Proprietarii de clădiri incluse în circuitul economic pot beneficia de o reducere a impozitului pe proprietate în anumite condiții, în baza unui act normativ adoptat în contextul pandemiei de COVID-19 care, însă, a lăsat la latitudinea autorităților locale să decidă dacă acordă sau nu această facilitate, în ce cuantum și pentru ce perioadă. Termenul pentru depunerea cererii de accesare a facilității este 15 septembrie 2020. În ce măsură au răspuns autoritățile locale la această provocare și ce condiții trebuie îndeplinite pentru a obține reducerea de impozit? Citește articolul
Angajatorii din domeniul transportului de marfă și de persoane vor beneficia, până în anul 2028, de facilități fiscale (taxe salariale mai mici pentru șoferii angajați), se arată într-o propunere legislativă adoptată azi la Senat. În același timp, pentru acest domeniu de activitate va exista un salariu minim brut diferențiat. Ideea este de a pune pe picior de egalitate domeniul transporturilor cu cel al construcțiilor, pentru care regulile respective se aplică deja. Citește articolul
Pentru că sectorul turismului e unul din cele mai afectate de efectele coronavirus și de măsurile luate de stat pentru a limita răspândirea virusului, în Parlament a fost inițiat în iunie un proiect de lege prin care se dorește acordarea unor facilități pentru firmele din acest domeniu. Beneficiile propuse sunt multiple, începând cu măsuri de ordin fiscal și terminând cu măsuri de susținere a activității turistice, prin diverse modalități. Senatul nu a mai apucat să voteze proiectul și a fost adoptat astfel tacit. Citește articolul
Proiectul de ordonanță de urgență (OUG) la care lucrează, în acest moment, Guvernul, pentru a încuraja capitalizarea firmelor, prin acordarea de reduceri la plata impozitului (pe profit, micro sau specific) s-ar putea dovedi a fi util pentru acestea, inclusiv pentru acelea care au planuri de investiții. Spre deosebire de alte încercări, în trecut, de a se preveni decapitalizarea firmelor (multe cu caracter sancționator), prezenta încurajează firmele să urmărească majorarea capitalului social, fără să sufere consecințe în caz că nu o fac. Citește articolul
Prin octombrie 2019, șefa Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) anunța că urmează să vadă lumina un proiect de act normativ care stabilește bonificații pentru contribuabilii corecți și că sistemul ar urma să se aplice, poate, de la 1 ianuarie. S-a scurs anul 2019 și procedura nu a apărut, s-a scurs deja mai bine de jumătate din anul curent și - nimic. Într-un document realizat la nivelul Executivului vedem însă că facilitățile fiscale pentru bunii plătitori și lista albă a contribuabililor ar fi gata deja. Citește articolul
Întrucât dovada transportului între state membre este una dintre condițiile substanțiale pentru acordarea scutirii de TVA, Uniunea Europeană (UE) a stabilit un set de documente specifice care pot constitui dovada transportului intracomunitar. Documentația necesară diferă, însă, dacă părțile implicate în tranzacții (vânzătorul, transportatorul, cumpărătorul) sunt afiliate sau nu. Citește articolul
Printr-o sentință definitivă recentă, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) este obligată să ramburseze taxa pe valoare adăugată (TVA) în cuantum de peste 16 milioane de lei, în beneficiul unei companii active pe piața internațională imobiliară, la care se adaugă și dobânzi de peste 10 milioane de lei. Citește articolul
Fiscul a publicat lista datornicilor pentru trimestrul al doilea al anului 2020, respectiv pentru perioadele aprilie-iunie. Lista poate fi consultată pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
După numai un an de la apariția sa, așa-zisa taxă pe lăcomie, adică taxa pe activele financiare ale băncilor, a fost eliminată din legislație, conform Ordonanței de urgență a Guvernului 1/2020, care se aplică din 9 ianuarie. Pentru anul 2019, ea trebuie însă declarată și achitată, termenul fiind 25 august. Citește articolul
Începând din august 2020, plătitorii de impozit micro, plătitorii de impozit pe profit și PFA-urile vor putea să scadă cheltuielile curente cu achiziția caselor de marcat cu jurnal electronic din impozitul datorat la stat. Totodată, plătitorii de impozit specific sunt și ei vizați de facilitate, începând cu aparatele puse în uz din acest an. Până acum, exista o facilitate disponibilă numai pentru microîntreprinderi, dar diferită de cea nouă (scăderea valorii caselor de marcat din baza impozabilă). Folosirea aparatelor este obligatorie pentru cei care vând produse sau prestează servicii direct către populație. Citește articolul