Potrivit Legii 449/2003, care reglementează garanțiile produselor, atunci când apar probleme în funcționarea unui produs de folosință îndelungată aflat în garanție, comerciantul care l-a vândut este obligat să îl repare sau să îl înlocuiască în 15 zile calendaristice ori, dacă nu se poate, să-i restituie clientului prețul plătit. La prima vedere, pare simplu de calculat cât are acesta de așteptat: s-a stricat, anunță comerciantul și în 15 zile situația trebuie rezolvată. În realitate lucrurile nu stau chiar așa, termenul curgând diferit în funcție de natura produsului - de exemplu, perioada maximă în care trebuie reparată sau înlocuită o mașină de spălat rufe este mai scurtă decât cea în care trebuie adus la conformitate un telefon defect. În plus, în anumite situații clientul poate pretinde remedierea într-un interval mai mic decât cel precizat în legislație. Citește articolul
Din septembrie, cei care vor intra într-o piaţă vor vedea, lângă orarul de funcţionare, un panou cu o serie de reguli care trebuie respectate de comercianţi, dar şi recomandări pentru clienţi, potrivit unui ordin al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) oficializat miercuri. Citește articolul
Autoritatea vamală nu solicită niciun fel de tarif sau taxă în scopul atribuirii numărului EORI, aceasta fiind realizată în mod gratuit, potrivit unei informări publicate luni pe site-ul Direcției Generale a Vămilor (DGV). Clarificarea vine în contextul în care, după apariția recentă a noilor reguli de TVA privind comerțul electronic în cadrul Uniunii Europene (UE), instituția a primit sesizări privind solicitarea, în numele DGV, a achitării anumitor taxe în acest sens. Citește articolul
Țara noastră trebuia să dea o lege specială pentru interzicerea practicilor comerciale neloiale în sectorul agroalimentar până la 1 mai 2021, dar proiectul inițiat în acest sens încă se află în lucru la Parlament. Din acest motiv, Comisia Europeană a anunțat marți că a deschis o procedură de infringement în urma căreia România riscă sancționarea. Interdicțiile sunt gândite pentru a proteja fermierii și furnizorii mici și mijlocii de abuzuri. Citește articolul
În contextul în care, de la 1 iulie, se aplică noi reguli de TVA privind comerțul electronic, vă prezentăm principalele criterii de care ar trebui să se țină cont în momentul în care se alege forma de organizare juridică în cazul comercializării online a bunurilor, când trebuie luată o decizie în sensul în care se optează fie pentru PFA, fie pentru SRL în scopul desfășurării acestei activități. Citește articolul
Dacă vând produse neambalate, fie direct, în magazine sau restaurante, fie pe internet, comercianții vor trebui să-și informeze clienții cu privire la prezenţa unor substanţe sau produse care pot cauza alergii sau intoleranţă în respectivele produse, potrivit unui ordin apărut în iunie, dar care se va aplica de la jumătatea acestei săptămâni. Citește articolul
Contractele încheiate pentru furnizarea sau prestarea de servicii se vor raporta exclusiv la prețuri și plăți în lei, nu în euro, conform unui proiect de lege ce este pe punctul de a fi adoptat de deputați (ca for decizional), după ce propunerea a primit un al doilea raport favorabil de adoptare. Totodată, se propune modificarea anumitor contracte actuale care se raportează la moneda unică europeană. Citește articolul
Normele care au modificat recent Codul fiscal cu noile reguli de TVA pentru comerțul electronic prevăd și introducerea unui mecanism special pentru declararea și plata TVA la import aplicabil atunci când nu se utilizează regimul de import. Printr-un ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat joi în Monitor, au apărut și condițiile în care solicitanții pot obține autorizația pentru aplicarea acestui mecanism special, precum și documentele necesare. Citește articolul
Luna iulie 2021 aduce termene și obligații de raportare importante pentru companii. Printre altele, avem implementarea unor noi reguli pentru comercianții de alimente neambalate, intrarea în vigoare a noilor reguli de TVA la comerțul electronic, declararea și plata impozitelor micro și pe profit pentru al doilea trimestru din 2021, măsuri suplimentare de relaxare pentru afaceri și altele. Iată, concret și în detaliu, la ce aspecte trebuie să fii atent în săptămânile următoare. Citește articolul
Deoarece regulile europene noi de TVA pentru comerțul electronic trebuie aplicate de la 1 iulie 2021 în toate statele UE, Codul fiscal se modifică printr-o ordonanță de urgență apărută aseară în Monitorul Oficial. În esență, se introduc două regimuri speciale de TVA pentru vânzarea de bunuri online (regimul UE și regimul pentru importuri), care pot fi folosite împreună cu ghișeul unic de TVA (One Stop Shop - OSS), o aplicație care simplifică foarte mult activitatea de declarare și plată a TVA-ului. Citește articolul