Agenția Națională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) ar urma să se reorganizeze, conform unei noi reglementări specifice, cuprinse într-o propunere legislativă ce se află acum aproape de votul decisiv la Senat. Printre altele, viitoarea lege ANPC va cuprinde un regim mai detaliat al sancționării celor care încalcă legislația de protecția consumatorilor, inclusiv un sistem de aplicare a unor amenzi mult mai mari. Citește articolul
Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pregătesc o strategie multianuală pe care o vor urma pentru a asigura o protecție sporită a consumatorilor. Aceasta conține și o secțiune dedicată exclusiv controalelor la comercianți, în care sunt detaliate succint principalele planuri pentru perioada 2021 - 2024. Citește articolul
Controalele fiscale la comercianții online se vor intensifica în anul 2021, conform unui document publicat recent de autorități, astfel încât avem o confirmare a faptului că operațiunea „Mercur” (începută în 2020) continuă în noul an. Mai exact, în cadrul Direcției Generale Antifraudă Fiscală a Fiscului funcționează o direcție specializată în verificări la comercianții online, care se ocupă de acest domeniu. Citește articolul
Comercianţii au scăpat, în acest an, de o serie de obligaţii pe care le aveau, făcându-le viaţa mai uşoară. Totuşi, nu toate modificările din acest an au fost unele pozitive, unele măsuri anunţate în 2020 vor fi intra în vigoare de la anul şi vor aduce noi îndatoriri. Citește articolul
Comercianții care fac vânzări de soldare pentru produsele de toamnă-iarnă și cele de primăvară-vară au scăpat de azi de mai multe obligații pe care le aveau până acum. Măsura este inclusă în Ordonanța de urgență a Guvernului 210/2020, ce tocmai a fost publicată în Monitorul Oficial. Citește articolul
Atunci când îi vinde un bun unui consumator, vânzătorul are obligația să livreze un anumit tip de produs, conform cu anumite așteptări ale consumatorului, să asigure anumite protecții, inclusiv legate de existența unei garanții că produsul va funcționa corespunzător pentru o perioadă de timp etc. Acest cadru normativ urmează să fie actualizat, în 2022, când un proiect de lege pus joi în dezbatere publică de Ministerul Economiei va intra în vigoare. În acest context, vânzătorii vor avea de respectat obligații mai clare și mai detaliate, mai ales când va veni vorba de vânzarea unor produse cu elemente digitale (de exemplu, televizoare inteligente, smartphone-uri etc.). Citește articolul
După ce au desfășurat numeroase controale la comercianții de măști faciale simple, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au pus joi în dezbatere un set de reguli ce vor deveni obligatorii pentru vânzarea acestor produse. În esență, ideea este de a diferenția măștile simple de măștile medicale și de măștile de protecție individuală. Citește articolul
Persoanele care au făcut cumpărături de Black Friday ar putea să fi primit produse neconforme, produse stricate sau doar să fie nemulțumite de acestea. În acest caz, ei au mai multe opțiuni la dispoziție, pentru remedierea problemei sau pentru returnarea banilor. În primul rând, au dreptul să îi ceară vânzătorului înlocuirea produsului neconform cu unul conform (sau repararea acestuia, dacă discutăm de un produs ce nu funcționează corespunzător). De asemenea, dacă produsele cumpărate au fost comandate online, ele pot fi returnate legal, într-un termen de două săptămâni, fără ca cel care returnează produsul să trebuiască să dea explicații. Citește articolul
În luna noiembrie a fiecărui an are loc Black Friday, eveniment ce aduce reduceri mari de prețuri la mai toți comercianții importanți din țara noastră și din străinătate. De-a lungul timpului, evenimentul a suscitat mult interes atât pentru cumpărători, cât și pentru comercianți, în legătură cu achizițiile făcute în această perioadă apărând și o serie de mituri, pe care le demontăm în acest articol. Citește articolul
Mai ales în perioadele în care volumul de mărfuri vândute crește, așa cum sunt perioadele cu reduceri de preț, inclusiv de Black Friday, clienții pot avea diverse neînțelegeri cu comercianții. În aceste situații, dacă vânzătorul nu rezolvă situația apărută, cumpărătorul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), putând depune la această autoritate o reclamație online. Citește articolul