Adeverința de vechime în muncă este un document esențial pentru lucrători în numeroase contexte. Din acest motiv, este important de știut care sunt obligațiile angajatorilor în privința eliberării acestui document, ce informații trebuie să conțină și cum poate fi obținută în cazul în care angajatorul a intrat în insolvență sau a fost desființat. În plus, angajații trebuie să fie atenți când solicită adeverința întrucât există angajatori care impun tarife pentru eliberarea acestora, deși legea interzice acest lucru. Citește articolul
Majorarea salariului minim prin hotărâre de Guvern implică și anumite formalități pe care angajatorii le au de făcut în următoarea perioadă. Pe scurt, ce ar trebui avut în vedere: Citește articolul
Legea stabilește că angajatorii au obligația de a încheia și de a înregistra contractele individuale de muncă înainte ca angajații să înceapă efectiv activitatea. Conform Codului muncii, prestarea oricărei activități de către lucrător presupune, anterior, încheierea unui contract individual de muncă, care să fie semnat de ambele părți și înregistrat în registrul general de evidență a salariaților (Revisal) cel târziu cu o zi lucrătoare înainte de începerea activității. Ignorarea acestor obligații sau formalități, cum le-ar numi mulți, atrage sancțiuni severe. Citește articolul
OUG nr. 93/2023 stabilește salariul minim brut pe țară garantat în plată pentru sectorul construcții, agricol și industria alimentară. Modificarea salariului minim trebuie transmisă în Revisal în termen de 20 de zile lucrătoare de la data producerii, adică până pe 28 noiembrie. Nerespectarea acestui termen poate fi sancționată cu amendă de la 5.000 la 8.000 lei. Citește articolul
Majorarea netaxabilă la salariul minim trebuie operată și la nivelul registrului general de evidență a salariaților, iar regula este aceeași care se aplică și la alte cazuri de modificări salariale. Citește articolul
Angajatorii privați au obligația de a transmite în Registrul general de evidență a salariaților toate contractele individuale de muncă pe care le încheie, modifică sau încetează. Totuși, nu orice persoană din firmă se poate ocupa de acest aspect, iar cele care o fac trebuie să fie desemnate în mod direct de către angajator. Pe de altă parte, firmele pot externaliza acest departament, care aduce cu sine alte obligații. Citește articolul
Informații legate de nivelul și specialitatea studiilor absolvite vor trebui introduse, în curând, în Registrul general de evidență a salariatului (Revisal), potrivit unei legi oficializate astăzi, însă pentru ca acest lucru să fie posibil este necesară o actualizare a registrului. În prezent, aceste informații pot fi trecute la mențiuni și apar la "Istoric salariat". Citește articolul
Codul muncii prevede momentul când decizia de concediere produce efecte - comunicarea ei angajatului - dar acesta nu e ușor de anticipat întotdeauna de angajator, situațiile fiind variate în practică. Iată de ce e important să analizăm acest moment și de ce să nu trimitem angajatului adeverința și extrasul din registrul evidenței salariaților în același timp cu decizia de concediere. Citește articolul
Creșterea salariului minim, de la 1 ianuarie 2022, înseamnă că angajatorii au de îndeplinit două obligații prin raportare la acel termen: o dată, transpunerea la nivel formal, în raporturile de muncă cu cei care erau deja plătiți cu minimul pe economie, a majorării aplicabile din ianuarie (obligație ce trebuia îndeplinită până la 31 decembrie 2021), iar a doua este raportarea schimbării în Revisal (ce trebuie îndeplinită până la 31 ianuarie 2022). Citește articolul
Dacă a fost introdus în mod greșit un contract de muncă în Revisal în contul unui alt angajator decât în contul celui corect, există o serie de pași care, dacă sunt urmați, pot duce la rezolvarea problemei. Citește articolul