În ultima zi din 2020 a fost oficializat un ordin al Ministerului Justiției care a stabilit procedura ce trebuie urmată de persoanele interesate să obțină informații din Registrul beneficiarilor reali ai firmelor, administrat de Registrul Comerțului (ONRC), precum și tarifele percepute pentru obținerea informațiilor respective. De exemplu, cei care vor dori să acceseze datele din Registru vor ajunge să plătească până la 100 lei, pentru informațiile respective. Citește articolul
Pentru a începe tranziția către digitalizarea interacțiunii cu cei de la Registrul Comerțului, Ministerul Justiției a aprobat un set lung de modificări la normele ce reglementează activitatea de la Registru. Sunt eliminate o serie de documente, în primul rând, ce nu vor mai fi necesare la înregistrare. Modificările aduse de ordinul de ministru vor intra în vigoare sâmbătă. Citește articolul
Având în vedere că, de joi, se aplică mai multe simplificări în privința obligațiilor firmelor de a depune declarația privind beneficiarul real (acea declarație care arată cine le controlează, de fapt) la Registrul Comerțului, este important de precizat că restul obligațiilor ce există pentru firme, în ceea ce privește prevenirea spălării banilor, se aplică, în continuare. În acest context, prezentăm o sinteză cu cele mai importante din aceste obligații. Citește articolul
Experții contabili și contabilii autorizați care vor să trimită documente pentru profesioniști înregistrați sau în vederea înregistrării la Registrul Comerțului o pot face doar online și doar cu împuternicire, anunță Registrul Comerțului. Citește articolul
Ca urmare a decretării stării de urgență pentru 30 de zile, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) este obligat să își desfășoare activitatea exclusiv prin mijloace electronice (e-mail sau portalul de servicii online al Registrului Comerțului). Acest lucru vine, oricum, în contextul în care activitatea ONRC era, deja, restrânsă. Citește articolul
Un asociat se poate retrage din societate în cazurile stabilite prin actul constitutiv al societății, de comun acord cu cei care rămân în firmă, atunci când în componența firmei se decid schimbări importante și acesta nu achiesează la ele, având dreptul recunoscut de lege să se retragă în anumite condiții, iar, dacă nu există înțelegere între asociați lucrurile se tranșează, desigur, în fața unui judecător. Demersuri trebuie făcute apoi și la Registrul Comerțului, unde trebuie depusă inclusiv o nouă declarație privind beneficiarul real al firmei (obligatorie de puțină vreme). Citește articolul
Înmatricularea unei companii la Registrul Comerțului nu mai este posibilă fără a declara cine controlează în mod real afacerea respectivă, au confirmat la solicitarea avocatnet.ro, reprezentanții Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC). Obligația de a depune o declarație prin care se precizează beneficiarii reali ai afacerii a fost introdusă începând din 21 iulie, odată cu modificarea legislației pentru prevenirea spălării banilor, și se aplică atât firmelor deja înființate, cât și celor care sunt înregistrate după această dată. Citește articolul
Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a publicat, pe site-ul propriu, formularul pe care firmele trebuie să îl utilizeze pentru a indica beneficiarul real. Această obligație a apărut în noua lege pentru prevenirea spălării de bani și a finanțării terorismului și obligă orice firmă să arate cine beneficiază de pe urma tranzacțiilor acelei firme. Nerespectarea acestei obligații poate atrage amenzi de până la 10.000 de lei. Citește articolul
Interacțiunea cu registrul comerțului va fi mult simplificată, anunță azi Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), odată cu prezentarea unui proiect în derulare, al cărui scop este să digitalizeze cât mai mult, în următoarea perioadă, procesele de înregistrare, solicitare de documente și plățile ce trebuie făcute la ONRC. Citește articolul
Într-o analiză a noii legi privind prevenirea spălării banilor și a faptelor de terorism, avocații de la NNDKP au făcut o analiză a noutăților aduse de actul normativ în cauză și au concluzionat că „devine tot mai complexă” conformarea cu legislația din domeniu. De exemplu, noile obligații se referă la chestiuni referitoare la raportarea informațiile privind beneficiarii reali ai firmelor la Registrul Comerțului. De asemenea, informațiile respective vor trebui actualizate constant, ori de câte ori apar schimbări. Citește articolul