Ordonanța transportului alternativ, așa cum este cunoscut oficial ridesharing-ul la noi, prevede anumite costuri pentru autorizarea unei mașini. Însă acestea sunt doar costurile minime implicate de procedură, cel puțin teoretic, deoarece vor putea interveni și alte costuri. Citește articolul
Ridesharing-ul (sau transportul alternativ, cum este cunoscut oficial la noi) este reglementat, mai nou, prin ordonanță de urgență. Acest act prevede că șoferii care lucrează pentru aplicațiile precum Uber sau Bolt au aproximativ patru luni ca să intre în legalitate, proces ce va implica parcurgerea mai multor pași. Citește articolul
În viitor, entitățile care oferă servicii de plată vor fi nevoite să implementeze măsuri suplimentare de autentificare a clienților care le utilizează serviciile. În concret, măsurile respective se vor baza pe cel puțin două dintre următoarele: parole sau PIN-uri; utilizarea de dispozitive; utilizarea de elemente caracteristice unei persoane (precum recunoaștere facială sau amprente, de exemplu). Obligațiile de garantare a unor astfel de măsuri sunt incluse într-un proiect de lege adoptat recent de Senat. Citește articolul
Inspectorii sanitari veterinari și pentru siguranța alimentelor au început controalele la malul mării, potrivit unui comunicat de presă emis de Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA). Controalele se vor încheia pe 30 august, la finalul sezonului estival. Citește articolul
Facilitățile fiscale din domeniul construcțiilor se stabilesc, printre altele, în funcție de cifra de afaceri pe care o au angajatorii. Dacă acum regula este că cifra de afaceri de 80% din construcții trebuie calculată lunar pentru anul curent, din iulie 2019 ea se va calcula pe anul anterior pentru anul curent, conform unei ordonanțe recent apărute în Monitorul Oficial. Firmele din domeniul construcțiilor beneficiază, între 2019 și 2028, de taxe salariale reduse pentru salariații proprii. Citește articolul
Dezvoltatorii imobiliari ar putea primi autorizația de construire numai după ce asigură accesul la viitoarele clădiri, printr-un drum asfaltat, potrivit unui proiect de act normativ înregistrat recent la Senat pentru dezbatere. Această măsură ar putea elimina o parte din situațiile întâlnite în prezent, în care dezvoltatorii finalizează imobilele și vând apartamentele din aceste clădiri, dar "uită" să le asigure celor ce se mută în clădirile construite de ei și un acces decent la clădire. Citește articolul
Taxa de autostradă pe care deținătorii de mașini trebuiau să o plătească în Germania (sub forma unei viniete) a fost considerată discriminatorie, de către Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Discriminarea exista din cauză că, în fapt, deținătorilor de mașini înmatriculate în Germania le era rambursată taxă plătită, în timp ce celor din alte state membre ale Uniunii Europene (UE) nu. Astfel, firmele românești care, pentru transport de mărfuri sau prestări de servicii, trebuie să folosească autostrăzile germane s-ar putea să nu mai trebuiască să plătească taxa în cauza. Acest lucru nu este garantat, însă. S-ar putea la fel de simplu doar să scadă prețul unei astfel de taxe sau să rămână la fel. Doar că și germanii vor avea de plătit, de acum, o astfel de taxă, pentru a nu mai exista discriminare. Citește articolul
Deseori, contractele încheiate între companii nu sunt respectate de una dintre părți, ceea ce conduce la declanșarea unor acțiuni în instanță. În această situație se regăsesc firmele care au înstrăinat printr-o modalitate sau alta un bun și nu îl mai pot recupera din cauza refuzului actualului posesor. Citește articolul
Parlamentarii au decis miercuri că firmele care au automate comerciale, prin intermediul cărora se vând produse sau servicii, vor fi obligate să și le doteze anul acesta cu aparate de marcat cu jurnal electronic. Totuși, dotarea cu acest nou tip de aparat va fi posibilă numai după ce Guvernul va stabili configurația și caracteristicile acestuia și după ce distribuitorii vor obține autorizarea de a-l pune pe piață. Citește articolul
Legal vorbind, primăriile se pot găsi în situația de a intra în criză financiară sau în insolvență. Însă, spre deosebire de o afacere, o primărie cu datorii nu poate falimenta (adică nu se poate desființa), ci aceasta aplică întotdeauna un plan de redresare, până revine la o situație financiară normală. Discuția vine în contextul în care mai mulți primari din România au vorbit deschis despre problemele financiare pe care le au pentru că Guvernul nu le-a virat banii din bugetul statului pentru anul 2019. Primarul general al Capitalei a mers mai departe și a spus chiar că Bucureștiul se află în „faliment nedeclarat”. Citește articolul