Încă din anul 2019, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Mirela Călugăreanu, anunța cu entuziasm că a mai descoperit "un focar" de evaziune fiscală (că tot este la modă termenul), în problematica acordării de către companii a tichetelor cadou către salariați, dar mai ales către alte persoane care nu au relații salariale cu acestea. Problema, deși simplă la prima vedere, capătă o notă dramatică pentru mediul de afaceri în momentul în care inspectorii ANAF/Antifraudă forțează legile în vigoare și fac abuz de puterea de apreciere pe care le-o oferă Codul fiscal și Codul de procedură fiscală, interpretând eronat, după părerea noastră, anumite texte legale, cu scopul de a impune suplimentar tichetele cadou acordate în afara relației angajat-angajator cu contribuții la sistemul public de asigurări sociale (CAS – 25%) și la sistemul public de asigurări sociale de sănătate (CASS – 10%). Citește articolul
Criza provocată de epidemia de coronavirus începe să-și facă simțită prezența și în activitatea curentă a fiscaliștilor. Practic, începând cu raportările contabile semestriale la 30 iunie 2020 și continuând cu situațiile financiare interimare și situațiile financiare aferente anului 2020, criza influențează în mod direct și actele contabile ce reflectă activitatea companiilor. Citește articolul
Reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice (MFP) au pus luni la dispoziția contribuabililor un document în care explică ce regim contabil și fiscal se aplică la amortizare, în perioada de închidere/suspendare a activității din cauza stării de urgență/alertă, și la sumele primite de angajatori pentru șomajul tehnic (OUG 30/2020) și pentru liberele plătite ale părinților (Legea 19/2020). Citește articolul
În contextul în care companiile primesc bani de la stat pentru a plăti indemnizațiile de șomaj tehnic ale salariaților pentru care au suspendat contractele de muncă, din cauza întreruperii temporare a activității, este important de știut, conform experților contabili, ce tratament contabil se aplică acestor sume. Citește articolul
Dacă ești antreprenor sau manager de afacere, cunoștințele despre contabilitate sunt un plus în evoluția businessului tău și te vei simți mai sigur pe ceea ce faci, cu o viziune mai clară asupra strategiilor de dezvoltare. De asemenea, și tu, viitorule student, dacă ești în căutarea unui nou domeniu de studiu sau ești dornic să îți începi cariera într-o lume a cifrelor. Credem că informațiile despre ce înseamnă contabilitatea primară, pe care noi ți le vom prezenta, îți vor capta interesul și te vor ajuta să iei o decizie. Citește articolul
Într-un material anterior, am văzut tratamentul contabil al reducerilor comerciale şi financiare. Astăzi, vă propunem să vedem şi tratamentul fiscal, din punct de vedere al calculului atât al impozitului pe profit, cât şi al impozitului pe venitul microîntreprinderilor. Citește articolul
Auzim des în practică despre reduceri comerciale şi reduceri financiare, de multe ori sub simpla denumire de discount. Însa, din punct de vedere contabil şi fiscal, cele două tipuri de reduceri acordate clienţilor au tratament diferit. O lăsăm pe Cătălina Mocanu, director economic la CIEL România, să ne prezinte mai multe informaţii despre reducerile comerciale şi despre cele financiare. Citește articolul
Ministerul Finantelor Publice a elaborat recent un proiect de ordin prin care propune un nou tratament contabil in cazul operatiunilor de reorganizare. De asemenea, se exemplifica modul de reflectare in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor comerciale, precum si retragerea sau excluderea unor asociati din cadrul societatilor comerciale. Citește articolul
In vederea incadrarii corecte din punct de vedere al normalizarii contabile a cheltuielilor si veniturilor in avans versus sume reprezentand avansuri incasate si platite trebuie sa tinem cont de prevederile OMFP 3055 din 2009 astfel: Citește articolul