Inclusiv profesioniștii pot cere deja să le fie reduse facturile la energie în timpul sezonului rece, așa cum reiese dintr-o schemă de ajutor dată recent de autorități. Conform normelor procedurale ale schemei, ce au fost oficializate sâmbătă, vizate sunt zeci de categorii de profesioniști - de la contabili, consultanți fiscali, executori, avocați și notari până la medici, dentiști, fizicieni, asistenți sociali și psihologi. Toți aceștia pot depune cererile pentru a le fi micșorate facturile începând cu consumul pe noiembrie 2021. Citește articolul
Formularul necesar pentru solicitarea indemnizației pentru întreruperea totală sau parțială a activității a celor care au contracte de drepturi de autor sau drepturi conexe a fost modificat joi, printr-un ordin al Ministerului Muncii și Protecției Sociale (MMPS). Celelalte formulare pentru indemnizațiile acordate prin intermediul OUG 111/2021 au rămas neschimbate. Indemnizația este acordată până la finalul anului pentru cei cu activitatea întreruptă total sau parțial ca urmare a măsurilor luate de Guvern prin actele normative privind prelungirea stării de alertă sau ca urmare a îmbolnăvirilor provocate de virusul SARS-CoV-2. Citește articolul
Contabilii, consultanții fiscali, auditorii financiari și evaluatorii autorizați fac parte dintre specialiștii care pot identifica, în funcție de anumite indicii, care dintre clienții lor prezintă un risc ridicat de spălare a banilor, potrivit unui ghid publicat recent de către Oficiul Național pentru Prevenirea și Combaterea Spălării Banilor (ONPCSB). Aceștia sunt, potrivit legii, entități raportoare și sunt obligați să raporteze anumite tranzacții către ONPCSB, în funcție de situația pe care o întâlnesc în practică. Citește articolul
Atunci când își stabilesc venitul net anual din activități independente, persoanele fizice autorizate (PFA) au dreptul să scadă anumite cheltuieli din venitul brut, conform Codului fiscal. În funcție de legea fiscală, PFA-urile trebuie să verifice în ce categorie se încadrează cheltuielile pe care vor să le scadă: deductibile ori nedeductibile. Dar și în cazul cheltuielilor deductibile avem două subcategorii: cele ce se pot deduce integral și cele sunt deductibile doar parțial. Citește articolul
Personalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) care se ocupă de verificarea situației fiscale personale va folosi legitimații noi, conform unui ordin al ANAF publicat luni în Monitorul Oficial. Totuși, inspectorii pot folosi mai departe, timp de șase luni, legitimațiile actuale, până când acestea vor fi înlocuite. Citește articolul
Cei care folosesc aparatele de marcat cu jurnal electronic au de îndeplinit anumite obligații fiscale în privința acestora atunci când sunt radiați de la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), indiferent ce decid să facă cu respectivul aparat după radiere - îl înstrăinează sau nu. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a oferit în mai multe rânduri lămuriri cu privire la situația de radiere a persoanelor fizice autorizate (PFA). Citește articolul
PFA-urile, întreprinderile individuale (II), întreprinderile familiale (IF), cabinetele medicale individuale și alte entități vor fi scutite de depunerea fișierului standard de control fiscal (SAF-T), potrivit unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat marți în Monitorul Oficial, care se va aplica efectiv din 1 ianuarie 2022. Citește articolul
Acordate în principal în contextul pandemic, al stării de alertă, dar nu numai, persoanele fizice autorizate (PFA) pot beneficia în egală măsură cu firmele de unele măsuri și mecanisme date/prelungite de stat în ultimul an: în relația cu autoritățile, ajutoare de stat, dar și măsuri în relația cu proprii angajați, dacă au contracte de muncă încheiate în calitate de angajatori. Citește articolul
Persoanele fizice autorizate (PFA) care desfășoară activități economice în mod independent, persoanele fizice care exercită profesii liberale, asocierile și alte entități fără personalitate juridică și persoanele fizice trebuie să prezinte, la momentul solicitării a diverse documente precum cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscală, certificatul de stabilire a rezidenței fiscale, ori la momentul înregistrării în scopuri de TVA, o serie de acte care trebuie completate, depuse sau prezentate autorităților, potrivit unui ghid publicat astăzi de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Vă prezentăm, în continuare, care este documentația aferentă principalelor documente de interes pentru PFA-uri și pentru celelalte categorii de contribuabili amintite mai sus, în conformitate cu ultimele actualizări intervenite în anul 2021. Citește articolul
Ajutorul dat de stat celor care intră în concediul de creștere a copilului e menit să acopere o necesitate financiară pentru cei care se retrag din câmpul muncii o perioadă, pentru a sta cu cei mici. De aceea, în ordonanța care stabilește oferirea indemnizației de concediu de creștere a copilului (CCC) există o limită de venituri anuale pe care le pot obține beneficiarii indemnizației simultan cu ajutorul de la stat. Acele venituri trebuie să rezulte însă din desfășurarea efectivă a unei activități. Citește articolul