Atunci când vine vorba despre reducerile de preț acordate ulterior, baza de impozitare a TVA-ului se poate ajusta în mai multe situații decât până acum, conform unor noi modificări operate pentru a alinia Codul fiscal cu legislația și jurisprudența UE. Specialiștii spun că schimbările sunt importante și că erau așteptate de mediul de afaceri, însă există unele neclarități care ar trebui tranșate prin norme de aplicare. Citește articolul
Reducerile comerciale se numără printre aspectele pe care inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) le pot avea în vizor la controalele derulate la contribuabili în 2024. În cazul unei recalificări, însă, impactul poate fi nu doar la TVA și la impozitul pe profit, ci și la nou-introdusul impozit minim pe cifra de afaceri (IMCA), spun specialiștii. Citește articolul
Sediile fixe, deducerea TVA, taxele de reziliere, neconcordanțele din documentele fiscale și reducerile comerciale se numără printre subiectele care pot prezenta interes, în 2024, în cadrul controalelor de TVA derulate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), spun fiscaliștii. Citește articolul
Legislația națională stabilește reguli stricte pentru ca informațiile privind produsele și serviciile, inclusiv prețurile, să fie afișate clar și corect, pentru a permite consumatorilor să facă alegeri informate. Sunt definite diverse tipuri de vânzări la preț redus, cum ar fi vânzările de lichidare, promoționale și altele, fiecare având reguli specifice pentru protejarea consumatorilor și asigurarea corectitudinii tranzacțiilor. De exemplu, vânzările de lichidare sunt permise de două ori pe an pentru stocurile sezoniere și trebuie să respecte anumite condiții, în timp ce vânzările promoționale pot avea loc oricând și necesită transparență în ceea ce privește prețurile reduse comparativ cu cele anterioare. Citește articolul
Pentru a profita de reducerile de Black Friday și a-și proteja interesele, consumatorii trebuie să se informeze în detaliu despre produsele pe care intenționează să le cumpere și să fie atenți la toate aspectele, în special în timpul marilor evenimente de reducere a prețurilor. De asemenea, este recomandat să verifice prețurile prin consultarea site-urilor de comparație de prețuri, care au îmbunătățit mult transparența prețurilor și reducerilor oferite de magazinele online. În cele ce urmează puteți găsi toate informațiile necesare evitării unor situații neplăcute, dar și cu privire la ceea ce puteți face într-un astfel de caz. Citește articolul
Un proiect de ordonanță a Guvernului ce va transpune spre final de mai o directivă europeană va obliga comercianții din România să respecte reguli stricte privind afișarea reducerilor de preț. Același proiect va oferi o definiție și pentru ce înseamnă vânzările în regim de outlet și care sunt obligațiile aferente în materia reducerilor prezentate. Citește articolul
Într-un viitor nu foarte îndepărtat, comercianții de la noi vor putea fi obligați să adopte o transparență mai mare a prețurilor reduse. În scopul protecției consumatorilor, la nivelul Uniunii Europene (UE) a primit undă verde obligarea comercianților să afișeze prețul cel mai scăzut practicat o perioadă de timp înainte de aplicarea reducerii. Citește articolul
Într-un material anterior, am văzut tratamentul contabil al reducerilor comerciale şi financiare. Astăzi, vă propunem să vedem şi tratamentul fiscal, din punct de vedere al calculului atât al impozitului pe profit, cât şi al impozitului pe venitul microîntreprinderilor. Citește articolul
Auzim des în practică despre reduceri comerciale şi reduceri financiare, de multe ori sub simpla denumire de discount. Însa, din punct de vedere contabil şi fiscal, cele două tipuri de reduceri acordate clienţilor au tratament diferit. O lăsăm pe Cătălina Mocanu, director economic la CIEL România, să ne prezinte mai multe informaţii despre reducerile comerciale şi despre cele financiare. Citește articolul
Retailerii din mediul online ar putea fi obligați, în viitor, să afișeze pe platformele pe care le folosesc modificările prețurilor de referință pe care le prezintă consumatorilor ca reduse, aflăm dintr-un comunicat recent al Consiliului Concurenței. Instituția a făcut anunțul în contextul în care, într-o anchetă derulată în preajma reducerilor de Black Friday din anul precedent, a observat politicile înșelătoare ale comercianților din online la prezentarea prețurilor reduse. Citește articolul