii cu program normal vor beneficia de doar două zile libere legale: 25 decembrie şi 1 ianuarie. Persoanele care vor fi nevoite să lucreze în aceste zile vor trebui să aibă parte de compensaţii din partea angajatorilor. Citește articolul
Printre subiectele importante pe care redacţia AvocatNet.ro le-a tratat în această săptămână regăsim creşterea salarială cu 10% pentru mai multe categorii de bugetari, o inițiativă cetățenească de modificare a Constituției, declararea unei noi zile de sărbătoare naţională, noile drepturi ale proprietarilor de apartamente și intrarea în faliment a societății Astra. Citește articolul
Calatorii care merg in interiorul Uniunii Europene cu avionul, trenul, autocarul sau autobuzul au anumite drepturi, in calitate de pasageri. Mai exact, atunci cand au loc intarzieri, cursele sunt anulate, bagajele nu au putut fi recuperate sau se produc chiar accidente, calatorii au dreptul sa solicite operatorilor de transport despagubiri pentru disconfortul sau prejudiciul creat. Aflati din materialul urmator la ce sume se ridica valoarea acestor despagubiri. Citește articolul