Plătitorii de TVA vor avea și mai multe obligații de declarare a operațiunilor, după modificarea declaraţiei 394, deși autoritățile susțin că au simplificat-o. Practic, crește atât volumul de informații, cât și nivelul de detaliere al acestora. Contexpert a analizat noile prevederi și a inventariat efectele pe care le vor produce în practica de zi cu zi a contabilității și a societăților. Citește articolul
Până la 1 ianuarie 2016, toate firmele din România ar fi trebuit să aibă o analiză a riscurilor de securitate. În lipsa acestei analize, care poate fi realizată numai de auditori acreditați, ele riscau să primească amenzi de până la 10.000 de lei. Cu toate acestea, la final de 2015, Guvernul a decis prorogarea termenului de la care urma să intre în vigoare obligativitatea unei astfel de analize de risc. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat modelul documentului pe care inspectorii antifraudă îl vor folosi, de la 1 ianuarie 2016, la finalul controalelor efectuate la firme. Citește articolul
Pentru rambursarea de TVA, Fiscul efectueaza inspectia fiscala anterior sau ulterior aprobarii acesteia, dupa ce realizeaza o analiza de risc, conform Codului de procedura fiscala. Mai exact, avand in vedere ca reglementarile privind solutionarea cererilor de rambursare de TVA erau neclare, au fost introduse prevederi speciale, care detaliaza cum autoritatile fiscale pot decide gradul de risc al unui contribuabil. Noile reguli se aplica incepand cu luna aprilie. Citește articolul
Fiscul selecteaza contribuabilii pentru inspectia fiscala pe baza unei analize de risc, dupa cum se precizeaza in Codul de procedura fiscala. Totusi, acest mod de selectie este inca neclar, ne-a declarat Luciana Rainov, Associate la casa de avocatura Biris Goran. Pe de alta parte, reprezentantii Fiscului ne-au mentionat ca analiza de risc este un proces de evaluare permanenta, astfel incat si criteriile pot fi schimbate pe parcurs. Citește articolul