Deductibilitatea pentru cheltuielile pe care le au companiile cu sediile sociale este limitată, din 2024, la 50%, dacă spațiile nu sunt folosite exclusiv pentru activitatea economică, conform OUG 115/2023. Însă firmele care chiar folosesc spațiile exclusiv pentru activitatea economică vor avea dificultăți în a justifica o deducere de 100% a cheltuielilor la impozitul pe profit, sunt de părere specialiștii de la Viboal FindEx. Citește articolul
Începând cu anul 2024, regulile stabilirii impozitului pe venit se schimbă în cazul persoanelor fizice care derulează mai mult de cinci contracte de închiriere, în urma unor modificări recente. Noile reguli se aplică veniturilor obținute în 2024, astfel că efectele se văd abia la termenul de declarare și plată din 25 mai 2025. Citește articolul
Regulile anumitor cheltuieli deductibile sau care se scad din impozitul pe profit urmează să fie modificate din ianuarie 2024, conform unei ordonanțe de urgență oficializate recent. În același timp, recuperarea pierderilor din anii anteriori se limitează la doar 70%. Citește articolul
Toate cheltuielile cu servicii intragrup, ce sunt prestate de entități afiliate nerezidente în România, o să devină nedeductibile în cazul plătitorilor de impozit pe profit, conform unui proiect de lege adoptat luni la Senat. Mai precis, este vorba de serviciile de management, consultanță, asistență și nu numai. În prezent, cheltuielile cu serviciile intragrup reprezintă unul dintre principalele subiecte abordate în cadrul inspecțiilor fiscale. Citește articolul
În cazul mașinilor electrice și hibride cu maximum nouă scaune de pasageri, cheltuielile cu amortizarea ar putea deveni deductibile, la plătitorii de impozit pe profit, în limita a 2.500 lei pe lună, potrivit unei propuneri legislative recente. Citește articolul
În urma inspecțiilor fiscale derulate în anii recenți de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), specialiștii de la NNDKP au identificat în practică mai multe tendințe de care ar trebui să știe firmele. De principiu, vorbim de situații în care ANAF profită pentru a face ajustări de prețuri de transfer fără a proceda întotdeauna „ca la carte”. Citește articolul
Implementarea facturării electronice obligatorii în relația dintre firme, începând din ianuarie 2024, aduce cu sine tot felul de nelămuriri ale contribuabililor. Iar una dintre ele este ce efecte va avea această măsură asupra regimului documentelor justificative? Citește articolul
Din ianuarie 2024, companiile trebuie să folosească sistemul e-Factura pentru toate operațiunile din relația B2B, în paralel cu regulile tradiționale de facturare. Însă, din iulie 2024, e-Factura va deveni unicul canal de transmitere a facturilor de la emitent la destinatar, iar nefolosirea sistemului poate genera trei mari probleme, conform specialiștilor. Citește articolul
Inclusiv nerezidenții trebuie să aibă posibilitatea deducerii cheltuielilor profesionale, legate de prestarea de servicii, din impozitul plătit către autoritățile fiscale, a decis recent, într-un caz ce vizează România în mod direct, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Situația unei firme căreia i s-a refuzat deducerea cheltuielilor cu serviciile de management, la impozit pe profit și la TVA, se numără printre spețele prezentate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) într-un raport recent despre controalele terminate în iulie 2023. Citește articolul