În ultima vreme, autoritățile ne-au obișnuit cu numeroase modificări legislative oficializate pe final de an și care să se aplice de la 1 ianuarie, Ordonanța de urgență 114 fiind numai cel mai recent exemplu major. Chiar și în aceste condiții, sunt anumite chestiuni de care o firmă poate ține cont pentru a-și planifica, măcar orientativ, activitatea și bugetul din anul 2020. Citește articolul
Firmele al căror obiect de activitate presupune un contact permanent cu clienții ar trebui să poată face dovada că efectuează periodic operațiuni de dezinfecție, dezinsecție și deratizare. Reglementările de la noi impun inclusiv periodicitatea cu care ar trebui făcute dezinsecțiile și deratizările de către unitățile de folosință publică, iar sancțiunile ce pot fi aplicate celor care sunt obligați să le facă și le neglijează pot ajunge și la 8.000 de lei. Citește articolul
Piața de capital românească este considerată, de acum, „piață emergentă”, de către FTSE Russell, o entitate specializată în servicii financiare și care, printre altele, clasifică și piețele de capital. Practic, piața de capital românească a fost ridicată la statutul de „piață emergentă”, de la statutul de „piață de frontieră”. Conform unui comunicat al Bursei de Valori București (BVB), acest lucru înseamnă, printre altele, mai multe oportunități de finanțare pentru companiile românești listate la bursă, întrucât vor veni tot mai mulți investitori aici. Citește articolul
Șoferii care lucrează pentru aplicațiile de ridesharing pot începe procedura intrării în legalitate chiar dacă acestea încă n-au fost avizate oficial de Ministerul Comunicațiilor. Mai precis, autorizația de transport alternativ și copiile conforme ale acesteia se pot obține fără a avea un contract cu o aplicație de transport alternativ. Numai ecusonul de transport alternativ poate fi obținut după semnarea unui contract. Citește articolul
Ordonanța privind protecția consumatorilor va sancționa informarea incorectă, imprecisă sau făcută doar verbal de către dezvoltatorii imobiliari clienților la vânzarea unor locuințe, potrivit unei propuneri a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Dezvoltatorii care nu-și îndeplinesc obligația de informare așa cum trebuie vor risca amenzi și de peste 200.000 de lei. Citește articolul
Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a publicat, pe site-ul propriu, formularul pe care firmele trebuie să îl utilizeze pentru a indica beneficiarul real. Această obligație a apărut în noua lege pentru prevenirea spălării de bani și a finanțării terorismului și obligă orice firmă să arate cine beneficiază de pe urma tranzacțiilor acelei firme. Nerespectarea acestei obligații poate atrage amenzi de până la 10.000 de lei. Citește articolul
La începutul anului, autoritățile au propus stabilirea unor amenzi drastice pentru comercianții care încalcă legislația protecției consumatorilor, care să fie stabilite ca procent din cifra de afaceri. Totuși, după dezbaterile publice, la nouă luni distanță, măsurile inițiale au fost îmblânzite, astfel că amenzile vor fi fixe și vor fi aplicate în funcție de cât de mare e cifra de afaceri a comercianților. Citește articolul
Inserarea de clauze abuzive în contractele cu consumatorii ar putea fi sancționată în curând cu amenzi mult mai mari decât cele care se pot da în prezent, potrivit unei inițiative a Autorității Naționale de Protecția Consumatorului (ANPC). Pentru fiecare clauză abuzivă, băncile și ceilalți profesioniști ar putea primi amenzi de până la 100.000 de lei. Citește articolul
Guvernul a avut 60 de zile la dispoziție să vină în dezbatere cu o serie de norme care să pună în aplicare o noutate legislativă impusă firmelor cu automate comerciale: aceea ca, până la finele acestui an, să le echipeze obligatoriu cu aparate de marcat cu jurnal electronic. Dar nu a făcut-o, ceea ce face greu de imaginat respectarea de către aceste firme a obligației impuse prin lege vara asta. Citește articolul
Firmele românești ale căror activitate are legătură cu Marea Britanie (de exemplu, se aprovizionează cu bunuri de acolo pe care, apoi, le distribuie în România sau oriunde în Uniunea Europeană - UE) trebuie să țină cont de o serie de aspecte legate de ieșirea Marii Britanii din UE. Pentru aceasta, Comisia Europeană a emis o comunicare unde abordează probleme precum importul de bunuri din Marea Britanie în UE, chestiunea TVA-ului sau alte aspecte economice relevante. Citește articolul