avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 776 soluții astăzi
Acasă Subiect: comunicare decizie concediere
Subiect: comunicare decizie concediere
ACCES PREMIUM

Formalități și termene de respectat în cazul concedierilor

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 August 2022 | 0 | 2013 | Timp de citire: 4 min.

Concedierea salariatului poate interveni pentru mai multe motive, iar angajatorii trebuie să fie atenți la condițiile, formalitățile și termenele impuse de legiuitor acolo unde e cazul. Astfel, orice angajator aflat în situația unei concedieri trebuie să știe: dacă în decizie trebuie cuprinse anumite chestiuni, astfel încât să nu-i fie anulată în instanță, care e termenul în care trebuie emisă decizia, când și cum trebuie comunicată angajatului, ce trebuie transmis în Revisal și documentul ce trebuie eliberat obligatoriu angajatului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Importanța criteriilor obiective de selecție în vederea concedierii salariatului din motive neimputabile

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
5 Aprilie 2022 | 1 | 3520 | Timp de citire: 3 min.

Cererea de către salariați a unor drepturi legale, cum sunt concediile de odihnă sau medicale, de orice tip, sau zilele libere plătite pentru școala online, nu trebuie reprezinte unul dintre criteriile de departajare a unor angajați aflați pe aceleași poziții atunci când angajatorul trebuie să facă concedieri ca urmare a unei restructurări. Criteriile de selecție a angajaților vizați de concedieri trebuie să fie unele obiective și demonstrabile, în caz contrar se poate ajunge la repunerea salariatului în situația dinainte de către o instanță și chiar la plata unor daune morale de către angajator. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dacă decizia de concediere produce efecte de la data comunicării ei salariatului, când trebuie transmisă încetarea contractului?

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
8 Martie 2022 | 0 | 4412 | Timp de citire: 4 min.

Codul muncii prevede momentul când decizia de concediere produce efecte - comunicarea ei angajatului - dar acesta nu e ușor de anticipat întotdeauna de angajator, situațiile fiind variate în practică. Iată de ce e important să analizăm acest moment și de ce să nu trimitem angajatului adeverința și extrasul din registrul evidenței salariaților în același timp cu decizia de concediere.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Salariații pot fi concediați și prin e-mail, însă doar în anumite condiții

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Ianuarie 2017 | 12 | 118107 | Timp de citire: 5 min.

Angajatorul este îndreptățit să transmită decizia de concediere a unui salariat și prin intermediul e-mail-ului, a stabilit Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) printr-o decizie apărută recent în Monitorul Oficial. Mai exact, judecătorii au considerat că această modalitate de comunicare a documentului este legală, însă numai dacă sunt respectate anumite condiții. Citește articolul