Eliminarea din legislația caselor de marcat a cărții de intervenții și a contractului de service ar afecta serios activitatea firmelor și poate chiar a autorităților, avertizează reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România (PCSCMR). Măsura a fost propusă recent de Ministerul Economiei printr-un amplu document referitor la debirocratizarea activității mediului de afaceri. Citește articolul
În contextul intrării în vigoare, de la 1 iulie 2021, a regulilor noi de TVA pentru comerțul electronic în statele membre UE, marți a fost oficializată o procedură pentru folosirea unuia dintre cele trei regimuri speciale de TVA (UE, nonUE și de import). Totodată, avem și reguli privind renunțarea voluntară la regimuri ori excluderea din acestea de către autorități, precum și modalitatea de completare și gestionare a declarațiilor speciale de TVA. Regulile respective sunt incluse într-un ordin emis de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), ce este aplicabil din 7 septembrie 2021. Citește articolul
Începând de azi, vom regăsi în magazine o versiune complet nouă a etichetei energetice a Uniunii Europene (UE) pentru becuri și alte produse de iluminat, după ce, în martie, eticheta energetică se schimbase pentru produsele electronice. Astfel, de la cunoscuta clasificare A+ sau A++, conform scării aplicabile până acum, s-a revenit la o scară mai simplă: A-G, fiind eliminate, astfel, „+”. Asta înseamnă, transmit oficialii UE, că, cel puțin momentan, eticheta „A” va fi mai greu de pus pe unele produse. Citește articolul
După aproape doi de la implementarea sistemului de trasabilitate a produselor din tutun, conceput de Uniunea Europeană (UE) în vederea combaterii evaziunii fiscale, este de așteptat să se intensifice controalele în acest domeniu, autoritățile având ca punct de plecare informațiile introduse în sistem. Citește articolul
În contextul creșterii din ultima vreme a numărului de anunțuri privind vânzarea online a produselor de tutun, cei care comercializează țigări pe internet se pot aștepta la controale din partea autorităților, controale realizate în scopul combaterii vânzărilor ilegale, potrivit unui comunicat al Direcției Generale a Vămilor (DGV) publicat vineri pe site-ul instituției. Citește articolul
Producătorii locali de alimente și băuturi vor avea în curând o alternativă la clasicele piețe de producători, reiese dintr-un proiect de OUG inițiat recent de Ministerul Economiei. În esență, autoritățile vor să creeze cadrul legal pentru a permite apariția grupurilor REKO - adică vânzarea produselor direct către consumatori, fără intermediari, în baza comenzilor plasate online în avans. Citește articolul
Activitatea comercianților urmează să fie simplificată serios prin mai multe măsuri incluse într-un proiect de OUG inițiat azi de Ministerul Economiei. Aceste măsuri de debirocratizare ar veni după ce Guvernul deja a operat unele simplificări pe finalul anului trecut. Citește articolul
În contextul noilor reguli de TVA privind comerțul electronic aplicabile de la 1 iulie, formularul 085 a fost actualizat de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), pentru a putea fi folosit și de către persoanele impozabile din România care optează pentru stabilirea locului livrării în cazul vânzărilor intracomunitare de bunuri la distanță, potrivit unui ordin publicat marți în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Așadar, formularul menționat a fost adaptat la noile dispoziții legale care se aplicau deja. Citește articolul
În contextul în care Codul fiscal a fost modificat recent pentru a acomoda noile reguli de TVA pentru comerțul electronic, aplicabile, de la 1 iulie 2021, în toate statele membre UE, vă prezentăm prevederile referitoare la locul de prestare a serviciilor. Acestea sunt valabile, potrivit unei informări a Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice (DGRFP) Iași, atât în cazul în care prestatorul şi beneficiarul sunt stabiliţi în aceeaşi ţară, cât și în cazul în care aceștia sunt stabiliți în ţări diferite, însă există totuși diferenţe privind modul de declarare şi plată în cel de-al doilea caz. Citește articolul
Potrivit Legii 449/2003, care reglementează garanțiile produselor, atunci când apar probleme în funcționarea unui produs de folosință îndelungată aflat în garanție, comerciantul care l-a vândut este obligat să îl repare sau să îl înlocuiască în 15 zile calendaristice ori, dacă nu se poate, să-i restituie clientului prețul plătit. La prima vedere, pare simplu de calculat cât are acesta de așteptat: s-a stricat, anunță comerciantul și în 15 zile situația trebuie rezolvată. În realitate lucrurile nu stau chiar așa, termenul curgând diferit în funcție de natura produsului - de exemplu, perioada maximă în care trebuie reparată sau înlocuită o mașină de spălat rufe este mai scurtă decât cea în care trebuie adus la conformitate un telefon defect. În plus, în anumite situații clientul poate pretinde remedierea într-un interval mai mic decât cel precizat în legislație. Citește articolul