Atunci când vine vorba despre reducerile de preț acordate ulterior, baza de impozitare a TVA-ului se poate ajusta în mai multe situații decât până acum, conform unor noi modificări operate pentru a alinia Codul fiscal cu legislația și jurisprudența UE. Specialiștii spun că schimbările sunt importante și că erau așteptate de mediul de afaceri, însă există unele neclarități care ar trebui tranșate prin norme de aplicare. Citește articolul
Încă de la finalul lunii mai a acestui an, comercianții care oferă reduceri au obligația să afișeze, pe lângă prețul redus, și cel mai mic preț practicat pentru respectivul produs în ultimele 30 de zile. Acest lucru este menit să scoată la iveală ofertele înșelătoare, mai ales în contextul actual de Black Friday. Nerespectarea acestei obligații le poate aduce vânzătorilor cele mai mari amenzi care pot fi acordate pe baza cadrului legislativ aplicabil în materia prețurilor produselor. Citește articolul
Practica unora dintre comercianți de a ridica prețurile produselor doar pentru a oferi un preț mai mic cu ocazia reducerilor de Black Friday și care, în realitate, nu indică nicio schimbare a prețului respectiv poate fi reclamată de către consumatori și sancționată de către autorități. Ținând cont de faptul că, peste numai câteva zile, începe perioada cu cele mai mari reduceri de preț din an, iată cum poate fi reclamată această practică a magazinelor care încearcă să-și păcălească clienții. Citește articolul
Din ordonanța privind comercializarea produselor și serviciilor de piață ar urma să dispară numeroase formalități impuse acum antreprenorilor și al căror efect este anticoncurențial și contrar intereseor consumatorilor, conform unei recente propuneri legislative. Concret, vorbim de cerințe precum absolvirea unui curs pentru a desfășura activități de comerț, de interdicția vânzărilor în pierdere, de birocrația impusă la vânzările de soldare sau de lichidare, cele cu preț redus și altele asemenea. Citește articolul
Mai multe prevederi care au apărut în dezbatere încă de prin 2019 au văzut „lumina” luna aceasta - vorbim de două acte normative, o ordonanță și o hotărâre de Guvern, care au apărut în Monitorul Oficial și care se vor aplica de sâmbăta asta, iar cei vizați sunt comercianții din aproape toate mediile de vânzare. Iar, dacă tot suntem la final de lună, ne uităm și la alte două acte normative apărute luna asta ce vizează plățile cu cardul și pe cele ramburs. Citește articolul
Pentru a ne alinia imperativelor europene, cei care comercializează produse vor fi obligați să afișeze la raft, pe lângă reducere, cel mai mic preț practicat pentru produsul redus în ultimele 30 de zile, potrivit HG adoptate de Guvern și publicate joi în Monitorul Oficial. Nerespectarea noilor reguli va atrage amenzi de până la 30.000 de lei. Deși noua reglementare fusese pusă mai demult în dezbatere, acum peste un an, acesta vine să transpună o directivă europeană abia acum, iar întârzierea Guvernului înseamnă pentru comercianți alinerea la noile reguli într-un timp extrem de scurt. Citește articolul
Un proiect de ordonanță a Guvernului ce va transpune spre final de mai o directivă europeană va obliga comercianții din România să respecte reguli stricte privind afișarea reducerilor de preț. Același proiect va oferi o definiție și pentru ce înseamnă vânzările în regim de outlet și care sunt obligațiile aferente în materia reducerilor prezentate. Citește articolul
Reducerile de Black Friday seamănă destul de mult, dacă ne uităm în urmă câțiva ani: sunt comercianți care, deși atenționați an de an că procedează nu doar neconcurențial, dar și contrar normelor stabilite pentru protecția consumatorilor, continuă să prezinte reduceri care sunt înșelătoare pe platformele de achiziții online sau la raft. Recenta amendă aplicată de Protecția Consumatorului unui mare comerciant din România ne demonstrează un lucru: că e datoria noastră, de fapt, în calitate de consumatori, să fim atenți să nu fim înșelați de vânzător. Citește articolul
Black Friday reprezintă pentru mulți comercianți o oportunitate foarte bună de a-și crește vânzările, expunerea pe piață și de a-și atrage clienți noi. În același timp, dezavantajul e că, în această perioadă de reduceri, crește și riscul de litigii în care poate fi implicat un comerciant. Fie că vorbim de probleme cu comenzile (livrare nefăcută la timp, stoc inexistent etc.), fie că vorbim de salariați nemulțumiți de faptul că trebuie să lucreze în zile de sărbătoare (de exemplu, de Sfântul Andrei), firmele ar putea să ajungă mai ușor în instanță, pentru ce se întâmplă de Black Friday, decât în mod obișnuit. Citește articolul
Într-un viitor nu foarte îndepărtat, comercianții de la noi vor putea fi obligați să adopte o transparență mai mare a prețurilor reduse. În scopul protecției consumatorilor, la nivelul Uniunii Europene (UE) a primit undă verde obligarea comercianților să afișeze prețul cel mai scăzut practicat o perioadă de timp înainte de aplicarea reducerii. Citește articolul